  • 1. Data: 2008-10-30 20:02:02
    Temat: zwrot za okulary zerówki z antyrefleksem
    Od: l...@v...pl

    Mój okulista zalecił mi noszenie okularów 0-ówek z antyrefleksem do komputera,
    ale powiedział, że takiej recepty nie może mi wystawić !!!

    Czy to prawda ?

    I drugie pytanie, czy pracodawca ma obowiązek mi zwrócić za okulary zerówki z
    antyrefleksem, jeśli pracuję8 godzin przy komputerze na dobę ? Czy tylko zwraca
    tym, którzy mają szkła z wadą wzroku związane ?

  • 2. Data: 2008-10-31 07:36:31
    Temat: Re: zwrot za okulary zerówki z antyrefleksem
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 30 Oct 2008 21:02:02 +0100, lukeskyobi napisał(a):

    > Mój okulista zalecił mi noszenie okularów 0-ówek z antyrefleksem do komputera,
    > ale powiedział, że takiej recepty nie może mi wystawić !!!
    >
    > Czy to prawda ?

    Dziwne. Przypuszczam, że on może ci wystawić, ale NFZ nie zrefunduje.

    > I drugie pytanie, czy pracodawca ma obowiązek mi zwrócić za okulary zerówki z
    > antyrefleksem, jeśli pracuję8 godzin przy komputerze na dobę ? Czy tylko zwraca
    > tym, którzy mają szkła z wadą wzroku związane ?

    Pracodawca zwraca tylko wtedy gdy sam cię na te badania skierował albo gdy
    zostałeś skierowany do specjalisty w ramach badań wstępnych/okresowych.

  • 3. Data: 2008-10-31 17:15:15
    Temat: Re: zwrot za okulary zer z antyrefleksem
    Od: Michał <n...@p...onet.pl>

    l...@v...pl wrote:

    > I drugie pytanie, czy pracodawca ma obowiązek mi zwrócić za okulary
    > zerówki z antyrefleksem, jeśli pracuję8 godzin przy komputerze na dobę ?

    Jeżeli jest taka możliwość wynikająca z zapisu np.w regulaminie wewnętrznym
    firmy lub gdy wydatki z funduszu socjalnego to pokrywają to tak.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-10-31 20:27:54
    Od: l...@v...pl

    > JeĹźeli jest taka moĹźliwoĹ&#65533;Ä&#65533; wynikajÄ&#65533;ca z zapisu np.w
    regulaminie wewnÄ&#65533;trznym
    > firmy lub gdy wydatki z funduszu socjalnego to pokrywajÄ&#65533; to tak.
    >
    > Pozdrawiam
    Zgodnie z przepisami § 8 ust. 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki
    Socjalnej z dnia 1 grudnia 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na
    stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe (Dz.U. nr 148, poz. 973),
    pracodawca jest obowiązany zapewnić pracownikom okulary korygujące wzrok,
    zgodnie z zaleceniem lekarza, jeżeli wyniki badań okulistycznych
    przeprowadzonych w ramach profilaktycznej opieki zdrowotnej wykażą potrzebę ich
    stosowania podczas pracy przy obsłudze monitora ekranowego.

    - nie potrzeba więc w regulaminie takich zapisów moim zdaniem, ani w regulaminie
    ZFŚS - pytanie jednak brzmi czy zerówki jeśli zalecone przez lekarza też będą
    powinny byćuznane