  • 1. Data: 2008-04-07 10:07:27
    Temat: zwrot towaru do 10 dni
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Witam
    Kupiłem towar od firmy przez internet.
    NIe spełnił moich oczekiwań wiec chciałem odesłać ( do 10 dni)
    Towar nowy, nieuzywany,
    Sprzedawca stwierdził ze mi towaru nie przyjmie, dodając ze przepis o
    zwrotach jest martwy i już.
    Czy naprawde jest martwy ?
    Jak mam walczyć o swoje prawo ?

  • 2. Data: 2008-04-07 10:10:42
    Temat: Re: zwrot towaru do 10 dni
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    BETON pisze:
> [...]
    > Towar nowy, nieuzywany,
    > Sprzedawca stwierdził ze mi towaru nie przyjmie, dodając ze przepis o

    Możesz odesłać produkt, zażądać zwrotu jego ceny i w razie braku
    reakcji, pozwać sprzedawcę o zapłatę odpowiedniej kwoty.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-04-07 10:24:07
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 07.04.2008, o godzinie 12.07.27, na pl.soc.prawo, BETON napisał(a):

    > Witam
    > Kupiłem towar od firmy przez internet.

    A jak to dokładnie wyglądało?

> [...]
    > Towar nowy, nieuzywany,
    > Sprzedawca stwierdził ze mi towaru nie przyjmie, dodając ze przepis o

    Nie.

    > Jak mam walczyć o swoje prawo ?

    To zależy jak ten zakup wyglądał. :)

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 4. Data: 2008-04-07 13:24:34
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:1uq5i7b8dhsmu.dlg@habeck.pl...

    > A jak to dokładnie wyglądało?

    > Nie.

    > To zależy jak ten zakup wyglądał. :)

    No jak.
    Kupiłem na allegro- Kup teraz.

  • 5. Data: 2008-04-07 13:58:56
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    BETON pisze:

    > Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:1uq5i7b8dhsmu.dlg@habeck.pl...

    > No jak.
    > Kupiłem na allegro- Kup teraz.

    Nie ma czegoś takiego jak "martwy przepis".
    Sprzedawca może co najwyżej dowodzić, że przepis dotyczy innego rodzaju
    transakcji.
    A skoro tego nie robi to znaczy że liczy że dasz się nabrać.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2008-04-07 14:05:46
    Od: kam <...@...pl>

    Maddy pisze:
    > Nie ma czegoś takiego jak "martwy przepis".

    czasem jest...

    KG

  • 7. Data: 2008-04-07 14:15:59
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Możesz odesłać produkt, zażądać zwrotu jego ceny i w razie braku
    > reakcji, pozwać sprzedawcę o zapłatę odpowiedniej kwoty.

    czy to obowiązuje też w przypadku aukcji internetowej np. allegro ?
    w jakim kodeksie tego szukać?

    p.s. hm... z tymi zakupami przez wysyłkę to trochę tak dziwnie, bo można
    wysłać jak i odesłać puste pudełko i co wtedy?

  • 8. Data: 2008-04-07 14:25:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gargamel pisze:

    > czy to obowiązuje też w przypadku aukcji internetowej np. allegro ?

    Tylko w opcji kup teraz (jeśli używać nazewnictwa z allegro).

    > w jakim kodeksie tego szukać?

    Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności
    za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny

    > p.s. hm... z tymi zakupami przez wysyłkę to trochę tak dziwnie, bo można
    > wysłać jak i odesłać puste pudełko i co wtedy?

    Pewnie tylko usiąść i płakać można ;)

  • 9. Data: 2008-04-07 14:50:04
    Od: "QkamCoSieDzieje" <q...@H...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...na> napisał w wiadomości

    > p.s. hm... z tymi zakupami przez wysyłkę to trochę tak dziwnie, bo można
    > wysłać jak i odesłać puste pudełko i co wtedy?

    Na paczkach jest podana waga, wiec puste pudelko to niebardzo by przeszlo
    (mozna latwo udowodnic, ze sprzedawca wyslal puste). Gorzej z listami
    poleconymi.
    Dlatego jak juz cos kupujemy przez internet, to najlepiej w znanych sklepach
    lub od sprawdzonych sprzedawcow (allegro).

    Qkam

  • 10. Data: 2008-04-07 16:41:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    kam pisze: