  • 11. Data: 2014-09-16 16:53:13
    Temat: Re: znak C-5 i wjazd na posesję
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-16 16:51, marek pisze:

    > No ale znak C5 obowiązuje na najbliższym skrzyżowaniu lub przy
    > najbliższej możliwości zmiany kierunku.

    Nie ma tego słowa "najbliższej".

    > Za bramą ta możliwość "jest
    > minięta". Więc chyba już można zmienić kierunek jazdy i zawrócić?

    Więc dalsze wywody są na podstawie błędnych założeń:)

    > Sam zgłupiałem już, chyba machnę ręką na to :)

    Ten znak jest po to, aby ci z tyłu mieli pretekst do napieprzania klaksonem.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2014-09-16 18:12:26
    Od: marek <marek@>

    On 16.09.2014 16:53, Liwiusz wrote:

    > Nie ma tego słowa "najbliższej".

    > Więc dalsze wywody są na podstawie błędnych założeń:)

    Masz rację, "najbliższe" odnosi się do skrzyżowania, nie do miejsca
    możliwej zmiany kierunku jazdy.

    http://moto.money.pl/znaki-drogowe/nakazu/c-5/

    Marek

  • 13. Data: 2014-09-16 19:47:21
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 15 Sep 2014 21:56:14 +0200, marek napisał(a):

    > Nie jest dla mnie do końca jasne: czy znak C-5 "nakaz jazdy prosto"
    > zabrania skrętu na posesję? Na przykład w bramę jak na tym zdjęciu:
    >
    > http://img91.imageshack.us/img91/4096/znaki04.jpg
    >
    > Podążając za definicją znaku następuje oczywista zmiana kierunku jazdy,
    > ale czy takie oznakowanie jak na zdjęciu jest "oczywiste"? Jeśli chodzi
    > o zakaz wjazdu do bramy to nie lepiej postawić B-2 przed bramą?

    Podobną interpretację zastosowali wrocławscy urzędnicy, gdy poszli na noże
    z lokalnym Intakusem i targowiskiem, które było organizowane na jego
    terenie w niedziele. Postawili coś takiego (z obu stron):

    http://bi.gazeta.pl/im/6/5024/z5024736Q.jpg

    wjazd na teren jest trochę większy, ale zasada podobna:

    https://www.google.pl/maps/search/wroc%C5%82aw+witti
    ga/@51.1044318,17.0819721,3a,75y,149.61h,83.22t/data
    =!3m4!1e1!3m2!1sibo_etW6PvLMaBHZhPJ6Jg!2e0?hl=pl

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 14. Data: 2014-09-17 11:00:30
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

> [...]
    ga/@51.1044318,17.0819721,3a,75y,149.61h,83.22t/data
    =!3m4!1e1!3m2!1sibo_etW6PvLMaBHZhPJ6Jg!2e0?hl=pl

    podobna sytuacja w Lublinie
    https://www.google.pl/maps/@51.2647355,22.5694644,3a
    ,75y,162.43h,79.85t/data=!3m4!1e1!3m2!1sWzjDu2kvO2hW
    6GUEQl5YEA!2e0
    ogolnie chodzi o zakaz skretu w lewo gdyz jest tam jednokierunkowy wyjazd z
    galerii, jednakze po prawej na tej samej wysokosci jest wjazd do ogrodkow
    dzialkowych- jedyny chyba legalny sposob na dojechanie tam to przejazd z
    galerii na wprost;)

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 15. Data: 2014-09-17 11:09:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Sep 2014, Liwiusz wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > A skąd wiesz, czego chce?

    Z cytatu wyżej.
    Grupowicz dostaje komentarz do tego o czym pisze,
    nie do tego o czym myśli ;)

    > B-2 jest dla bramownika - aby nie było wjazdu. C-5 jest dla zarządcy
    > drogi - aby mu skręcający ruchu nie tamowali.

    Oczywiscie, ale to Ty argumentowałeś (nie)możliwością wjazdu do
    bramy, nie ja!

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2014-09-17 11:12:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Nie ma tego słowa "najbliższej".

    Nie ma, jest "w miejscu".
    Czyli za znakiem jest już "za miejscem".
    Następne "miesce" wymagałoby następnego C-5

    > Ten znak jest po to, aby ci z tyłu mieli pretekst do napieprzania klaksonem.

    O, to jest dobre wyjaśnienie :D

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2014-09-22 18:44:39
    Od: <8...@3...184439.invalid> (Tom N)

    Borys Pogoreło w

> [...]

    ga/@51.1044318,17.0819721,3a,75y,149.61h,83.22t/data
    =!3m4!1e1!3m2!1sibo_etW6PvLMaBHZhPJ6Jg!2e0?hl=pl

    Eeeetam, nakaz dotyczy skrzyżowania z Zielonego Dębu.

    --
    'Tom N'