  • 1. Data: 2009-07-05 18:49:14
    Temat: Forma własności: udział - co to oznacza?
    Od: "Konrad" <k...@o...pl>

    Od jakiegoś czasu szukam mieszkania. Niedawno wypatrzyłem ciekawe cenowo
    ogłoszenie na gratce. W polu forma własności było wpisane "udział" a nie jak
    to najcześciej bywa "spółdzielcze własnościowe". Zadzwoniłem więc do biura,
    które wystawiło to ogłoszenie i próbowałem się dowiedzieć co to oznacza.
    Kobieta powiedziała, że sprzedający po prostu kupił mieszkanie u dewelopera,
    a "udział" oznacza przekazanie praw i obowiązków w stosunku do tego lokalu.
    Co to dokładnie oznacza? Czy jest to standardowa procedura czy raczej nie
    warto się w to pakować?

  • 2. Data: 2009-07-05 19:08:57
    Temat: Odp: Forma własności: udział - co to oznacza?
    Od: "XDF" <s...@o...pl>

    A może sprzedający jest tylko współwłaścicielem tego mieszkania . Jeśli tak
    to lepiej omijać to szerokim łukiem.

  • 3. Data: 2009-07-05 21:17:24
    Temat: Re: Forma własności: udział - co to oznacza?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Konrad" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obowiązków w stosunku do tego lokalu. Co to dokładnie oznacza? Czy jest
    > to standardowa procedura czy raczej nie warto się w to pakować?

    Rzecz wymaga oczywiście sprawdzenia w dokumentach, ale może to oznaczać, że
    budynek jest jeszcze w budowie. Nie wyodrębniono formalnie lokali, a
    sprzedający ma po prostu jakąś część udziału w całym budynku.