  • 1. Data: 2004-06-27 09:49:19
    Temat: nabycie obywatelstwa poprzez slub
    Od: "Sinistar" <n...@n...no>

    Czy w wypadku zawarcia malzenstwa z obywatelką USA mam szanse na
    automatyczne nadanie obywatelstwa?
    I jeszcze pare kwestii co do tego:
    - Czy nadawane jest ono od razu po zakonczeniu wszelkich czynnosci w USC czy
    tez wymaga dodatkowych dzialan?
    - Czy slub taki (i jego rejestracja cywilna) ma sie odbyc w USA czy w
    Polsce? Czy w obu krajach ?
    - Czy w wypadku ewentualnego rozwodu moge miec jakies problemy ? (chyba
    obywatelstwa cofnac nie mozna... nie wiem...)
    - Czy malzonka (Amerykanka) rowniez dostanie obywatelstwo polskie?
    - CZy nasze dzieci (polsko-amerykanskie :) moga otrzymac automatycznie
    podwojne obywatelstwo ?

    Wybaczcie taki natlok umiarkowanie logicznych pytan, ale taka ciekawostka
    teoretyczna ktora mnie interesuje.
    BTW: Jest to czysta teoria, nie zenie sie nie zamierzam przez najblizsze 10
    lat :D

    Sinistar

  • 2. Data: 2004-06-27 14:49:43
    Temat: Re: nabycie obywatelstwa poprzez slub
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.pl>

    > Czy w wypadku zawarcia malzenstwa z obywatelką USA mam szanse na
    > automatyczne nadanie obywatelstwa?
    Nie. Nie istnieje cos takiego jak automatyczne nadanie obywatelstwa.

    > I jeszcze pare kwestii co do tego:
    > - Czy nadawane jest ono od razu po zakonczeniu wszelkich czynnosci w USC
    czy
    > tez wymaga dodatkowych dzialan?
    Nie. Wymaga to duzo zachodu.

    > - Czy slub taki (i jego rejestracja cywilna) ma sie odbyc w USA czy w
    > Polsce? Czy w obu krajach ?
    Moze w USA, moze w Polsce.

    > - Czy w wypadku ewentualnego rozwodu moge miec jakies problemy ? (chyba
    > obywatelstwa cofnac nie mozna... nie wiem...)
    Jezeli juz bedziesz mial obywatelstwo to raczej problemow nie bedzie. Ale to
    wymaga czasu ( 5lat pobytu na terenie USA ). Inaczej, jezeli nie posiadasz
    odpowieniej wizy bardzo prawdopodobna jest deportacja.

    > - Czy malzonka (Amerykanka) rowniez dostanie obywatelstwo polskie?
    Nie.

    > - CZy nasze dzieci (polsko-amerykanskie :) moga otrzymac automatycznie
    > podwojne obywatelstwo ?
    W USA obowiazuje zasada "ziemii" - dzieci tam urodzone maja obywatelstwo
    USA.
    W prawie polskim obowiazuje zasada krwi, czyli dzieci otrzymuja obywatelstwo
    po rodzicach.

    > BTW: Jest to czysta teoria, nie zenie sie nie zamierzam przez najblizsze
    10
    > lat :D
    Nigdy nic nie wiadomo :)

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    m...@o...No.More.Spam.pl

  • 3. Data: 2004-06-27 17:06:04
    Od: "KALKOL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Sinistar" <n...@n...no> napisał w wiadomości
> [...]
    > teoretyczna ktora mnie interesuje.
    > BTW: Jest to czysta teoria, nie zenie sie nie zamierzam przez najblizsze
    Po:
    1) zła grupa: proponowąłbym alt.pl.usa
    2) od czego są google

  • 4. Data: 2004-07-01 08:19:28
    Od: "M.A. Wroblewski" <m...@p...com>

    On 6/27/04 5:49 AM, in article cbm576$j05$...@i...gazeta.pl, "Sinistar"
    <n...@n...no> wrote:

> [...]
    > teoretyczna ktora mnie interesuje.
    > BTW: Jest to czysta teoria, nie zenie sie nie zamierzam przez najblizsze 10

    1.W amerykanskim prawie imigracyjnym nie istnieje pojecie ""automatycznego
    nadania obywatelstwa". Po zawarciu zwiazku malzenskiego, malzonek, ktory
    jest obywatelem USA moze zlozyc petycje imigracyjna, ktora po zatwierdzeniu
    bedzie stanowila podstawe do ubiegania sie o prawo stalego pobytu dla
    malzonki. Jest to proces obwarowany wieloma przepisammi szczegolowymi i
    wcale nie jest prosty do przejscia. W zeszlym roku, w biurze imigracyjnym w
    Nowym Jorku, zatwierdzono tylko 57 procent tego typu podan, reszte uznajac
    za oszustwo imigracyjne.
    2. Slub moze sie odbyc nawet na Madagaskarze, wazne jest aby byl legalny.

    3. Jezeli rozwod nastapi przed uzyskaniem prawa stalego pobytu, to raczej
    nalezy oczekiwac decyzji odmownej.

    4. Jezeli jedno z rodzicow jest obywatelem USA, to dzieci takze sa
    obywatelami USA. USA nie uznaje podwojnego obywatelstwa - dla rzadu USA
    takie osoby sa zawsze obywatelami USA.

    Mirek