Rządowy projekt ustawy o likwidacji delegatur terenowych ministra właściwego do spraw Skarbu Państwa oraz o zmianie niektórych ustaw
projekt dotyczy likwidacji z dniem 30 kwietnia 2012 r. delegatur terenowych ministra właściwego do spraw Skarbu Państwa w celu realizacji zapowiedzi zawartej w expose Prezesa Rady Ministrów, dotyczącej kontynuowania procesu zmniejszania poziomu zatrudnienia w administracji publicznej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 193
- Data wpłynięcia: 2012-02-08
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o likwidacji delegatur terenowych ministra właściwego do spraw Skarbu Państwa
- data uchwalenia: 2012-03-16
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 459
193-cz-2
Zał cznik nr 5
Wojewoda
Zapotrzebowanie na rodki Funduszu Skarbu Państwa na miesiąc ..........
Paragraf
Nazwa wydatku zg. z klasyfikacją
Kwota zgłoszonego Kwota przekazana od Kwota pozostała
Kwota
klasyfikacji
budżetową
wydatku na rok
początku roku
do wykorzystania
zapotrzebowania
budżetowej
1 2
3
4
5
6
RAZEM
Kwota do
przekazani
a
Oświadczam, że otrzymane środki będą wydatkowane w
paragrafach klasyfikacji budżetowej zgodnych z
zapotrzebowaniem
Sporządził (Imię i Nazwisko):
Sprawdził w DBiF (Imię i Nazwisko):
Data:
Data:
(data)
(data)
Podpis Wojewody
Zatwierdzone przez Dyrektora DBiF
15
Zał cznik nr 6
Wojewoda
Sprawozdanie z wykorzystania rodków otrzymanych z Funduszu Skarbu Państwa za miesiąc
.………………....
rodki
Wydatki
Kwota
Pozycja
Wydatki na
Kwota
Paragraf
otrzymane
Wydatki w
narastająco
Nazwa wydatku zg. z
zgłoszonego budżetu w
koniec
pozostała do
klasyfikacji
od
miesiącu
od
klasyfikacją budżetową
wydatku na
układzie
poprzedniego
wydatkowania
budżetowej
początku
sprawozdawczym
początku
rok
zadaniowym
miesiąca
(5-8)
roku
roku
1 2
3
4
5
6
7
8
9
RAZEM
Sporządził (Imię i Nazwisko):
Data:
(data)
Podpis Wojewody
16
UZASADNIENIE
Rozporządzenie Ministra Skarbu Państwa w sprawie szczegółowego sposobu
prowadzenia gospodarki finansowej Funduszu Skarbu Państwa wydane jest na podstawie
delegacji zawartej w art. 56 ust. 6 ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji
i prywatyzacji (Dz. U. z 2002 r., Nr 171, poz. 1397, z pó n. zm.) w brzmieniu nadanym ustawą
z dnia ... o likwidacji delegatur terenowych ministra właściwego do spraw Skarbu Państwa oraz
o zmianie niektórych ustaw(Dz. U. poz. ...). Przywołana wyżej ustawa zmieniła przepis art. 56
ust. 6 ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji, rozszerzając zakres
szczegółowego sposobu prowadzenia gospodarki Funduszu Skarbu Państwa o pokrycie kosztów
postępowania w zakresie pokrywania i rozliczania kosztów realizacji zadań, o którym mowa
w art. 7b ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o zasadach wykonywania uprawnień
przysługujących Skarbowi Państwa przekazanych wojewodom, tj. gospodarowania mieniem
i prowadzenia spraw z zakresu spadków, darowizn oraz postępowań upadłościowych.
Ponadto rozporządzenie reguluje zasady przekazywania przez wojewodów środków
finansowych przysługujących Funduszowi Skarbu Państwa na podstawie art. 56 ust. 1 pkt 3 lit. c
ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji, oraz zasady na których mogą
być dofinansowane procesy likwidacyjne lub upadłościowe przedsiębiorstw państwowych
i spółek z udziałem Skarbu Państwa ze środków Funduszu.
Przychodami Funduszu są wpływy w wysokości 2 % przychodów uzyskanych
z prywatyzacji w danym roku budżetowym, opłaty z tytułu egzaminów na członków rad
nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa oraz środki uzyskane przez wojewodów z tytułu
wykonywania zadań, o których mowa w 7b ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o zasadach
wykonywania uprawnień przysługujących Skarbowi Państwa, oraz odsetki od środków
zgromadzonych na wydzielonym rachunku bankowym Funduszu. rodki Funduszu są
przeznaczane na pokrycie kosztów prywatyzacji, gospodarowania mieniem Skarbu Państwa,
podwyższenie kapitału zakładowego spółek z udziałem Skarbu Państwa, przeprowadzenia
egzaminów na członków rad nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa, realizacji przez
wojewodów zadań, o których mowa w 7b ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o zasadach
wykonywania uprawnień przysługujących Skarbowi Państwa oraz na wykonywanie przez
ministra właściwego do spraw Skarbu Państwa innych ustawowo określonych zadań,
17
w szczególności zadań wynikających z ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o zasadach wykonywania
uprawnień przysługujących Skarbowi Państwa (Dz. U. Nr 106, poz. 493, z pó n. zm.).
Zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z pó n. zm.) projekt zostanie udostępniony
w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie podmiotowej Ministra Skarbu Państwa.
Projekt ustawy jest zgodny z prawem Unii Europejskiej i nie wymaga notyfikacji na
podstawie § 4 ust. 1 pkt 1 oraz pkt 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia
2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów
prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039, z pó n. zm.).
18
OCENA SKUTKÓW REGULACJI
1. Podmioty, na które oddziałuje projekt aktu prawnego
Projekt rozporządzenia oddziałuje na ministra właściwego do spraw Skarbu Państwa, delegatury
terenowe ministra właściwego do spraw Skarbu Państwa, ich pracowników oraz wojewodów.
2. Konsultacje społeczne
Projekt zostanie udostępniony w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej
Ministra Skarbu Państwa oraz zostanie przekazany wojewodom.
3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet pa stwa i budżety
jednostek samorz du terytorialnego
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało negatywnych skutków finansowych dla budżetu
państwa i nie będzie oddziaływało na budżety jednostek samorządu terytorialnego.
Koszty realizacji zadań przejętych przez wojewodów nadal będą pokrywane z Funduszu Skarbu
Państwa i nie będą obciążać budżetu państwa.
4. Wpływ regulacji na rynek pracy
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało wpływu na rynek pracy.
5. Wpływ regulacji na konkurencyjno ć gospodarki i przedsi biorczo ć, w tym na
funkcjonowanie przedsi biorstw
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało wpływu na konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość.
6. Wpływ regulacji na sytuacj i rozwój regionalny
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało wpływu na sytuację i rozwój regionalny.
03/02/BS
19
Dokumenty związane z tym projektem:
-
193
› Pobierz plik
-
193-cz-2
› Pobierz plik