-
Patologie (nie tylko płatnicze) w firmach transportowych - jak sobie z nimi radzić?
Wraz z dynamicznym rozwojem działalności transportowej, obejmującym pojazdy, infrastrukturę, logistykę i zarządzanie, pojawiają się także różne formy patologii. Powodują one utrudnienia w funkcjonowaniu sektora transportowego, wpływając na warunki pracy, rentowność biznesów, bezpieczeństwo, efektywność przepływu towarów oraz ogólną wydajność ...
-
Ułatwiony dostęp do kolejnej setki zawodów: Sejm przyjął trzecią ustawę deregulacyjną
Sejm przyjął kolejną, trzecią ustawę deregulującą dostęp do niektórych zawodów. Trzecia transza deregulacji przewiduje otwarcie 101 zawodów poprzez ograniczenie lub likwidację obecnych wymogów i dotyczy profesji związanych m.in. z ochroną przeciwpożarową, rynkiem kapitałowym i towarowym, górnictwem, a także zawodów tłumacza przysięgłego czy ...
-
Wydłużenie terminu zapłaty: zgoda obu przedsiębiorców też musi być uzasadniona
Ani cywilnoprawna zasada swobody umów, ani ustawa o terminach zapłaty w transakcjach handlowych nie sprzeciwiają się wspólnemu uzgodnieniu przez kontrahentów dłuższego terminu zapłaty, jeśli tylko nie będzie to rażąco nieuczciwe wobec wierzyciela. W wyroku z 26 sierpnia 2019 r. łódzki sąd okręgowy obalił takie ustalenia dokonane zgodnie przez ...
-
Dodatek za godziny nadliczbowe a kadra zarządzająca
Rozpatrzmy następującą sytuację: kierownik sekcji ds. logistyki w firmie transportowej na polecenie przełożonego zostaje w pracy po godzinach. Taka sytuacja ma miejsce niemal codziennie, jednak pracownik nie dostaje dodatku za nadgodziny. Szef utrzymuje bowiem, że kadra zarządzająca zobligowana jest do pracy w godzinach nadliczbowych bez ...