eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo działalności gospodarczej

Rządowy projekt ustawy - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo działalności gospodarczej

projekt dotyczy wprowadzenia przepisów przejściowych wynikających z częściowego uchylenia ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (SDG), które zostaną zastąpione przepisami ustawy - Prawo działalności gospodarczej (PDG), a także z konieczności wprowadzenia licznych zmian w szeregu ustaw odrębnych będących konsekwencją PDG

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3808
  • Data wpłynięcia: 2015-08-03
  • Uchwalenie: sprawa niezamknięta

3808

okres zawieszenia oraz wprowadziło moż liwość zawieszenia stosowania wymogów
wynikających z przyznanego zezwolenia lub wpisu do rejestru działalności
regulowanej (uwaga zgłoszona w ramach prac KWRiST).
4. Uwagi dotyczące mediacji - Partnerzy wyraż ali wątpliwości czy zaproponowany
instrument będzie skuteczny i czy organy administracji będą chciały z niego
korzystać. Ministerstwo Gospodarki w piśmie kierującym projekt ustawy do
konsultacji zapytało partnerów o wybór wariantu kosztów mediacji. Partnerzy
opowiedzieli się za ponoszeniem wszystkich kosztów przez organ. W wyniku
zgłoszonych uwag i analiz własnych Ministerstwo Gospodarki zdecydowało
o przyjęciu
modelu
kompromisowego
uwzględniającego
uwagi
resortów
i samorządów, w którym wszyscy uczestniczy spotkania mediacyjnego ponoszą
koszty w równym stopniu.
5. Uwagi dotyczące organizacji przedsiębiorców - Ministerstwo Gospodarki nie
uwzględniło tych uwag, które wskazywały na konieczność wprowadzenia
obligatoryjnego członkostwa przedsiębiorców w organizacjach, bądź zawęż enia
kręgu organizacji, których będą dotyczyły nowe przepisy. Kwestia fakultatywności
bądź obligatoryjnosci członkowstwa w organizacjach przedsiębiorców wykracza
poza zakres projektu.
6. Uwagi dotyczące reglamentacji działalności gospodarczej - Uwagi zgłaszane przez
partnerów miały w większości charakter doprecyzowujący obecnie obowiązujące
przepisy i harmonizujący z odrębnymi ustawami. W tym zakresie uwagi zostały
uwzględnione przez Ministerstwo Gospodarki.
7. Uwagi dotyczące kontroli - Partnerzy poparli nowe rozwiązania takie jak
wprowadzenie tzw. "analizy ryzyka" (kontrola na podstawie identyfikacji
prawdopodobieństwa naruszenia prawa) oraz moż liwość złoż enia do sądu skargi na
postanowienie organu kontroli. Ministerstwo Gospodarki nie uwzględniło tych uwag
dotyczących kontroli, które nadmiernie odchodziłyby od ustalonych standardów
kontroli. W odpowiedzi na niektóre postulaty wprowadzono zasady pobierania
próbek i dokonywania oględzin.
8. Uwagi dotyczące nakładania administracyjnych kar pienięż nych - Partnerzy poparli
wprowadzenie dyrektyw wymiaru kar administracyjnych oraz przesłanki odstąpienia
od wymierzenia kary. Ministerstwo Gospodarki nie uwzględniło tych uwag, które
wykraczały poza przyjęte przez Radę Ministrów założ enia.
9. Uwagi dotyczące innych ustaw szczegółowych zmienianych projektem -
zaproponowane zmiany miały charakter legislacyjno-techniczny i w większości
zostały uwzględnione przez Ministerstwo Gospodarki.
3

