  • 1. Data: 2008-03-18 15:41:43
    Temat: Nagrywanie z TV na plyty?
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Witam, czy wolno nagrywac sobie filmy z TV na plyty DVD?
    Wkoncu sprzedaja nagrywarki DVD z HDD wiec?
    pozdrawiam

    --
    j...@p...pl
    gg: 207344.

  • 2. Data: 2008-03-18 15:48:38
    Temat: Re: Nagrywanie z TV na plyty?
    Od: "|<onrad" <b...@g...com>

    Jacek23 pisze:
    > Witam, czy wolno nagrywac sobie filmy z TV na plyty DVD?
    > Wkoncu sprzedaja nagrywarki DVD z HDD wiec?

    istotny jest cel. dla wlasnego uzytku, tak

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';

  • 3. Data: 2008-03-18 15:56:09
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    |<onrad pisze:
    >
    > istotny jest cel. dla wlasnego uzytku, tak

    a jak to jest z filmami lub programami pobranymi z torrentów lub emule??
    oczywis'cie zak?adamy, z.e pobieram dla w?asnego uz.ytku.

  • 4. Data: 2008-03-18 17:17:54
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Piotr <p...@w...pl> writes:

    > a jak to jest z filmami lub programami pobranymi z torrentów
    > lub emule??

    Masz napisane w umowie licencyjnej.

  • 5. Data: 2008-03-18 17:23:11
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    Piotr Dembiński pisze:

    > Masz napisane w umowie licencyjnej.

    Autorowi wątku chodziło chyba raczej o to czy może pobierać a później nagrać
    sobie na płytę filmy/programy zgrane z telewizji i udostępnione w sieciach p2p.

  • 6. Data: 2008-03-18 19:34:20
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 18 marzec 2008 16:56
    (autor Piotr
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <frooml$5uq$1@news.onet.pl>):

    > a jak to jest z filmami lub programami pobranymi z torrentów lub emule??

    Odnośnie programów to zależy od licencji.
    Odnośnie nagrań muzycznych, filmów i książek to są dwie interpretacje: jedna
    mówi, że możesz druga że nie możesz. Na pewno nie możesz udostępniać, a to
    robisz ściągając w p2p, więc jak cię złapią na tym to masz przewalooooone.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 7. Data: 2008-03-18 20:20:52
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tristan wrote:

> [...]
    > Odnośnie nagrań muzycznych, filmów i książek to są dwie interpretacje:
    > jedna mówi, że możesz druga że nie możesz. Na pewno nie możesz

    To zależy jeszcze komu udostępnia. Jeżeli udostępnia tylko znajomym i
    pobiera tylko od znajomych, to IMHO jest ok.

    (Inna sprawa że w przypadku wszystkich p2p jest to prawie niemożliwe).

    p. m.

  • 8. Data: 2008-03-18 21:23:28
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 18 marzec 2008 21:20
    (autor mvoicem
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <frp7vp$qk1$2@inews.gazeta.pl>):

    > To zależy jeszcze komu udostępnia. Jeżeli udostępnia tylko znajomym i
    > pobiera tylko od znajomych, to IMHO jest ok.

    To widzisz zależy od interpretacji :D

    > (Inna sprawa że w przypadku wszystkich p2p jest to prawie niemożliwe).

    ano

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 9. Data: 2008-03-18 21:39:06
    Od: MHCMega <m...@p...wp.blebleble.pl>

    Piotr pisze:
    > a jak to jest z filmami lub programami pobranymi z torrentów lub emule??
    > oczywiscie zakadamy, ze pobieram dla wasnego uzytku.

    To chyba jest tak:

    Utwory audiowizualne mieć możesz.
    Ustawa o prawie autorskim, Art. 23.
    1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już
    rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego.(...)

    Na programy musisz mieć licencje.
    Ustawa o prawie autorskim, Art. 77.
    Do programów komputerowych nie stosuje się przepisów art. 16 pkt 3--5,
    art. 20, art.23, art. 23.1, art. 27, art. 28, art. 30, art. 33.1--33.5,
    art. 49 ust. 2, art. 56, art. 60 i art. 62.

    Publiczne rozpowszechnianie obu (ty to nazywasz pobieraniem) jest
    nielegalne.
    Ustawa o prawie autorskim, Art. 116.
    1. Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom rozpowszechnia cudzy
    utwór w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, artystyczne
    wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2.

    Pzdr.

  • 10. Data: 2008-03-19 00:24:58
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tristan wrote:

    > W odpowiedzi na pismo z wtorek, 18 marzec 2008 21:20
    > (autor mvoicem
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <frp7vp$qk1$2@inews.gazeta.pl>):

    > To widzisz zależy od interpretacji :D

    Ano masz rację. Zajrzałem jeszcze raz do ustawy i mi wychodzi że to
    rzeczywiście tylko interpretacja. A ja przecież "na własne oczy pamiętam"
    że widziałem to w ustawie :). Oto co znaczy sugestia

    Tak czy inaczej, niezależnie od interpretacji, jeżeli
    rozprowadzasz/sprowadzasz tylko w gronie kumpli, to jesteś kryty.

    p. m.