  • 1. Data: 2008-04-06 19:31:10
    Temat: Reklamacja usługi montażu instalacji gazowej
    Od: Sławomir Łyszkowski <s...@g...com>

    Witam,
    Pod koniec listopada zaszłego roku (2007), zainstalowałem w samochodzie
    instalację gazową, w tym tygodniu zgodnie z obowiązującymi przepisami
    pojechałem na obowiązkowy przegląd rejestracyjny. Niestety samochód nie
    otrzymał kolejnych badań technicznych z powodu złego (nieprawidłowego)
    montażu butli gazowej (brak przewodów wentylacyjnych), stwarzających
    zagrożenie gromadzenia się gazu wewnątrz pojazdu. Wg diagnostów tego
    typu butli (w miejsce koła zapasowego) raczej nie da się zastosować do
    tego samochodu (zgodnie z przepisami), przedsiębiorca montujący
    instalację nie informował nas o tym. Diagności twierdzą, że najlepszym
    rozwiązaniem byłby montaż butli cylindrycznej (za tylnymi siedzeniami).
    Ten typ butli podczas montażu nas nie interesował, obecnie też tak jest
    (ze względu na przewóz przedmiotów do budowy własnego domu).
    Przedsiębiorca zaproponował nam, znalezienie diagnosty, u którego
    samochód "otrzyma" badania techniczne.

    Jakie są możliwości dochodzenia swoich praw? Czy można zażądać tylko
    założenia butli innego typu (przeszkadzającej), czy można również
    zażądać przywrócenia samochodu do stanu przed założeniem instalacji?
    Jeśli tak czy obejmuje to koszty przeglądu, lawety (brak badań
    technicznych), usunięcia dziury w zderzaku?

    Jaka jest droga dochodzenia do swoich roszczeń, w Federacji Konsumentów
    poradzono nam, abyśmy napisali pismo do instalatora, z tym czego żądamy.

    Samochód jest własnością osoby prywatnej, nie prowadzącej działalności
    gospodarczej.

    Sławomir Łyszkowski

  • 2. Data: 2008-04-06 19:38:36
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Jaka jest droga dochodzenia do swoich roszczeń, w Federacji Konsumentów
    > poradzono nam, abyśmy napisali pismo do instalatora, z tym czego żądamy.

    No właśnie od tego musicie zacząć, zastanowić się co chcecie osiągnąć w
    efekcie.
    Instalator na pewno nie zmieni przepisów, to więc pytanie jaką zgodną z
    przepisami
    butlę checie mieć? i wtedy do niego czy może taką zamontować.

    zbyszek

  • 3. Data: 2008-04-06 20:34:34
    Od: Sławomir Łyszkowski <s...@g...com>

    zbyszek pisze:

> [...]
    > przepisami
    > butlę checie mieć? i wtedy do niego czy może taką zamontować.

    Z tym, że jest problem bo butla zgodna z przepisami, raczej musi być w
    poprzek bagażnika (za siedzeniami), a to nam raczej nie pasuje. Ale z
    tego co czytam na forum marki, niektórzy użytkownicy mają tak założone
    butle - diagności w większości nie sprawdzali otworów.