  • 1. Data: 2004-05-23 16:40:42
    Temat: Zwolnienie z pracy-rejestr skazanych
    Od: "Mariusz" <m...@i...pl>

    Witam wszystkich i prosze o pomoc. W styczniu tego rok zaczalem
    prace jako kierowca. W tym tygodniu firma dostala wyciag z rejestru
    skazanych, gdzie jestem notowany, ale zatrudnijac mnie, nikt mnie o to nie
    wypytywal. Teraz chca zebym sie zwolnil, bo inaczej oni mnie zwolnia i
    to dyscyplinarnie. Czy moga mnie zwolnic na tej podstawie? Wyjasnie,
    ze 2 lata temu zostalem skazany na 1,5 roku w zawieszeniu za
    (uwaga) posiadanie kopiowanych plyt z grami i programami
    komputerowymi. Nie handlowalem bynajmniej nimi, tylko kupilem na
    bazarze, jak podejrzewam, wieksza czesc moich rodakow posiadajacych
    komputer, tyle tylko ze zrobili nalot w naszym bloku na siec
    internetowa i sprawa trafila do sadu. Dodam jeszcze za za pol roku
    zostane wymazany z rejestru.

    Mariusz

  • 2. Data: 2004-05-23 17:14:54
    Temat: Re: Zwolnienie z pracy-rejestr skazanych
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Czesc

    Rozważywszy wszystkie za i przeciw, Mariusz napisał(a):

> [...]
    > prace jako kierowca. W tym tygodniu firma dostala wyciag z rejestru
    > skazanych, gdzie jestem notowany, ale zatrudnijac mnie, nikt mnie o to nie

    To i dobrze.

    > Teraz chca zebym sie zwolnil, bo inaczej oni mnie zwolnia i
    > to dyscyplinarnie.

    To byłby bandytyzm.

    > Czy moga mnie zwolnic na tej podstawie?

    Moim zdaniem nie. A na pewno nie dyscyplinarnie. Nic nie zrobiles
    zlego przeciw firmie, to staraj sie utrzymac to dalej. Nie daj
    zadnego pretekstu do dyscyplinarki.
    Nie spozniaj sie, nie wychodz przed czasem, itp.
    Jeśli to zrobia, to do sadu pracy z nimi.

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x58E0356F
    Nie komentujemy i nie komentujemy, dlaczego nie komentujemy.
    (C) by Boguslaw Majewski - MSZ

  • 3. Data: 2004-05-23 17:41:19
    Od: "Gonia" <g...@w...pl>

    Wyjasnie,
    > ze 2 lata temu zostalem skazany na 1,5 roku w zawieszeniu za
    > (uwaga) posiadanie kopiowanych plyt z grami i programami
    > komputerowymi. >

    Po upływie 6 miesięcy od zakończenia okresu próby przy warunkowym
    zawieszeniu kary następuje zatarcie skazania z mocy prawa. W tym wypadku
    termin ten chyba jeszcze nie minął...Ale jeżeli tek będzie, to nikt już nie
    będzie mógł się powołać na to, że byłeś skazany bo karty karne zostaną
    usunięte z rejestru, a przestępstwo zostanie uznane za niebyłe...

  • 4. Data: 2004-05-23 18:55:04
    Od: "Mariusz" <m...@i...pl>