  • 1. Data: 2009-07-06 12:38:19
    Temat: zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia z zachowaniem wynagrodzenia
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Co to tak naprawdę znaczy? Stawiać się do pracy, podpisywać listę
    obecności i nic nie robić? Czy nie przychodzić a co wstawiać w listę
    skoro pracodawcy może się ponoć odmienić i mnie zawezwać do pracy?

    --
    bla

  • 2. Data: 2009-07-06 12:40:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gazebo pisze:
    > Co to tak naprawdę znaczy? Stawiać się do pracy, podpisywać listę
    > obecności i nic nie robić? Czy nie przychodzić a co wstawiać w listę
    > skoro pracodawcy może się ponoć odmienić i mnie zawezwać do pracy?

    Nie przychodzić, nie podpisywać.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-07-06 12:41:03
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 06 Jul 2009 14:38:19 +0200, gazebo napisał(a):

    > Co to tak naprawdę znaczy? Stawiać się do pracy, podpisywać listę
    > obecności i nic nie robić? Czy nie przychodzić a co wstawiać w listę
    > skoro pracodawcy może się ponoć odmienić i mnie zawezwać do pracy?

    Jeżeli zwalnia Cię z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia i
    ma ku temu przesłanki, to nie przychodzisz do pracy. Masz kwitek że zwolnił
    Cię z obowiązku świadczenia pracy.
    W końcu po to jest ta instytucja, by pracownik "opuszczający" nie robił
    "zadymy, złej reputacji" itp.

  • 4. Data: 2009-07-06 13:22:40
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 06 Jul 2009 14:41:03 +0200, Herald napisał(a):

> [...]
    > zwolnił Cię z obowiązku świadczenia pracy. W końcu po to jest ta
    > instytucja, by pracownik "opuszczający" nie robił "zadymy, złej

    Warto dodać, że jeśli zwolnił jednostronnie -- bez zgody pracownika -- to
    jeszcze można mu nadymić ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [Reklama]: Potrzebny tani i dobry fotograf we Wrocławiu?

  • 5. Data: 2009-07-06 13:26:20
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "gazebo" <g...@c...net> napisał w wiadomości

    > Co to tak naprawdę znaczy? Stawiać się do pracy, podpisywać listę
    > obecności i nic nie robić? Czy nie przychodzić a co wstawiać w listę
    > skoro pracodawcy może się ponoć odmienić i mnie zawezwać do pracy?

    Nie przychodzić i nic nie podpisywać.
    Przecież masz kwit na to, że zwolnił Cię z obowiązku świadczenia pracy,
    więc jakby mu się odwidziało, to niech się goni :)

  • 6. Data: 2009-07-06 13:42:24
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Olgierd" <n...@n...problem> napisał w wiadomości

    > Warto dodać, że jeśli zwolnił jednostronnie -- bez zgody pracownika -- to
    > jeszcze można mu nadymić ;-)

    Z jakiego powodu?
    Czy pracownik musi wyrazić zgodę na to, żeby zwierzchnik mógł go zwolnić z
    obowiązków pracowniczych?

  • 7. Data: 2009-07-06 13:52:51
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 06 Jul 2009 15:42:24 +0200, Baloo napisał(a):

    > Z jakiego powodu?
    > Czy pracownik musi wyrazić zgodę na to, żeby zwierzchnik mógł go zwolnić
    > z obowiązków pracowniczych?

    tak, przyjmuje się bowiem, że świadczenie pracy jest nie tylko
    obowiązkiem, ale i prawem pracownika, zatem -- o ile nie jest to sytuacja
    wskazana w kodeksie pracy (np. art. 179 par. 1 kc, gdzie mowa o
    klasycznym zwolnieniu oraz art. 36(1) kp, gdzie mowa jest o skróceniu
    okresu wypowiedzenia -- a to jest coś innego) -- zwolnienie z obowiązku
    świadczenia pracy wymaga zgody pracownika, bowiem może być odebrane jako
    przejaw braku zaufania pracodawcy do człowieka.

    Orzecznictwa brak, acz literatura jest raczej jednomyślna.

  • 8. Data: 2009-07-06 14:26:55
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Olgierd" <n...@n...problem> napisał w wiadomości

    > tak, przyjmuje się bowiem, że świadczenie pracy jest nie tylko
    > obowiązkiem, ale i prawem pracownika,
    [...]
    > zwolnienie z obowiązku
    > świadczenia pracy wymaga zgody pracownika, bowiem może być odebrane jako
    > przejaw braku zaufania pracodawcy do człowieka.

    Z czego to konkretnie wynika, bo nie udało mi się znaleźć takiego zapisu w
    KP.
    Poza tym jeśli istotnie pracodawcy brak jest zaufania do pracownika (i np.
    to m.in. było powodem wypowiedzenia umowy), to dlaczego jego prawo ma być w
    tym względzie ograniczone?

  • 9. Data: 2009-07-06 16:24:59
    Od: JanS <y...@e...pl>

    On 6 Lip, 14:38, gazebo <g...@c...net> wrote:
    > Co to tak naprawdę znaczy?

    tes sprawy nie są do końca uregulowane przez KP, polecam lekturę:
    http://www.prawo.egospodarka.pl/40036,Zwolnienie-pra
    cownika-z-obowiazku-swiadczenia-pracy,1,34,3.html

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-07-06 19:35:03
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 06 Jul 2009 16:26:55 +0200, Baloo napisał(a):

    > Z czego to konkretnie wynika, bo nie udało mi się znaleźć takiego zapisu
    > w KP.

    No właśnie z tego, że nie ma w kp. Kp to taki akt prawny, że zasada
    swobody umów nie ma zastosowania ;-)

    > Poza tym jeśli istotnie pracodawcy brak jest zaufania do pracownika (i
    > np. to m.in. było powodem wypowiedzenia umowy), to dlaczego jego prawo
    > ma być w tym względzie ograniczone?

    Bo o wypowiedzeniu jest w KP. A o tym innym nie ma.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl