  • 1. Data: 2007-08-24 19:41:17
    Temat: Ktory Sad ( korzystanie z mieszkania po rozwodzie )
    Od: "Pawel from O." <r...@n...o2.pl>

    Witam...
    Witam. Jestem kilka lat po rozwodzie, w trakcie którego nie było
    orzekane o sposobie korzystania z mieszkania. Do tej pory mi to nie
    przeszkadzało, ale ostatnio b. zona zaczęła cos kombinować...
    Ponieważ dużo pracuję w rozjazdach, znalazła dwóch świadków
    (koleżanki), które zaświadczyły że nie mieszkam pod swoim adresem
    zameldowania i urząd mnie wymeldował. Jest to do "odkręcenia",
    lecz chciałbym, żeby były jasno ustalone zasady: ten pokój mój,
    tyle i tyle płacę za czynsz, wtedy i wtedy gotuję sobie obiad...
    Do którego Sądu mam napisac pozew, do Rodzinnego czy
    do Cywilnego?

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 2. Data: 2007-08-24 20:29:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Pawel from O. wrote:

    > Ponieważ dużo pracuję w rozjazdach, znalazła dwóch świadków
    > (koleżanki), które zaświadczyły że nie mieszkam pod swoim adresem
    > zameldowania i urząd mnie wymeldował. Jest to do "odkręcenia",

    Jak to odkręcisz, to żonie i jej koleżankom grozi poważna rozmowa z
    prokuratorem :)

  • 3. Data: 2007-08-25 02:21:42
    Od: "Xena" <x...@o...pl>

    W wiadomości:fanc8m$ih2$...@i...gazeta.pl,
    Pawel from O. <r...@n...o2.pl> napisał(a):
> [...]
    > tyle i tyle płacę za czynsz, wtedy i wtedy gotuję sobie obiad...
    > Do którego Sądu mam napisac pozew, do Rodzinnego czy

    Urząd w decyzji o wymeldowaniu nie podał drogi odwoławczej?
    Jeśli masz dowody na przebywanie w w/w mieszkaniu w czasie, kiedy koleżanki
    żonny zeznały, że nie przebywasz, to doniesienie o przestępstwie w
    prokuraturze.
    Poza tym do zameldowania się nie potrzebujesz jakiś specjalnych kwitów, więc
    się zamelduj po prostu i już. ;-) - ale nie wiem czy to możliwe - po
    lekturze wątków o zameldowaniu naszła mnie głupawka chyba ;-)

    pozdrawiam Tatiana
    --
    Powietrze, światło, odpoczynek uzdrawiają,
    lecz największe ukojenie płynie z kochającego serca

  • 4. Data: 2007-08-25 06:39:29
    Od: "Pawel from O." <r...@n...o2.pl>

    W artykule <fao4b9$v56$1@news.onet.pl>,
    niezbyt dawno, a tak naprawdę przed chwilą, przeczytałem:

    > Urząd w decyzji o wymeldowaniu nie podał drogi odwoławczej?

    Witam...
    Jak najbardziej podał,jeśli chodzi o powtórne zameldowanie, to bez
    problemu uzyskam to w procesie odwoławczym. Chodzi mi o sądowy wyrok, w
    którym będzie ustalone, że o np. 14:00 JA gotuję obiad, a papierosy
    b. żona moze palić tylko na balkonie :-)

    > Jeśli masz dowody na przebywanie w w/w mieszkaniu w czasie, kiedy koleżanki
    > żonny zeznały, że nie przebywasz, to doniesienie o przestępstwie w
    > prokuraturze.

    Taaak... Najlepsze zawsze zostawiam sobie na deser ;-)

    > Poza tym do zameldowania się nie potrzebujesz jakiś specjalnych kwitów, więc
    > się zamelduj po prostu i już. ;-) - ale nie wiem czy to możliwe - po

    Do takiego samego wniosku właśnie powoli dochodzę...Gdzieś wyczytałem:

    "Meldunek jest czynnością administracyjną realizowaną zgodnie z przepisami
    prawa i ma umożliwić ustalenie pobytu czasowego lub stałego danej osoby.
    Meldunek nie ma natomiast nic wspólnego z prawem do zamieszkiwania w lokalu
    mieszkalnym.
    Zgodnie z art. 9 ust. 2 b ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 roku o
    ewidencji ludności i dowodach osobistych - zameldowanie w
    lokalu służy wyłącznie celom ewidencyjnym i ma na celu potwierdzenie
    faktu pobytu w tym lokalu."

    > lekturze wątków o zameldowaniu naszła mnie głupawka chyba ;-)

    :-)

    > pozdrawiam Tatiana

    Pozdrawiam,
    Paweł

    P.S. Główne pytanie jeszcze aktualne :-)

  • 5. Data: 2007-08-25 07:56:59
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Pawel from O. pisze:

> [...]
    > tyle i tyle płacę za czynsz, wtedy i wtedy gotuję sobie obiad...
    > Do którego Sądu mam napisac pozew, do Rodzinnego czy

    Przede wszystkim zacznijmy od tego, że meldunek nie stanowi prawa do
    korzystania z lokalu. W przedmiotowej sprawie nie ma nic do rzeczy.
    Podstawowe pytanie brzmi - jakie masz prawo do lokalu i czyje to
    mieszkanie jest ?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 6. Data: 2007-08-25 11:47:31
    Od: "Xena" <x...@o...pl>

    W wiadomości:faoiqp$15s$...@i...gazeta.pl,
> [...]
    > b. żona moze palić tylko na balkonie :-)
    >

    > P.S. Główne pytanie jeszcze aktualne :-)

    Jeśli mieszkanie było przedmiotem najmu (kwaterunku), lokatorskie lub
    własnościowe (czy też własność) to podział majątku w sądzie rejonowym w
    wydziale cywilnym. Warunkiem jest to, że nabyliście to prawo wspólnie w
    czasie trwania małżeństwa. Składasz pozew i wnioskujesz o co wnosisz. Trochę
    bez sensu, że przy rozwodzie nie wnioskowaliście o ustalenie sposobu
    korzystania z mieszkania.

    pozdrawiam Tatiana
    --
    Jeżeli chcesz być kochany, kochaj sam
    /Seneka Młodszy/

  • 7. Data: 2007-08-25 13:42:00
    Od: "Pawel from O." <r...@n...o2.pl>

    W artykule <fap4tb$ksd$1@news.onet.pl>,
> [...]

    > czasie trwania małżeństwa. Składasz pozew i wnioskujesz o co wnosisz. Trochę
    > bez sensu, że przy rozwodzie nie wnioskowaliście o ustalenie sposobu

    Dziękuję... Rzeczywiście, bez sensu... Kolejna nauczka, że pewne
    ustalenia pewniejsze są na papierze :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł