  • 1. Data: 2007-08-24 18:41:22
    Temat: lokatorzy uciekli z mieszkania zabierając klucze-prośba o radę co robić?
    Od: "irena" <i...@p...onet.pl>

    Ludzie, których przyjęłam z litości na mieszkanie i pozwoliłam im na pewien
    czas zamieszkać za sam czynsz, przed tygodniem, nic nikomu nie mówiąc
    opuścili je , zabrali klucze i nie odbierają teraz telefonów, toteż nie ma z
    nimi żadnego kontaktu.
    Mieszkanie jest zamkniete, nie mogę się do niego dostać, nie wiem co jeszcze
    wynieśli ze sobą.
    Mieli dług za zaległe rachunki, nie zapłacili na bieżąco czynszu, a
    należność za prąd i gaz dopiero przyjdzie.
    Nie wiem od czego zacząć. Jestem zdenerwowana całą tą sprawą.
    Problemem moim jest to, że nie miałam z nimi umowy na wynajęcie mieszkania i
    nie wiem czy mogę ten fakt zgłosić na policję, czy nie będę tu jakoś
    ukarana.
    I jeszcze jedno-mieszkanie jest córki (jest ona na stałe za granicą), a ja
    się tym mieszkaniem opiekuję.
    Córka nie rozlicza się w Polsce z fiskusem,
    Bardzo proszę o radę, co mogę w tej sytuacji zrobić?

  • 2. Data: 2007-08-24 19:00:04
    Od: "Natalia" <n...@g...pl>

    Użytkownik "irena"
    > Problemem moim jest to, że nie miałam z nimi umowy na wynajęcie mieszkania
    > nie wiem czy mogę ten fakt zgłosić na policję, czy nie będę tu jakoś
    > ukarana.

    Wydaje mi sie ze lepiej zglosic to na policje i byc ewentualnie ukarana
    (góra 50zł), niz stracic cały majatek znajdujacy sie w mieszkaniu nie
    powiadamiajac nikogo o tym fakcie

  • 3. Data: 2007-08-24 21:02:56
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "irena" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się tym mieszkaniem opiekuję.
    > Córka nie rozlicza się w Polsce z fiskusem,
    > Bardzo proszę o radę, co mogę w tej sytuacji zrobić?

    a to mieszkanie to czyje Twoje czy ich ,masz " papier" na to ,że twoje czy
    nie masz ?

    akohoro

  • 4. Data: 2007-08-24 21:47:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 24.08.2007 irena <i...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > opuścili je , zabrali klucze i nie odbierają teraz telefonów, toteż nie ma z

    Skąd właściwie wiesz, że je opuścili na dobre? Tydzień to krótki okres a
    wciąż trwają np wakacje...

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2007-08-24 23:41:15
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Wydaje mi sie ze lepiej zglosic to na policje i byc ewentualnie ukarana
    > (góra 50zł), niz stracic cały majatek znajdujacy sie w mieszkaniu nie

    Co ??????????????????????????????????????

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 6. Data: 2007-08-24 23:42:47
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Mieszkanie jest zamkniete, nie mogę się do niego dostać, nie wiem co jeszcze
    > wynie?li ze sob?.

    Skad wiesz ze zwiali ? A moze są 2 tygodnie w Tunezji ?

    > I jeszcze jedno-mieszkanie jest córki (jest ona na stałe za granic?), a ja
    > się tym mieszkaniem opiekuję.

    Jesli sprobujesz wejsc do mieszkania to zostaniesz potraktowana jako
    zwykły włamywacz - chyba ze masz jakies/jakiekolwiek upowaznienie od
    córki.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 7. Data: 2007-08-25 00:45:55
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    In news:MPG.21398b64505671b6989c01@news.task.gda.pl,
    KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl> typed:

    > Skad wiesz ze zwiali ? A moze są 2 tygodnie w Tunezji ?

    Za kaskę, której nie wydali na rachunki?

    --
    tbr

  • 8. Data: 2007-08-25 02:34:13
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 25 sierpnia 2007 02:45
    (autor Tiber
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fanu44$o0a$1@news.onet.pl>):

    > Za kaskę, której nie wydali na rachunki?

    Choćby.... :D Ja przez wakacje nie płaciłem czynszu właśnie, bo by mi nie
    wystarczyło na wakacje... Niekoniecznie w Tunezji :D A teraz się będę
    martwił, żeby zapłacić zanim się spółdzielnia zdenerwuje :D

    Ale że do sąsiada od 3 lat wysyłają ponurych panów z masą czerwonych
    pieczątek i nic, to myślę, że te 2 miesiące się mi upieką :D

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 9. Data: 2007-08-25 10:57:03
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

> [...]
    > czas zamieszkać za sam czynsz, przed tygodniem, nic nikomu nie mówiąc
    > opuścili je , zabrali klucze i nie odbierają teraz telefonów, toteż nie ma

    Czyli zdaje się, że je wynajęłaś.

    > Mieszkanie jest zamkniete, nie mogę się do niego dostać, nie wiem co
    > jeszcze
    > wynieśli ze sobą.

    Jeśli tam nie mieszkasz to nie masz prawa wejść siłą podczas, gdy oni je
    wyanjmują.

> [...]
    > Problemem moim jest to, że nie miałam z nimi umowy na wynajęcie mieszkania
    > nie wiem czy mogę ten fakt zgłosić na policję, czy nie będę tu jakoś

    Na Policje nie masz co zgłaszać na razie, bo to jest sprawa cywilna (najem
    itp) związana z niedotrzymywaniem umowy. Policji mogłabyś zgłosić, gdyby Ci
    coś ukradli z tego mieszkania albo oszukali, tzn. misternie zawczasu utkali
    plan, aby wprowadzić Cię w błąd, wyłudzić, nie zapłacić itp. Musiałbyś
    uzasadnić czymś te podejrzenia, a nie tylko tym, że ich nie ma. Samo
    niezapłacenie nie jest przestępstwem, choć sądownie można się domagać
    zapłaty na drodze cywilnej.

    Ewentualnie gozić Ci (córce?) może kara za wykroczenie -niezgłoszenie
    niezameldowanych lokatorów (im zrestą też-za niezameldowanie), bo sądze że
    się niezameldowali, ale to jakby był pechowy dzień;)

    Tylko tydzień czasu???? A przez tydzień to można zsasiedzieć się u kolegi na
    imieninac...;) A mają obowiązek tam być?...
    Jak się nie możesz skontaktować to wysyłaj im polecony. Wezwanie do zapłaty.
    Rozwiązanie umowy i wezwanie do opuszczenia mieszkania i oddania kluczy.
    Ostrzeżenie, że będziesz dochodzić spraw sądownie. Masz ich dane, co???
    No chyba, że np. była umowa, że mają wcześniej się wyprowadzić i oddać
    klucze, a sąsiedzi widzieli jak wywożą meble itp., wtedy zgłaszaj na
    Policję. Ale sam fakt, że nie zapłacicili i nie odbierają/otwierają
    telefonu/drzwi przez tydzień to za mało...

  • 10. Data: 2007-08-27 10:51:52
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 25 Aug 2007 12:57:03 +0200, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Ewentualnie gozić Ci (córce?) może kara za wykroczenie -niezgłoszenie
    > niezameldowanych lokatorów

    A myślisz, że podatek dochodowy to zapłaciły?