  • 1. Data: 2008-03-18 16:20:01
    Temat: Kilka pytań odnośnie pracy
    Od: stebi <m...@n...pl>

    - ile wcześniej muszę powiedzieć o urlopie na żądanie i ile dni w roku
    go mam?
    - ile wcześniej pracodawca musi przedstawić mi grafik pracy i jeśli chce
    go zmienić w trakcie miesiąca, to ile wcześniej musi mi o tym
    powiedzieć? Chodzi o to, że pracodawca mówi np. "grafik się zmienił i
    idziesz jutro do pracy", a miałem mieć wolne
    - ile % stawki podstawowej powinienem dostać za pracę w święta (np.
    nadchodzące wielkanocne-niedziela, poniedziałek)
    - czy w przypadku umowy na 1/2 lub 3/4 etatu pracodawca może zastrzec,
    że nadgodziny są liczone dopiero od pełnego etatu i jeśli tak, to czy
    mogą być one rozliczne kwartalnie (w jednym miesiącu mam np. 10
    nadgodzin, ale w drugim mam 10 godzin niedopracowanych, więc nie dostaje
    nic za nadgodziny)

    Z góry dzięki
    Pozdrawiam
    stebi

  • 2. Data: 2008-03-18 19:47:56
    Temat: Re: Kilka pytań odnośnie pracy
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Tue, 18 Mar 2008 17:20:01 +0100, stebi napisał(a):

    > - ile wcześniej muszę powiedzieć o urlopie na żądanie i ile dni w roku
    > go mam?

    4 dni

    na ile wcześniej? tu panuje dowolność, kodeks reguluje tylko kiedy
    najpóźniej

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 3. Data: 2008-03-18 20:33:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:froq3h$itl$1@opal.icpnet.pl stebi
    <m...@n...pl> pisze:

    >- ile wcześniej muszę powiedzieć o urlopie na żądanie
    Kodeksowo - najpóźniej w dniu jego wykorzystania. Istnieją jednak wykładnie,
    że musi to być _przed_ planowym rozpoczęciem pracy w danym dniu. Należy to
    uwzględnić.

    > i ile dni w roku go mam?
    4.

> [...]
    > Chodzi o to, że pracodawca mówi np. "grafik się zmienił i idziesz jutro do
    Nie ma dotyczących tego szczegółowych przepisów zewnętrznych. Istnieją
    przepisy (w KP) o minimalnym dobowym odpoczynku (11h) oraz systemach i
    rozkładach czasu pracy, dyżurach, pracy w godzinach nadliczbowych itp.

    http://42.pl/u/A43

    > - czy w przypadku umowy na 1/2 lub 3/4 etatu pracodawca może zastrzec, że
    > nadgodziny są liczone dopiero od pełnego etatu
    Nie. Wymiar zatrudnienia określa umowa o pracę. Co ponadto, to praca w
    godzinach nadliczbowych.

    > i jeśli tak, to czy mogą być one rozliczne kwartalnie (w jednym miesiącu
    > mam np. 10 nadgodzin, ale w drugim mam 10 godzin niedopracowanych, więc
    > nie dostaje nic za nadgodziny)
    http://42.pl/u/A47

    Nie lenisz się czasem za bardzo?

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2008-03-18 20:56:50
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 18 Mar 2008 20:47:56 +0100, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    napisał(a):

    > 4 dni
    >
    > na ile wcześniej? tu panuje dowolność, kodeks reguluje tylko kiedy
    > najpóźniej

    Jest wyrok SN, zgodnie z którym najpóźniej w godzinie wyznaczonej na
    przystąpienie do pracy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 5. Data: 2008-03-19 10:08:01
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 18 Mar 2008 21:33:56 +0100, Jotte napisał(a):

    > Nie. Wymiar zatrudnienia określa umowa o pracę. Co ponadto, to praca w
    > godzinach nadliczbowych.

    Tak ale dodatek za nadgodziny będzie przysługwał dopiero po przekroczeniu
    tego "zastrzeżonego pełnego etatu". Za godziny poniżej zapłata będzie tylko
    standardowa.

  • 6. Data: 2008-03-19 21:04:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:frqom1$7en$1@news.onet.pl jureq
    <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> pisze:

    > Tak ale dodatek za nadgodziny będzie przysługwał dopiero po przekroczeniu
    > tego "zastrzeżonego pełnego etatu". Za godziny poniżej zapłata będzie
    > tylko standardowa.
    Fakt, masz rację.

    --
    Jotte