  • 1. Data: 2002-04-05 11:39:42
    Temat: Umowa faksem - czy to forma pisemna ?
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    Witam !

    Mam taki problem: znajmoy podpisał umowę o dzieło o wartości >2000 zł
    (wymagana forma pisemna dla celów dowodowych). Problem w tym, że przesłano
    mu tofaksem, a on odesłał podpisaną także faksem. Czy to jest forma pisemna
    czy też nie ? Jak to widzicie w razie sprawy w Sądzie ? Chyba w
    postępowaniu nakazowym czy upominawczym nie przejdzie, a kto wie czy nawet
    w zwyłym postępowaniu Sąd nie uzna tego dowodu za dopuszczalny ...

    --
    Przed odpowiedzia skasuj "TNIJ.TO."

    Before reply cut "TNIJ.TO."

  • 2. Data: 2002-04-05 13:40:14
    Temat: Re: Umowa faksem - czy to forma pisemna ?
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

> [...]
    | (wymagana forma pisemna dla celów dowodowych). Problem w tym, że przesłano
    | mu tofaksem, a on odesłał podpisaną także faksem. Czy to jest forma

    Forma pisemna - z odręcznym podpisem.

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-04-05 13:56:29
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On 5 Apr 2002, Pawel Baranowski wrote:

    > Mam taki problem: znajmoy podpisał umowę o dzieło o wartoœci >2000 zł
    > (wymagana forma pisemna dla celów dowodowych). Problem w tym, że przesłano
    > mu tofaksem, a on odesłał podpisanš także faksem. Czy to jest forma pisemna

    Teoretycznie nie.

    Jednak zawsze pozostaje art. 74 ust. 2 KC. Faks uprawdopodabnia dokonanie
    czynności prawnej, zatem można korzystać ze świadków albo z przesłuchania
    stron w celach dowodowych.

    > czy też nie ? Jak to widzicie w razie sprawy w Sšdzie ? Chyba w
    > postępowaniu nakazowym czy upominawczym nie przejdzie, a kto wie czy nawet
    > w zwyłym postępowaniu Sšd nie uzna tego dowodu za dopuszczalny ...

    W nakazowym sama umowa nie wystarczy do zasądzenia świadczenia - obojętnie
    czy we faksie czy nie.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)