    From: "Kuba \(aka cita\)" <i...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zwrot towaru niezgodnego z umowa
    Date: Tue, 24 Jun 2008 13:01:46 +0200

    Witam,
    nie wiem na ile jestem w stanie otrzymać jakąś pomoc na tej grupie, ale kto
    pyta nie błądzi.
    Na prawie sie nie znam, ale doczytalem na googlowni o czymś takim jak
    niezgodność towaru z umową, nie wszystko jednek jest dla mnie jasne.

    Od początku..
    Kupilem przez allegro felgi do mojego samochodu.
    Felgi sprzedaje firma (na marginesie - jak sie okazuje po pieczątce - firma
    budowlana). Aukcja na allegro wyraźnie opisuje kupione przeze mnie felgi
    jako pasujące do Mercedesa E klasa.
    Kliknąłem Kup-teraz, wplaciłem siano na konto. Felgi otrzymałem w krótkim
    czasie.
    Niestety felgi nie pasują do mojego samochodu (Mercedes E klasa - żeby nie
    bylo).
    Dzwonie i mówie, ze nie pasują i że chce oddać felgi. Niestety tu zaczynają
    sie schody, bo kierownik nie chce nawet o tym słyszec i w zasadzie teraz już
    nie mam nawet mozliwości rozmowy z nim (a tylko On zajmuje sie w tej firmie
    budowlaniej sprzedażą felg). Albo jest poza firmą, albo jest zajęty i tyle.
    Proponuje mi wymiane felg na inne (chętnie bym sie zgodził, ale ja chce ten
    wzór felg, a to niestety determinuje to, ze felgi nie pasują do mojego auta,
    wiec wymiana na inne nie wchodiz w gre). Drugą opcją jest otrzymanie od nich
    dystansów do felg (taki kołnież, który zakłada sie między felge a piaste -
    jednak to już nie jest oryginalne połączenie koła z samochodem i nie chce
    partyzanckich rozwiązań - wiec też nie wchodzi w gre.
    Felgi są oczywiście w stanie takim, w jakim je otrzymałem, opakowania są
    nieuszkodzone - wszystko dokladnie tak jak do mnie dotarło.
    Chce oddać felgi, jestem w stanie pokryć koszt wysyłki także i w tą strone.

    Nie wiem jakich argumentów użyć, aby móc zwrócić towar, ktory okazał sie
    inny niż w opisie aukcji.
    Wygoglałem narazie
    "Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
    Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)"
    Rozdział 1
    Sprzedaż konsumencka
    Art6
    oraz
    Art 8, pkt 4

    ... niestety nie znam sie zupełnie na prawie i nie wiem nawet czego
    dokladnie szukac.
    Czy ktoś jest w stanie mi jakoś pomóc?
    Gdzie sie zwrócić, co napisać, co powiedziec...
    Felgi kosztowały niewiele - raptem 1100 zł. Żaden majątek, ale jestem na
    maksa wkurzony, bo traktują mnie jak śmiecia bez żadnych praw
    Do ichniejszej firmy mam prawie 300km i nie chce mi sie tam jechac... jednak
    jestem na tyle poirytowany, że jesli nie pomogą prośby/groźby wsiąde w auto
    i zawioze im te felgi, mimo,. ze na samo paliwo wydam ze 300 zl.
    Wolałbym jednak w jakiś sprytny sposob udowodnić im, ze mam racje (bo mam -
    prawda?) i zmusić ich do zmiany stanowiska.

    help ;)

    Kuba (aka cita) gg:1461968