  • 1. Data: 2006-01-02 17:36:49
    Temat: zwrot kosztów po wycofani pozwu
    Od: "markus" <m...@p...fm.no.spam.fuck>

    witam
    mam pytanie: złożyłem pozew w sądzie cywilnym i muszę opłacić 1200 zł wpisu,
    jak to zapłacę ale po pewnym czasie przed rozprawą wycofam pozew, to czy ta
    kwota zostanie mi w całości zwrócona z urzędu czy na muszę składać jakiś
    wniosek? czy zwrócona zostanie część kwoty?
    akurat mam taką sytuację że walczę z firmą o wydanie pewnej rzeczy, złożyłem
    zawiadomienie na policji i pozew do sądu, jak policja będzie szybsza to
    rozprawa w sądzie nie będzie potrzebna, a muszę do 7 dni uiścić wpis, a tak
    szybka policja to raczej nie będzie...
    dzięki za pomoc
    pozdrawiam Marek

  • 2. Data: 2006-01-02 17:38:57
    Temat: Re: zwrot kosztów po wycofani pozwu
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    markus napisał(a):
> [...]
    > kwota zostanie mi w całości zwrócona z urzędu czy na muszę składać jakiś
    > wniosek? czy zwrócona zostanie część kwoty?

    w zależności od tego kiedy cofniesz - cała (przed wysłaniem pozwu
    drugiej stronie) albo połowa (przed rozprawą) kwoty
    art.36 ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych

    KG