  • 31. Data: 2009-07-09 20:31:03
    Temat: Re: zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia z zachowaniem wynagrodzenia
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h3431l$hmc$1@atlantis.news.neostrada.pl gazebo
    <g...@c...net> pisze:

> [...]
    > Sąd Najwyższy w wyroku z 21 czerwca 2005 r., sygn. akt III APa 48/05,
    > stwierdził, że okres zwolnienia pracownika z obowiązku świadczenia pracy
    > nie jest równoznaczny (jakościowo i pojęciowo) z okresem wykorzystywania
    > urlopu wypoczynkowego. Jeżeli pracodawca podjął decyzję o zwolnieniu
    > pracownika z obowiązku świadczenia pracy, to nie może bez zgody pracownika
    > nakazać, by w tym samym okresie wykorzystał on urlop wypoczynkowy. Tak
    > więc w przedstawionej sytuacji pracownik nie wykorzystał urlopu
    > wypoczynkowego i z tego tytułu przysługuje mu prawo do ekwiwalentu
    Bardzo ciekawy.
    Pewnie to czytałeś:
    http://42.pl/u/1Hzs
    :)

    > Wnikaloby z tego, ze w wypowiedzeniu jest lipa, tzn. pracodawca nie moze
    > zadac wykorzystania urlopu. Jednak kolega podpisal kwit. I co teraz? Moze
    > domagac sie ekwiwalentu?
    Sentencja wydaje się być jasna i jednoznaczna.
    Ale trzeba znać dokładniej treść tego konkretnego wypowiedzenia, bo może tam
    być jakieś sformułowanie wskazujące, że okres zwolnienia ze świadczenia
    pracy nie obejmuje czasu przysługującego urlopu, który należy wykorzystać.
    Jeśli nie, to pracownik może i tak bez ryzyka wskazać ten fakt pracodawcy,
    gdyż ten nawet jeśli się połapie, że popełnił błąd nic już nie da rady
    zrobić. Dokonał oświadczenia woli, jego część jest niezgodna z prawem - jego
    strata.
    Natomiast podpisanie przez pracownika oznacza jedynie zapoznanie się z jej
    treścią, nic ponadto.

    --
    Jotte

  • 32. Data: 2009-07-10 06:56:27
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Jotte pisze:
    > Z pierwszego twojego postu wynika, że jednak jest.
    > Ale nie musi być. Mamy art. 149 §1 KP.
    > Jakaś forma ewidencji czasu pracy musi być i pracownik ma prawo wglądu do
    > niej.

    Miala ona forme elektroniczna wypelniana przez pracownika.

    --
    The Gnome

  • 33. Data: 2009-07-10 06:56:31
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Jotte pisze:

> [...]
    > tam być jakieś sformułowanie wskazujące, że okres zwolnienia ze
    > świadczenia pracy nie obejmuje czasu przysługującego urlopu, który

    Jeszcze sprawdze jak spotkam kolege. Jednak cos tak sformulowanego
    raczej wpadloby mi w oko. Tam jest raczej cos w rodzaju uwagi, ze
    pracownik winien wykorzystac przyslugujacy mu urlop w trakcie
    wyppwiedzenia bez zadnego odniesienia do zwolnienia z obowiazku
    swiadczenia pracy. Jak znajde to zacytuje.

    Tak wlasnie myslalem.

    --
    The Gnome

  • 34. Data: 2009-07-10 09:53:38
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Użytkownik gazebo napisał:

> [...]
    > wyppwiedzenia bez zadnego odniesienia do zwolnienia z obowiazku
    > swiadczenia pracy. Jak znajde to zacytuje.

    Już mam:

    ---
    Niewykorzystany urlop

    W okresie wypowiedzenia jest Pan zobowiązany wykorzystać przysługujący
    Panu urlop wypoczynkowy w terminie wskazanym przez Pracodawcę.

    [...]

    Odwołanie od wypowiedzenia
    [...]

    [...]
    Pracodawca zwalnia Pracownika z obowiązku świadczenia pracy w okresie
    wypowiedzenia.
    ---
    Biorąc pod uwagę wmiankowane wcześniej orzeczenie pracodawca strzelił
    sobie w stopę. Mam nadzieję.

    --
    bla

  • 35. Data: 2009-07-10 15:07:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h373l7$42m$1@nemesis.news.neostrada.pl gazebo
    <g...@c...net> pisze:

> [...]
    > wypowiedzenia.
    > ---
    > Biorąc pod uwagę wmiankowane wcześniej orzeczenie pracodawca strzelił
    Wygląda, że tak.
    Tylko trzeba pamiętać, że w Polsce nie ma zasady precedensu, zaś wyroki i
    orzeczenia SN nie stanowią prawa.

    --
    Jotte

  • 36. Data: 2009-07-10 15:10:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h36p9a$iko$1@nemesis.news.neostrada.pl gazebo
    <g...@c...net> pisze:

    > Miala ona forme elektroniczna wypelniana przez pracownika.
    Ciekawe co na taką forme powiedziałaby PIPa?
    Albo US?

    --
    Jotte

  • 37. Data: 2009-07-11 10:54:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Jul 2009, Jotte wrote:

    > W wiadomości news:h36p9a$iko$1@nemesis.news.neostrada.pl gazebo

    > Ciekawe co na taką forme powiedziałaby PIPa?

    Zażądał okazania podpisu elektronicznego? ;)
    Nie wiem, do tego się nie wtykam.

    > Albo US?

    Hm... przy KPiR dowodem księgowym jest lista płac. Jest zapis "lub
    innych dowodów", ale właśnie "lub" (a nie "i").
    Jak na PK nie wiem, ale mi wychodzi że przy KPiR nie mają podstaw
    czepiania się formy ewidencji czasu pracy.

    pzdr, Gotfryd