eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o bezpieczeństwie morskim oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o bezpieczeństwie morskim oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o bezpieczeństwie morskim oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3369
  • Data wpłynięcia: 2015-05-04
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o bezpieczeństwie morskim oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2015-07-24
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1320

3369-cz-II

– 17 –

NINIEJSZYM STWIERDZA SIĘ, że wyżej wymieniony statek został poddany inspekcji i dopuszczony do uprawiania żeglugi jako:
w żegludze
przy sile wiatru - °B i stanie morza - (wysokość fali m)
w żegludze
przy sile wiatru - °B i stanie morza - (wysokość fali m)
Nie został wydany certyfikat zwolnienia nr: -
Niniejsza Karta jest ważna do dnia:
Niniejsza Karta traci ważność, jeżeli statek zostanie uszkodzony lub nastąpią zmiany konstrukcyjne zagrażające jego bezpieczeństwu lub
w przypadku braku rocznego potwierdzenia w okresie od 3 miesięcy przed upływem daty rocznicowej karty do 3 miesięcy po upływie tej daty.
Wydano w:






,




Pieczęć
Miejscowość, data

Podpis




– 18 –

COMMERCIAL YACHT SAFETY CERTIFICATE
No.:

Issued under the provisions of
Article 23.1 of Act of 18 August 2011 on Maritime Safety (Journal of Laws No. 228, item 1368, as amended)
UNDER THE AUTHORITY OF GOVERNMENT OF THE REPUBLIC OF POLAND
by the Director Maritime Office in Szczecin
Name of yacht:

Distinctive No. or letters:

Yacht’s operator:

Port of registry:

Register No.:
Class:


Type of Yacht:

Material:
steel
Design category

Year of build:

Shipbuilder/Builder:

Gross tonnage:

Net tonnage:
Deadweight:


Length of hull:

Length acc. to LL 1966:

Freeboard:

Depth moulded:

Draught max.:


Breadth:

Number of watertight bulkheads:

Propulsion: (number and type, power, serial numbers, surface of sails, type of rig);




Radiocommunication and radionavigation facilities:




Certificates / number of persons
Life saving appliances
(pcs / persons)
Capacity
navigation
navigation
− rescue boats
for pers.
− inflatable liferafts
for pers.
Master:


− lifebuoys
for pers.


− lifejackets
for pers.
Deck officers:


− safety harness
for pers.



total for
pers.
Chief engineers:


line throwing appliances




Number of passenger allowed:
Certified crew:


− in training areas
pers.


− in sheltered navigation
pers.
Certified crew:


− in inshore navigation
pers.


− in domestic navigation
Radio operator:


− in international navigation pers.



Total number of crew and passengers:
Others:


− in training areas
pers.


− in sheltered navigation
pers.
Minimum/Maximum


− in inshore navigation
pers.


− in domestic navigation

/


/

− in international navigation pers.


Other requirements:






THIS IS TO CERTIFY that, above mentioned yacht has been duly surveyed and can be operated as:
on
wind - °B and state of sea - (height of wave m)
on
wind - °B and state of sea - (height of wave m)
An Exemption Certificate no. - , has not been issued.
This Certificate is valid until:

This Certificate loses its validity after any damage sustained by the ship or after unauthorised reconstruction affecting its safety or if
annual survey has not been carried out within 3 months before and after each anniversary date of the Certificate.
– 19 –

Issued at:

Szczecin,




Place, date
Seal

Signature

Karta nr:

Certificate No:



– 20 –



ADNOTACJE DOTYCZĄCE INSPEKCJI ROCZNYCH I POŚREDNICH
ENDORSMENT FOR ANNUAL AND INTERMEDIATE SURVEYS

ZAŚWIADCZA SIĘ na podstawie przeprowadzonej inspekcji, że ten statek spełnia stosowne wymagania.
THIS IS TO CERTIFY that, at a survey, this ship was found to comply with the relevant requirements.
Inspekcja roczna:
Annual survey:



























,


Miejscowość, data /Place, date
Pieczęć / Seal
Podpis / Signature
Inspekcja roczna/pośrednia1:
Annual/Intermediate* survey:



























,


Miejscowość, data /Place, date
Pieczęć / Seal
Podpis / Signature
Inspekcja roczna/pośrednia:
Annual/Intermediate* survey:



























,


Miejscowość, data /Place, date
Pieczęć / Seal
Podpis / Signature
Inspekcja roczna:
Annual survey:



























,


Miejscowość, data /Place, date
Pieczęć / Seal
Podpis / Signature




4Niepotrzebne skreslić / Delete as appropriate
– 21 –

UZASADNIENIE

Projektowane rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie inspekcji i karty
bezpieczeństwa jachtu morskiego, zwane dalej „rozporządzeniem”, stanowi wykonanie
upoważnienia ustawowego zawartego w art. 23 ust. 5 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r.
o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. Nr 228, poz. 1368, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”.
Celem projektowanego rozporządzenia jest określenie rodzaju, trybu i zakresu
przeprowadzania inspekcji jachtów morskich, w zależności od rodzaju i długości jachtu oraz
sposobu używania jachtu w oparciu o instrukcję bezpieczeństwa, elementów, które powinna
zawierać instrukcja bezpieczeństwa oraz wytyczne dotyczące jej opracowania oraz
stosowania, a także sposobu weryfikowania przez organ inspekcyjny prawidłowości
opracowania i stosowania instrukcji bezpieczeństwa oraz wzoru karty bezpieczeństwa jachtu
morskiego.
Zgodnie z przepisami § 2 projektowanego rozporządzenia z zakresu rozporządzenia zostały
wyłączone jachty regatowe, jednostki takie jak rowery wodne, kajaki, deski z żaglem,
pontony pneumatyczne bez napędu, bez względu na wielkość, oraz inne podobne jednostki
pływające o długości do 5 m, uprawiające żeglugę tylko w porze dziennej, rozumianą jako
okres od wschodu do zachodu słońca, na polskich obszarach morskich w odległości do 2 mil
morskich od linii brzegu morskiego, a także jachty rekreacyjne o długości do 15 m, o ile
dobrowolnie nie poddały się inspekcji oraz skutery wodne.
W przepisach § 3–5 określono rodzaje inspekcji, którym podlegają jachty, w zależności od ich
rodzaju (jachty rekreacyjne i komercyjne), długości (jachty o długości do 24 m i pozostałe)
oraz tego, czy armator zdecydował się eksploatować jednostkę w oparciu o instrukcję
bezpieczeństwa.
Biorąc pod uwagę fakt większej odpowiedzialności, jaka spoczywa na armatorze, który
prowadzi na jachcie morskim działalność komercyjną, obowiązki inspekcyjne w stosunku do
jachtów komercyjnych są większe – podlegają one inspekcjom wstępnym, rocznym,
pośrednim, odnowieniowym oraz doraźnym. Natomiast jachty rekreacyjne nie podlegają
inspekcjom rocznym, a ważność karty bezpieczeństwa potwierdzają podczas inspekcji
pośrednich.
Zgodnie z art. 22a ustawy jacht morski może być używany do żeglugi morskiej w oparciu
o opracowaną przez armatora i zweryfikowaną przez organ inspekcyjny podczas inspekcji,
instrukcję bezpieczeństwa jachtu morskiego. Organ inspekcyjny sprawdza, czy używanie
jachtu w oparciu o instrukcję bezpieczeństwa zapobiega lub zmniejsza do akceptowalnego
strony : 1 ... 10 . [ 11 ] . 12 ... 20 ... 60 ... 168

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: