  • 1. Data: 2005-05-25 20:48:54
    Temat: zus, sąd, odszkodowanie
    Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl>

    Witam
    7 kwietnia uzyskałam pozytywny wyrok Sądu w sprawie przeciwko ZUS o
    zwiększenie jednorazowego odszkodowania za uszczerbek na zdrowiu podczas
    wypadku (z 5 do 9 procent). Jednak do dzisiaj nie mam ani pisma (z Sądu, czy
    Zus-u), ani pieniędzy. Czy ktoś wie może,czy to normalny stan? Zastanawiają
    mnie trzy sprawy:
    1. Czy nie powinnam dostać orzeczenia Sądu na piśmie?
    2. Czy ja czegoś nie zawaliłam (może powinnam coś podpisać, wybrać,
    zawiadomić)?
    3. Czy istnieją jakieś ustawowe/prawne?/ terminy odnośnie wypłaty
    odszkodowania przyznanego przez Sąd?

    Może ktoś mógłby mi pomóc, boję się, że przez nieznajomość prawa zwiększenie
    odszkodowania mi przepadnie. :-(

    Pozdrowienia
    Dorota

  • 2. Data: 2005-05-25 20:56:12
    Temat: Re: zus, sąd, odszkodowanie
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Dorota *** napisał(a):
> [...]
    > Zus-u), ani pieniędzy. Czy ktoś wie może,czy to normalny stan? Zastanawiają

    a wyrok juz prawomocny (ZUS nie wnosił odwołania)?

    > 1. Czy nie powinnam dostać orzeczenia Sądu na piśmie?

    nie, chyba że złożysz wniosek

    KG

  • 3. Data: 2005-05-25 21:05:27
    Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl>

    > a wyrok juz prawomocny (ZUS nie wnosił odwołania)?

    Nie wiem. W jaki sposób mogę to sprawdzić? Czy wypada zadzwonić do Sądu?

    > nie, chyba że złożysz wniosek

    Dziękuję za informacje!

    Dorota

  • 4. Data: 2005-05-26 08:20:17
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Dorota *** napisał(a):
    > Nie wiem. W jaki sposób mogę to sprawdzić? Czy wypada zadzwonić do Sądu?

    Jeśli był to wyrok w I instancji, czyli bezpośrednio po odwołaniu od
    decyzji, to możliwe jest wniesienie od niego apelacji. Z czego ZUS
    prawdopodobnie skorzystał.
    Zadzwoń do sądu.

    KG

  • 5. Data: 2005-05-26 08:53:11
    Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl>

    > Jeśli był to wyrok w I instancji, czyli bezpośrednio po odwołaniu od
    > decyzji, to możliwe jest wniesienie od niego apelacji. Z czego ZUS
    > prawdopodobnie skorzystał.
    > Zadzwoń do sądu.

    Dziękuję bardzo za informacje.

    Dorota