  • 1. Data: 2008-10-30 21:39:04
    Temat: Mamy sprzatac grob przez 20 lat.
    Od: PiotrekS <p...@g...com>

    Dzien dobry,
    opisze sprawe krotko, zeby nie narazac czyajacych na strate czasu.
    Sprawa dotyczy testamentu. Ja, moja Siostra oraz pewna Pani z drugiego
    konca polski dostalismy po naszym Wujku spadek.

    Testament mowi co nastepuje:
    - wszyscy dostaja rowno po 1/3.
    - Ja i moja Siostra zobowiazujemy sie do utrzymania grobu Wujka przez
    najblizsze 20 lat.

    Sytuacja w sadzie:
    - odbylo sie pierwsze posiedzenie gdzie sad wyznaczyl bieglego do
    ustalenia prawdziwosci testamentu
    - biegly potwierdzil prawdziwosc testamentu
    - czekamy na kolejny termin rozprawy

    Problem:
    Pani z drugiego konca Polski zaczyna wykazywac sie dziwna nerwowoscia
    w temacie spadku. Ostatnio byla na grobie Wujka i stwierdzila ze
    panuje tam wielki nieporzadek i na dowod tego narobila zdjec.

    Pytanie:
    Czy ta Pani moze nam sprawic "klopoty" starajac sie udowodnic ze nie
    opiekujemy sie grobem Wujka? (w rzeczywistosci grob jest dogladany
    raz, dwa razy w roku). Czy jest jakas teoretyczna mozliwosc "ugrania"
    przez ta Pania czegos dodatkowego?

    Bede wdzieczny za wszelkiego rodzaju uwagi i porady.

    Pozdrawiam serdecznie

    Piotrek

  • 2. Data: 2008-10-30 22:00:28
    Temat: Re: Mamy sprzatac grob przez 20 lat.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    PiotrekS wrote:
> [...]
    > przez ta Pania czegos dodatkowego?
    >
    > Bede wdzieczny za wszelkiego rodzaju uwagi i porady.

    Ale ludzie są pazerni na kasę.
    Przecież zobowiązanie będzie wiążące, po rozpatrzeniu sprawy przez sąd,
    a nie przed.
    Co niby te zdjęcia mają dowieść? przecież narazie jeszcze nie ciąży na
    was obowiązek sprzątania grobu. dopiero co zapoznaliście sie z
    testamentem. Z automatu sie przecież samo nie posprzątało. Nie macie
    obowiązku lecieć tam z wywalonym jęzorem w tym samym dniu, w którym
    dowiedzieliście się o testamencie.

  • 3. Data: 2008-10-30 22:10:44
    Od: PiotrekS <p...@g...com>

    On 30 Paź, 22:00, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > testamentem. Z automatu sie przecież samo nie posprzątało. Nie macie
    > obowiązku lecieć tam z wywalonym jęzorem w tym samym dniu, w którym

    Bardzo rozsadne i oczywiste. Powinienem sam na to wpasc przeciez :)
    Dziekuje za opinie.

  • 4. Data: 2008-10-30 22:42:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    > Przecież zobowiązanie będzie wiążące, po rozpatrzeniu sprawy przez sąd,
    > a nie przed.

    Nieprawda. Orzeczenie ma charakter deklaratywny. Spadkobiercą, a więc
    zobowiązanym do wykonania polecenia jest się już od chwili przyjęcia spadku.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 5. Data: 2008-10-30 22:53:14
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Testament mowi co nastepuje:
    > - wszyscy dostaja rowno po 1/3.
    > - Ja i moja Siostra zobowiazujemy sie do utrzymania grobu Wujka przez
    > najblizsze 20 lat.

    A mozna wiedziec w jaki sposob Wy sie zobowiazaliscie do czegos w cudzym
    testamencie ?

    Cezar

  • 6. Data: 2008-10-30 23:29:21
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Utrzymanie to nie to samo, co sprzatanie. To znaczy, ze przez 20 lat macie
    zachować grób (ponosić opłaty, itd.)

  • 7. Data: 2008-10-30 23:29:27
    Od: PiotrekS <p...@g...com>

    On 30 Paź, 22:53, "Cezar" <c...@i...pl> wrote:

    > A mozna wiedziec w jaki sposob Wy sie zobowiazaliscie do czegos w cudzym
    > testamencie ?
    >
    > Cezar

    Oczywiscie, moj blad. To Wujek nas zobowiazal a nie my sie
    zobowiazalismy.

  • 8. Data: 2008-10-30 23:32:03
    Od: PiotrekS <p...@g...com>

    On 30 Paź, 22:42, Johnson <j...@n...pl> wrote:

> [...]
    >
    > --
    > @2008 Johnson
    > Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

    A kiedy nastepuje "przyjecie spadku"? Czy to jest w momecie zlozenia
    sprawy o spadek do sadu? i czy w takim razie ta Pani ma faktyczna
    mozliwosc mieszac za pomoca jej zdjec?

  • 9. Data: 2008-10-31 00:09:07
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 30 Oct 2008 23:42:13 +0100, Johnson napisał(a):

    > Nieprawda. Orzeczenie ma charakter deklaratywny. Spadkobiercą, a więc
    > zobowiązanym do wykonania polecenia jest się już od chwili przyjęcia spadku.

    To jest raczej kwestia nazewnictwa, bo np. w kancelariach cmentarnych
    "utrzymanie grobu" oznacza po prostu dokonanie zapłaty za miejsce na
    cmentarzu.

    --
    best regards,
    scream

  • 10. Data: 2008-10-31 00:13:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Johnson wrote:

    > Nieprawda. Orzeczenie ma charakter deklaratywny. Spadkobiercą, a więc
    > zobowiązanym do wykonania polecenia jest się już od chwili przyjęcia
    > spadku.

    no uprościłem,
    ale to nie zmienia faktu, że nie muszą lecieć z jęzorem i sprzątać ten
    grób codziennie jak tylko jeden listek spadnie.