  • 1. Data: 2002-04-05 12:28:58
    Temat: zwolnienie ze służby wojskowej
    Od: "sylwia" <s...@p...onet.pl>

    Podobno istnieje jakiś akt prawny, na podstawie którego m.in. osoby z
    rocznika 1975 mogą zostać zwolnione z obowiązku odbycia służby wojskowej,
    oczywiście jeśli spełniają jakieś warunki. Nie wiem jaki akt prawny reguluje
    te sprawy tak szczegółowo. Przeszukałam lexa, ale nic nie mogę znaleźć poza
    ogólnymi zwolnieniami. Czy ktoś się na tym zna? Pozdrawiam. Sylwia.

  • 2. Data: 2002-04-05 13:18:45
    Temat: Re: zwolnienie ze służby wojskowej
    Od: "Exxon" <j...@f...id.pl>

    Zeszloroczni absolwenci byli przenoszeni do rezerwy bez koniecznosci odbyci
    aprzeszkolenia :))))
    Było o tym na stronach MON

    ->- http://www.bankier.pl o finansach wiemy wszystko -<-

  • 3. Data: 2002-04-05 13:23:27
    Temat: Odp: zwolnienie ze służby wojskowej
    Od: "sylwia" <s...@p...onet.pl>

    Dzięki. Sprawdzę sobie na stronie ministerstwa. Sylwia
    Użytkownik Exxon <j...@f...id.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a8k871$r0q$...@n...tpi.pl...

  • 4. Data: 2002-04-05 17:37:59
    Temat: Re: zwolnienie ze służby wojskowej-WYJASNIENIE
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    Z przykrością muszę zakomunikować, że takiego aktu prawnego (nawet prawa o
    charakterze wewnętrznym MON), który nakazywałby wojskowym komendantom
    uzupełnień przenoszenie do rezerwy poborowych rocznika 1975.
    W ubiegłym roku, jednorazowo, Minister Obrony Narodowej, zarządzeniem Nr
    65/MON z dnia 15.10.2001 r., nakazał przenieść do rezerwy bez odbycia służby
    wojskowej niektóre grupy poborowych. W tym zarządzeniu nie było jednak mowy
    o przenoszeniu jakiegokolwiek rocznika w całości, a tylko niektórych
    poborowych spełniających określone kryteria.
    Poniżej zamieszczam kolejny raz treść tego zarządzenia.
    Proszę zwrócić uwagę, że § 2 odsyła do § 1 tylko w kontekście terminu
    przeniesienia do rezerwy a nie do roczników podlegających temu
    przeniesieniu!
    ______
    Jupraw

    Dz. Urz. MON z 2001 r. Nr 17, poz. 139

    ZARZĄDZENIE Nr 65/MON

    MINISTRA OBRONY NARODOWEJ

    z dnia 15 października 2001 r.

    w sprawie przeniesienia do rezerwy niektórych grup poborowych bez odbycia
    zasadniczej służby wojskowej lub przeszkolenia wojskowego.

    (Dz. Urz. MON z dnia 22 października 2001 r.)

    Na podstawie art. 46 ust. 4 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym
    obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 1992 r. Nr 4, poz. 16,
    Nr 40, poz. 174 i Nr 54, poz. 254, z 1994 r. Nr 43, poz. 165, z 1996 r. Nr
    7, poz. 44, Nr 10, poz. 56 i Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 6, poz. 31, Nr
    28, poz. 153, Nr 80, poz. 495, Nr 88, poz. 554, Nr 121, poz. 770 i Nr 141,
    poz. 944, z 1998 r. Nr 146, poz. 961 i Nr 162, poz. 1114 i 1126, z 1999 r.
    Nr 50, poz. 500, z 2000 r. Nr 12, poz. 136 i Nr 109, poz. 1156 oraz z 2001
    r. Nr 48, poz. 506, Nr 81, poz. 877, Nr 85, poz. 925 i Nr 88, poz. 961,
    zarządza się:

    § 1. Wojskowi komendanci uzupełnień przeniosą do rezerwy z dniem 9 listopada
    2001 r. poborowych przeznaczonych do odbycia zasadniczej służby wojskowej
    lub służby w obronie cywilnej, urodzonych w latach 1977 - 1979 oraz
    starszych, którzy:

    1) spełniają warunki do uznania ich za posiadających na wyłącznym utrzymaniu
    członków rodziny;

    2) nie ukończyli szkoły podstawowej lub wykształcenie podstawowe zdobyli z
    dwuletnim albo większym opóźnieniem bądź w szkole specjalnej;

    3) zostali prawomocnie skazani za przestępstwo i wymierzono wobec nich karę
    pozbawienia wolności na czas nie krótszy od lat 3, a karę tę odbyli.

    § 2. Przeniesieniu do rezerwy w terminie, o którym mowa w § 1, podlegają
    również poborowi, którzy do dnia wejścia w życie zarządzenia stali się
    absolwentami szkół wyższych i nie zostali powołani do odbycia przeszkolenia
    wojskowego.

    § 3. Przepisów § 1 i 2 nie stosuje się do poborowych, którzy zostali
    skierowani do odbycia służby zastępczej.

    § 4. W wojskowych dokumentach ewidencyjnych i osobistych poborowych, jako
    podstawę przeniesienia do rezerwy wpisuje się odpowiednie przepisy
    niniejszego zarządzenia.

    § 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą obowiązującą od
    dnia 6 listopada 2001 r.

  • 5. Data: 2002-04-05 18:47:08
    Od: "NDX" <w...@g...pl>

    od kiedy do woja biora dziewczyny?

    --
    z powazaniem
    Kamil Majewski

  • 6. Data: 2002-04-08 12:49:19
    Temat: Odp: zwolnienie ze służby wojskowej-WYJASNIENIE
    Od: "sylwia" <s...@p...onet.pl>

    dziękuję wszystkim, szukałam właśnie tego zarządzenia (powyżej), pozdrawiam,
    sylwia