  • 1. Data: 2005-05-25 20:19:14
    Temat: Legalne sprawdzenie czy ktos ma dlugi?
    Od: "KOMTUR" <k...@a...jest.przed.maupa.pl>

    Witam!

    Moj znajomy kupuje mieszkanie na rynku wtornym od kolesia i chcialby
    legalnie sprawdzic czy koles nie ma dlugow, tzn czy na mieszkaniu nie wisza
    jakies obciazenia.
    Jak to zrobic?

    Glupio po zakupie, placic rachunki zalegle np w Enerdze, czy gazowni.

    Co mozna zrobic legalnie lub pollegalnie z tym.

    KOMTUR
    www.stock.komal.pl
    Bank zdęć royalty free

  • 2. Data: 2005-05-25 20:57:23
    Temat: Re: Legalne sprawdzenie czy ktos ma dlugi?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KOMTUR wrote:
> [...]
    > wisza jakies obciazenia.
    > Jak to zrobic?
    >
    > Glupio po zakupie, placic rachunki zalegle np w Enerdze, czy gazowni.

    A co go interesują czyjeś długi? Jak gazownia ma wąty do poprzedniego
    właściciela, to niech z tym poprzednim właścicielem rozmawia.

    Jedyna możliwość przejęcia długu, to jakaś hipoteka na mieszkaniu - ale
    to będzie w księdze wieczystej.

    PS: oczywiście po nabyciu mieszkania należy podpisać własną umowę z
    dostawcami mediów oraz multimediów i łączności.

  • 3. Data: 2005-05-26 00:16:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KOMTUR" <k...@a...jest.przed.maupa.pl>
    napisał w wiadomości news:d72mls$2lj$1@inews.gazeta.pl...

    W wypadku nieruchomości istotne jest tylko zadłużenie ujawnione w
    księgach wieczystych. Ale warto to sprawdzić tuż przed kontraktem, bo
    bywały przypadki, że ktoś specjalnie robił zastaw na sprzedawanym lokalu
    tuż przed jego sprzedażą.

  • 4. Data: 2005-05-26 10:44:16
    Od: quwert <q...@t...toooo.gazeta.pl>

> [...]

    > PS: oczywiście po nabyciu mieszkania należy podpisać własną umowę z
    > dostawcami mediów oraz multimediów i łączności.

    Taa a w zakładzie energetycznym powiedzą że dopóki nie zostanie uregulowana
    zaległośc, umowa nie zostanie przepisana na nowego właściciela ze
    wszystkimi szykanami do wyłączenia prądu włącznie, natomiast komornik
    oczywiście będzie ścigał osobe która miała umowe z ZE.

    Doświadczyłem tego osobiście na niewielkich kwotach

  • 5. Data: 2005-05-26 11:47:37
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    KOMTUR <k...@a...jest.przed.maupa.pl> dosć
    niespodziewanie napisał(a):

    > Glupio po zakupie, placic rachunki zalegle np w Enerdze, czy gazowni.
    >
    > Co mozna zrobic legalnie lub pollegalnie z tym.

    Nalleprze są najprostrze rozwiązania.
    Spisać stan liczników (nabywca razem ze sprzedawcą) i ustalić, że sprzedawca
    przedstawi dowody zapłaty należności do tych stanów.
    Przećwiczobe w praktyce

    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 6. Data: 2005-05-26 12:43:20
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    quwert napisał(a):

> [...]
    > oczywiście będzie ścigał osobe która miała umowe z ZE.
    >
    > Doświadczyłem tego osobiście na niewielkich kwotach

    Jeżeli lubisz dawać robić się w konia, Twój problem.

    Sporządzasz protokoł, opierając się na światłych wzorcach, np.
    http://www.stoen.pl/fileadmin/STOEN/Umowy/O__wiadcze
    nie_stan_licznika_qxd.pdf
    i żądasz zawarcia umowy - art. 7 ust.1 Prawa energetycznego.

    M.

  • 7. Data: 2005-05-26 13:12:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    quwert wrote:

> [...]
    > wszystkimi szykanami do wyłączenia prądu włącznie, natomiast komornik
    > oczywiście będzie ścigał osobe która miała umowe z ZE.

    To to raz-dwa poszczuć na tych monopolistycznych bydlaków UOK!

    Jeszcze trochę a zaczną się domagać zaległych opłat od np. sąsiadów...