  • 1. Data: 2004-06-27 11:44:35
    Temat: zna sie ktos na licencjach winxp ?
    Od: "nice guy" <b...@o...pl>

    mam pytanie czy 1 licencja winxp home edition pozwala miec
    na jednym i tym samym komputerze dwa przelaczane dyski
    twarde z tym systemem - zalozenie jest takie, ze dyski przeciez
    nie pracuja jednoczesnie a czasami krytyczne jest zeby jak
    padnie jeden dysk to mozna bylo pracowac natychmiast na
    podmienionym - technicznie nie jest to backup ani mirror
    tylko niezalezna instalacja choc na tym samym stanowisku -
    czy to jest legalne ?

    thx za info
    nice guy

  • 2. Data: 2004-06-27 14:08:08
    Temat: Re: zna sie ktos na licencjach winxp ?
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "nice guy" <b...@o...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:cbmc0p$7n$1@korweta.task.gda.pl

    http://www.microsoft.com/poland/piratnie/faq_1.htm

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę

  • 3. Data: 2004-06-27 23:51:45
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    nice guy <b...@o...pl> wrote:

> [...]
    > podmienionym - technicznie nie jest to backup ani mirror
    > tylko niezalezna instalacja choc na tym samym stanowisku -

    Hmmm, trudno powiedzec bo MS ma rozne "dziwne" pomysly [np: ze kopia
    zapasowa systemu jest wersja instalacyjna na plycie i stad wywodzi
    ograniczenie uprawnien z 75 ust 2 pkt 1 w zwiazku z art 76 prawa
    autorskiego.

    Co do pytania - EULA XP stanowi:

    "1.1 Instalacja i używanie. Licencjobiorca może:
    (a) zainstalować i używać jednej kopii Oprogramowania na jednym komputerze
    osobistym lub na innym
    urzadzeniu oraz
    (b) zainstalować dodatkowa kopię Oprogramowania na drugim, przenosnym
    urzadzeniu do wyłacznego użytku przez głównego użytkownika pierwszej kopii
    Oprogramowania."

    Czyli wnioskujac a maiori ad minus mozesz zainstalowac druga kopie i na tym
    samym komputerze w sytuacji o jakiej pisales. Z tym ze to jest moje
    prywatne zdanie. AFAIK w przypadku roznych kontroli z udzialem
    "specjalistow sponsorowanych i szkolonych" m.in. przez MS praktyka jest
    taka ze to ty musisz wykazac ze nie popelniasz przestepstwa. Chore ale jak
    widac mozna calkowicie odwrocic domnimanie niewinnosci na zasadzie prawa
    sily a nie sily prawa.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 4. Data: 2004-06-28 05:55:40
    Od: "nice guy" <b...@o...pl>

> [...]
    > (b) zainstalować dodatkowa kopię Oprogramowania na drugim, przenosnym
    > urzadzeniu do wyłacznego użytku przez głównego użytkownika pierwszej

    a to dziwne - sami pisza w swoim FAQ, ze nie wolno instalowac
    dodatkowej kopii OS-a:

    P. Kiedy produkt uważa się za będący w "użyciu"?

    O.

    Oprogramowanie w komputerze jest w "użyciu", jeśli jest zainstalowane w
    pamięci stałej (typowo na twardym dysku lecz także na płycie CD-ROM lub
    innym urządzeniu do przechowywania informacji) lub załadowane do pamięci
    tymczasowej. W sieci produkt może być używany w jeden z dwóch sposobów:

    przez instalację produktu na dysku twardym stacji roboczej i "lokalne"
    używanie produktu;

    przez zainstalowanie produktu w serwerze sieciowym i uruchamianie
    oprogramowania "z serwera". Przy uruchamianiu produktu z serwera, serwer
    sieci ładuje kopię oprogramowania do pamięci tymczasowej stacji roboczej,
    ale oprogramowanie to nie jest przechowywane w pamięci trwałej stacji.

    P. Czy mogę wykonać drugą kopię do użytku na moim komputerze domowym lub
    przenośnym?

    O.

    Umowa licencyjna użytkownika końcowego (EULA) towarzysząca wielu produktom
    aplikacyjnym firmy Microsoft zawiera w rozdziale UDZIELENIE LICENCJI
    następujące zdanie:

    "Główny użytkownik komputera, na którym jest zainstalowany program, może
    wykonać kopię dodatkową wyłącznie dla potrzeb własnych, w celu używania jej
    na swym komputerze przenośnym." Jeżeli umowa EULA nie zawiera tego
    postanowienia, to wykonanie dodatkowej kopii programu nie jest dozwolone.

    Jeżeli zaś klauzula taka w umowie występuje, to zgodnie z warunkami umowy,
    licencjobiorca może wykonać dodatkową kopię programu.

    "Użytkownikiem głównym" jest osoba, która korzysta z danego komputera przez
    większość jego czasu pracy. Tylko ta osoba jest uprawniona do korzystania z
    dodatkowej kopii programu. Ponadto program ten musi być zainstalowany na
    dysku twardym komputera; użytkownik nie jest uprawniony do sporządzenia
    dodatkowej kopii, jeśli program jest uruchamiany z serwera sieciowego.

    Na zakończenie należy dodać, że można wykonać tylko jedną kopię dodatkową.
    Kopia ta może zostać zainstalowana albo na komputerze domowym użytkownika,
    albo na jego komputerze przenośnym, lecz nie na obu jednocześnie.

    Niektóre firmy przewidują szczególne sankcje za używanie na komputerach
    domowych pracowników programów, których licencjobiorcą jest zakład pracy.
    Należy więc porozumieć się w tej sprawie z administratorem sieci danej
    firmy.

    P. Czy mogę wykonać drugą kopię mojego systemu operacyjnego, takiego jak
    np. Windows 98, Windows 2000, Windows Millenium, lub Windows XP do użytku na
    moim komputerze domowym lub przenośnym?

    O.

    Nie. Prawo do wykonania dodatkowej kopii programu ma zastosowanie tylko
    wobec niektórych produktów aplikacyjnych Microsoft, nie dotyczy jednak
    systemów operacyjnych.

  • 5. Data: 2004-06-28 06:51:31
    Od: "Radek" <r...@s...list.pl>

    1. kolega ktory pyta czy moze musi przeczytac swoja EULA bo sa rozne wersje
    i jesli w jego pisze ze moze to moze , jesli nie to nie.

    2. nie wszyscy ktorzy kontroluja sa sponsorowani przez MS

    legalny.pl