  • 1. Data: 2008-03-18 20:13:50
    Temat: znalezione na sieci
    Od: "gizmo" <g...@w...pl>

    Tytułem wstępu nie reklamuje żadnych blogów, link podaje informacyjnie jako
    źroło poniższego tekstu.

    Abstrahując od treści blogu co sądzicie o poniższym stwierdzeniu:

    "WARTO PODKREŚLIĆ, ŻE W RAZIE NIEJASNOŚCI INTERPRETACYJNYCH DECYDUJĄCE
    ZNACZENIE MA WYMÓG ZGODNOŚCI PRZEPISU USTAWY ZWYKŁEJ (W TYM PRZYPADKU USTAWY
    O ŚWIADCZENIACH PRZEDEMERYTALNYCH) Z USTAWĄ ZASADNICZĄ (CZYLI Z KONSTYTUCJĄ
    RP). JEST TO WYMÓG BEZWZGLĘDNIE OBOWIĄZUJĄCY KAŻDEGO URZĘDNIKA PAŃSTWOWEGO,
    JEŚLI NIE CHCE ON POPEŁNIĆ PRZESTĘPSTWA i PONOSIĆ ODPOWIEDZIALNOŚCI KARNEJ."

    It's true?

    http://adam-klykow.blog.onet.pl/2,ID268237736,index.
    html

  • 2. Data: 2008-03-18 21:02:30
    Temat: Re: znalezione na sieci
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 18 Mar 2008 21:13:50 +0100, gizmo napisał(a):

    > JEST TO WYMÓG BEZWZGLĘDNIE OBOWIĄZUJĄCY KAŻDEGO URZĘDNIKA PAŃSTWOWEGO,
    > JEŚLI NIE CHCE ON POPEŁNIĆ PRZESTĘPSTWA i PONOSIĆ ODPOWIEDZIALNOŚCI
    > KARNEJ."

    Fajnie byłoby gdyby wydanie zakwestionowanego przez TK aktu prawnego
    (rozporządzenia, bo o ustawie już nie marzę) powodowało choćby dyskusje
    nt. odpowiedzialności konstytucyjnej. Ale co do karnej -- bzdura.

    Jaki pan, taki kram, chciałoby się dodać.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 3. Data: 2008-03-18 21:34:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gizmo" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    W mojej ocenie bzdura. Szeregowy urzędnik nie może kwestionować zgodności
    ustawy z Konstytucją i na tej podstawie odmawiać dostosowania sie do niej.
    Od tego jest Trybunał Konstytucyjny. Dokąd on nie uchyli ustawy, dotąd jest
    ona wiążąca, choćby obiektywnie rzecz ujmując była sprzeczna z Konstytucją.

  • 4. Data: 2008-03-22 09:17:14
    Od: stern <s...@w...pl>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > sie do niej. Od tego jest Trybunał Konstytucyjny. Dokąd on nie uchyli
    > ustawy, dotąd jest ona wiążąca, choćby obiektywnie rzecz ujmując była

    a art. 8 ust. 2 Konstytucji?

  • 5. Data: 2008-03-22 09:52:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "stern" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a art. 8 ust. 2 Konstytucji?

    On nie daje poszczególnemu urzędnikowi prawa do kwestionowania ustaw.

  • 6. Data: 2008-03-22 10:02:37
    Od: kam <...@...pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > W mojej ocenie bzdura. Szeregowy urzędnik nie może kwestionować
    > zgodności ustawy z Konstytucją i na tej podstawie odmawiać dostosowania
    > sie do niej.

    rzeczywiście, ale ma obowiązek takiej wykładni przepisów ustawy, by była
    ona zgodna z konstytucją

    KG

  • 7. Data: 2008-03-22 10:06:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > rzeczywiście, ale ma obowiązek takiej wykładni przepisów ustawy, by była
    > ona zgodna z konstytucją

    Temu nie zaprzeczam, ale to co innego, niż domaganie się, by ewentualnie
    oceniał zgodność ustawy z ustawą zasadniczą.