  • 1. Data: 2005-05-25 19:33:42
    Temat: Domena internetowa a zasrzezona nazwa
    Od: "RockY" <c...@v...pl>

    Dzien dobry
    Ostatnio dostaje listy w ktorych jestem nawolywany do oddania mojej domeny
    jednej z firm. Firma ma zarejestrowaną nazwe jednego z produktow, a ja mam nazwe
    domeny taką jak nazwa tych wlasnie produktów. Czy ma do tego prawo?

    Dziekuje i prosze o pomoc.

  • 2. Data: 2005-05-25 19:41:19
    Temat: Re: Domena internetowa a zasrzezona nazwa
    Od: stonka <i...@w...pl>

    RockY wrote:
> [...]
    > domeny taką jak nazwa tych wlasnie produktów. Czy ma do tego prawo?

    Nie. Szuka jelenia. Na poczatek, to co innego jest posiadanie, a co
    innego jej uzywanie. Nawet jezeli robisz nieuczciwa konkurencje tego
    samego produktu, to nie tedy droga.

  • 3. Data: 2005-05-27 08:53:11
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    stonka napisał(a):

    > Nie. Szuka jelenia. Na poczatek, to co innego jest posiadanie, a co
    > innego jej uzywanie. Nawet jezeli robisz nieuczciwa konkurencje tego
    > samego produktu, to nie tedy droga.

    no nie do konca, posiadac wolno i uzywac wolno, jednak uzywac w sposob
    calkowicie nie zwiazany z danym produktem

    jesli bedzie zwiazany i beda zachodzic znmiona nieuczciwej konkurencji
    wtedy dupa zbita, bo domene straci a i wsadzie moze sie znalezc

    generalnie wracajac do autora tematu, nie maja prawa, mozesz im, jesli
    chcesz, zaproponowac sprzedaz domeny, a cene ustalic w zaleznosci od
    tego co to za produkt, jest calkiem niezle rozwiniety rynek handlu
    domenami i sa tacy ktorzy calkiem niezle na tym zarabiaja :)

  • 4. Data: 2005-05-28 06:52:59
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > no nie do konca, posiadac wolno i uzywac wolno, jednak uzywac w sposob
    > calkowicie nie zwiazany z danym produktem

    przypominam sprawę domeny microsoftu - kiedy to firma handlowała ziołami a
    pomimo tego została zmuszona do oddania domeny Billowi :-)

  • 5. Data: 2005-05-28 11:55:44
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "RockY" <c...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nazwe
    > domeny taką jak nazwa tych wlasnie produktów. Czy ma do tego prawo?

    jezeli nazwa zostala zarejhestrowana po kupnie przez Ciebie ww domeny to
    mozesz spokojnie jej uzywac,
    jezeli zakupiles po tym jak zarestrowali badz jak rejestracja byla w toku
    (zglosili do Urzedy Patemntowego)
    to i tak ja stracisz wiec wtedy zaproponuj im sprzedaz.

    P.

    --
    http://cafe.love-office.com
    ... Molestowanie Seksualne, miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 6. Data: 2005-05-28 11:58:33
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > no nie do konca, posiadac wolno i uzywac wolno, jednak uzywac w sposob
    > calkowicie nie zwiazany z danym produktem

    jezlei nazwa nie jest zarejetsrowana (domena microsoft np).

    P.

  • 7. Data: 2005-05-28 12:27:17
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 28 maj o godzinie 13:55, na pl.soc.prawo, Przemek R... napisał(a):

> [...]
    > (zglosili do Urzedy Patemntowego)
    > to i tak ja stracisz wiec wtedy zaproponuj im sprzedaz.

    Ekhmm...
    A co z odpowiedzialnością rejestratora?
    Przecież na nim w pierwszym rzędzie spoczywa sprawdzenie czy sprzedawany
    "towar" jest legalny czy nie, czy kupujący ma prawo do jego używania czy
    tez nie.
    Gdyby stosować Twoje metody - to generalnie domeny mogłyby posiadać tylko
    .... ogromne koncerny (itp itd)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 8. Data: 2005-05-28 12:55:19
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > Ekhmm...
    > A co z odpowiedzialnością rejestratora?

    pewnie ma w regulaminie zapis ze "domenobiorca" jest zobowiazany do
    sprawdzenia tego

    > Gdyby stosować Twoje metody - to generalnie domeny mogłyby posiadać tylko
    > .... ogromne koncerny (itp itd)

    mozesz rozwinac?

    P.

  • 9. Data: 2005-05-28 23:52:56
    Od: "RockY" <d...@v...pl>

    > pewnie ma w regulaminie zapis ze "domenobiorca" jest zobowiazany do
    > sprawdzenia tego

    W regulaminie NASK nie ma nic napisane o zastrzezonych nazwach. Wydaje mi sie ze
    po to są rozszezenia zeby kazdy mial "cos dla siebie".

  • 10. Data: 2005-05-29 17:50:35
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "RockY" <d...@v...pl> napisał w wiadomości

    > W regulaminie NASK nie ma nic napisane o zastrzezonych nazwach. Wydaje mi
    > sie ze
    > po to są rozszezenia zeby kazdy mial "cos dla siebie".

    zle ci sie wydaje

    P.