-
Za opóźniony pociąg należy się odszkodowanie
... do opóźnień krajowych pociągów dalekobieżnych kategorii Express Intercity Premium (EIP), Express InterCity (EIC), InterCity (IC), Twoje Linie Kolejowe (TLK), interREGIO (IR) ... żądanie zwrotu pieniędzy za przejazd. – Pasażerowie mają prawo do częściowego zwrotu ceny biletu niezależnie od przyczyny opóźnienia pociągu, a zatem nawet w przypadku, gdy ...
-
Nieudane wakacje: jak napisać reklamację?
... dokument, pomaga w oszacowaniu wartości szkody – czyli jakiej obniżki ceny można domagać się np. za nieodpowiedni standard pokoju, ... ceny biletu, gdy sięgnęło od 60 do 119 minut i 50 proc. ceny biletu, jeśli pociąg był opóźniony o 120 minut lub więcej. Dotyczy to przejazdów na terenie Polski i UE pociągami: Ekspres, InterCity, Express InterCity ...
-
Weekend majowy w Europie: prawa konsumenta
... . złych warunków atmosferycznych czy strajku. Wtedy możesz żądać zwrotu ceny biletu w ciągu 7 dni, dodatkowe odszkodowanie za stracony ... ceny biletu, gdy sięgnęło od 60 do 119 minut i 50 proc. ceny biletu, jeśli pociąg był opóźniony o 120 minut lub więcej. Dotyczy to przejazdów na terenie Polski i UE pociągami: Ekspres, InterCity, Express InterCity ...
-
Zimowe wakacje a prawa konsumenta
... można domagać się odszkodowania: 25 proc. ceny biletu, gdy sięgnęło od 60 do 119 minut i 50 proc. ceny biletu, jeśli pociąg był opóźniony o 120 minut lub więcej. Dotyczy to przejazdów na terenie Polski i UE pociągami: Ekspres, InterCity, Express InterCity, EuroCity lub EuroNight. Pasażer powinien ...
-
UE: "kolejowe" prawa konsumentów większe
... 119 min – pasażerowi przysługuje odszkodowanie w wysokości 25% ceny biletu, ponad 120 min – odszkodowanie w wysokości 50% ceny biletu. Przedsiębiorstwa kolejowe mogą wprowadzać próg ... Niezależnie od tej decyzji, w oficjalnych informacjach przekazywanych przez przedstawicieli PKP InterCity przewoźnik ten wprowadził już system odszkodowań dla pasażerów ...
-
Podróż samolotem lub koleją? Pamiętaj o swoich prawach
... Intercity (też TLK) oraz Przewozy Regionalne (z wyjątkiem pociągów REGIO). Prawa Pasażera: Prawo wyboru pomiędzy otrzymaniem zwrotu kosztów biletu lub kontynuacją/zmianą trasy, jeśli opóźnienie wynosi co najmniej godzinę Prawo do odszkodowania 25 proc. ceny biletu, gdy opóźnienie sięgnęło od 60 do 119 minut i 50 proc. ceny biletu, ...
-
Prawa pasażera pociągu. Czego możemy wymagać od przewoźnika?
... Express, Express InterCity, EuroCity, EuroNight, po godzinie oczekiwania pasażer zyskuje prawo do rekompensaty w wysokości 25% ceny biletu, a gdy opóźnienie przekroczy 2 godziny wzrasta ona do 50%. Warto pamiętać, że regulacje te nie obejmują przewozów miejskich, podmiejskich i regionalnych. - Prawo do częściowego zwrotu ceny biletu w ramach ...