  • 1. Data: 2008-03-31 14:02:26
    Temat: zwrot kosztów dla świadka
    Od: "jacek" <a...@w...pl>

    Witam

    Zostałem wezwany na świadka w sprawie karnej , sąd przyznał mi zwrot kosztów
    podrózy pociagiem a ja przyjechałem samochodem ok 100 km w 1-stronę (
    pociagiem jechałbym z przesuadkami cały dzień ) odnośnie kosztów utraconych
    zarobków przyznano mi tylko 84 zł ( 4,6 % kowty bazowej 1837,10 zł ) za
    dzień mimo iż zaświdczenie miałem na kwotę faktycznych zarobków dziennych ok
    350 zł brutto . Dlaczego ja mam dokładac do tego iz ktos kogos podał do
    sądu, bo walczy o swoje pieniądze i jak wygra dostanie wszystko z odsetkami
    (a nie jakies ułamki tego co stracił ). Dlaczego to ma odbywac sie kosztem
    świadka - co bybyło gdybym sie nie wstawił ???? Nadmieniam , iz wysłałem do
    sądu pismo po otrzymaniu wezwania z informacją co wiem na dany temat i z
    prośba o zwolnienie , podałem tez sądowi informacje o jakie koszty będę się
    dochodził gdy będę musiał przyjechac . Dostałęm telfon z sądu iz muszę się
    zglośic , wiec pojechałem , a pieniądze sąd mi chce dać takie jak opisałem .

    Czy warto się odwoływac , czy coś uzyskam ?

    To mi się bardzo nie podoba i uwżam iz prawo powinno byc zmienione w tym
    zakresie .

    pozdr jacek

  • 2. Data: 2008-04-13 05:47:24
    Temat: Re: zwrot kosztów dla świadka
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    jacek pisze:
    > Czy warto się odwoływac , czy coś uzyskam ?

    odnośnie zarobku nie - chyba że doprowadzisz sprawę do Trybunału
    Konstytucyjnego ;)
    odnośnie kosztów podróży - miałbyś szansę wykazując, że pociągiem nie da
    się dojechać w normalny sposób, ale czy nie ma autobusu?

    > To mi się bardzo nie podoba i uwżam iz prawo powinno byc zmienione w tym
    > zakresie .

    powinno, to pochodzi z 1950 r.

    KG