Projekt

ROZPORZ DZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU1)
z dnia
w sprawie wysokości opłat zwi zanych z prowadzeniem stacji kontroli pojazdów oraz
przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów
Na podstawie art. 84a ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu
drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa wysokość opłat za:
1) sprawdzenie stacji kontroli pojazdów, o którym mowa w art. 83 ust. 4 ustawy z dnia 20
czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym;
2) przeprowadzanie badań technicznych pojazdów.
§ 2. Za, sprawdzenie stacji kontroli pojazdów, o którym mowa w art. 83 ust. 4 ustawy z dnia
20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym pobiera się opłatę w wysokości 700 złotych.
§ 3. 1. Za przeprowadzenie badań technicznych pojazdów pobiera się opłaty w wysokości
określonej w tabeli opłat za badania techniczne pojazdów stanowiącej załącznik do
rozporządzenia.
2. Całkowita opłata za przeprowadzone badanie techniczne pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 3,
stanowi sumę opłat za przeprowadzone badania techniczne pojazdu i wykonane czynności
określone w tabeli, o której mowa w ust. 1.
3. W przypadku wykonania okresowego badania technicznego łącznie z dodatkowym
badaniem technicznym, w zakresie którego wykonuje się zakres okresowego badania, opłatę za

1) Minister Infrastruktury i Rozwoju kieruje działem administracji rządowej – transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania
Ministra Infrastruktury i Rozwoju (Dz. U. poz. 1257).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2012 r. poz. 1448, z 2013 r. poz. 700,
991, 1446 i 1611, z 2014 r. poz. 312, 486, 529, 768, 822 i 970 oraz z 2015 r. poz. 211, 541, 591, 933, 1038 i 1045.

okresowe badanie techniczne pobiera się jednorazowo.
§ 4. Rozporządzenie wchodzi w życie …3).

MINISTER
INFRASTRUKTURY I ROZWOJU



3) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 29 września 2004 r. w
sprawie wysokości opłat związanych z prowadzeniem stacji kontroli pojazdów oraz przeprowadzaniem badań
technicznych pojazdów (Dz. U. Nr 223, poz. 2261), które utraciło moc z dniem wejścia w życie niniejszego
rozporządzenia zgodnie z art. 144 ustawy z dnia … – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo działalności
gospodarczej (Dz. U. poz. …).

Zał cznik
do rozporz dzenia
Ministra Infrastruktury i Rozwoju

z dnia … (poz. …)
TABELA OPŁAT ZA BADANIA TECHNICZNE POJAZDÓW



Opłata w zł
Lp.
Wyszczególnienie
(zawiera podatek


od towarów i usług
VAT)

1
2
3



1
Okresowe badanie techniczne:




1.1
motocykl, ciągnik rolniczy
62,00



1.2
samochód osobowy, autobus przeznaczony do przewozu nie
98,00

więcej niż 15 osób łącznie z kierowcą, samochód ciężarowy i

specjalny do 3,5 t d.m.c., pojazd trójkołowy powyżej 0,4 t m.w.1)

1.3
samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik samochodowy
153,00

siodłowy powyżej 3,5 t do 16 t d.m.c.


1.4
samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik samochodowy
176,00

siodłowy powyżej 16 t d.m.c., ciągnik samochodowy balastowy

1.5
autobus przeznaczony do przewozu więcej niż 15 osób łącznie z 199,00

kierowcą


1.6
przyczepa ciężarowa rolnicza do 1,5 t d.m.c.
40,00



1.7
przyczepa ciężarowa rolnicza powyżej 1,5 t do 6 t d.m.c
50,00



1.8
przyczepa ciężarowa rolnicza powyżej 6 t d.m.c.
70,00



1.9
przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna do 3,5 t d.m.c.
78,00



1.10
przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna powyżej 3,5 t do 16 t 163,00

d.m.c.


1.11
przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna powyżej 16 t d.m.c. 177,00



1.12
(skreślona)




1.13
(skreślona)




1.14
(skreślona)




1.15
pojazd przystosowany do zasilania gazem (za badanie
63,00

specjalistyczne)


1.16
skreślona




1.17
tramwaj – wagon silnikowy
330,00



1.18
tramwaj – wagon przegubowy
395,00



1.19
tramwaj – wagon doczepny czynny
250,00



1.20
tramwaj – wagon doczepny bierny
110,00
strony : 1 ... 10 ... 23 . [ 24 ] . 25 ... 30 ... 33

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: