  • 1. Data: 2004-06-27 09:26:44
    Temat: ZUS i RP-7
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>

    ZUS żąda od mojej żony RP-7 z miejsc pracy, które nie istnieją, np.
    likwidacja zakładu albo śmierć małego przedsiębiorcy. ZUS grozi przy tym, że
    bez tych papierków nie naliczy kapitału początkowego z tych miejsc. Czy
    świadectwo pracy nie jest wystarczającym powodem, by ZUS zaliczył okres
    pracy do kapitału ?
    Inny problem to okresy zwolnień lekarskich, które nie zostaly wykazane
    szczegółowo w druczkach. ZUS żada bardziej szczególowych danych, ale nie
    zawsze to możliwe- powody jak wyżej. Czy ZUS nie ma obowiązku archiwizowania
    tych dokumentów, tak że może sam ustalić jakie to okresy ?

    Z góry dzieki, walka z ZUSem to jak z hydrą.

    Zbyszek

  • 2. Data: 2004-06-27 12:03:37
    Temat: Re: ZUS i RP-7
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@W...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    archiwizowania
    > tych dokumentów, tak że może sam ustalić jakie to okresy ?

    ZUS posiada pełną dokumentację dla osób zatrudnionych w małych firmach (do
    19 pracowników) i sam wystawia zaświadczenia, podając okres podlegania
    ubezpieczeniu oraz kwotę wynagrodzenia, lub przy ustalaniu kapitału
    początkowego korzysta ze swoich zasobów danych. Widocznie Twoja żona
    pracowała w trochę większych firmach i, niestety, w interesie żony jest
    zdobycie dokumentów wymaganych przez ZUS.
    Świadectwo pracy (poprawnie wystawione) może potwierdzić tylko okres
    zatrudnienia (okresy składkowe i nieskładkowe), natomiast kwoty
    wynagrodzenia w poszczególnych latach ZUS uwzględnia na podstawie
    zaświadczeń ZUS Rp-7.
    Jeżeli brak zaświadczenia ZUS Rp-7 z pewnego okresu, to ZUS przyjmie kwotę
    0 (zero), co bardzo zmniejszy wskaźnik do obliczenia wysokości
    hipotetycznej emerytury.

    > Z góry dzieki, walka z ZUSem to jak z hydrą.

    Zamiast walki doradzałabym podjęcie współpracy z ZUS i starań w celu
    "zdobycia" wymaganych dokumentów.
    Okresy zwolnień lekarskich były wpisywane w legitymacjach
    ubezpieczeniowych i może z tego źródła mogłaby skorzystać firma, która nie
    zachowała odpowiedniej dokumentacji dotyczącej okresów zwolnień
    lekarskich.

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-06-27 17:10:43
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

> [...]
    że
    > bez tych papierków nie naliczy kapitału początkowego z tych miejsc.

    istnieją jeszcze archiwa
    i wpisy w legitymacji ubezpieczeniowej

> [...]
    archiwizowania
    > tych dokumentów, tak że może sam ustalić jakie to okresy ?

    zus nie archiwizuje dokumentów pracowniczych
    można coś ustalić na podstawie deklaracji składanych do zus ale jak słusznie
    zauważył kolega tylko małe zakłady składały deklaracje imienne
    choć obecne każdy ma konto ubezpieczonego w zusie
    i za okres od 1 stycznia 1999 zus nie będzie żadał żadnych dokumentów od
    ludzi korzystających ze świadczeń

  • 4. Data: 2004-06-29 16:56:04
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>

    > Zamiast walki doradzałabym podjęcie współpracy z ZUS i starań w celu
    > "zdobycia" wymaganych dokumentów.

    To nie ma specjalnie sensu. Czepiają się kropek, tego że cyfry są rzekomo
    podrabiane, itd.
    Sam z nimi walcze w sprawie składek OFE.

> [...]
    > ubezpieczeniowych i może z tego źródła mogłaby skorzystać firma, która nie
    > zachowała odpowiedniej dokumentacji dotyczącej okresów zwolnień

    Albo nie były niestety , co jest smutną nauczką.

    ZN

  • 5. Data: 2004-06-30 06:47:27
    Od: "KP" <k...@w...pl>

    Witam!
    Są przecież świadkowie, że ta Pani pracowała.

    - pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-07-02 19:10:23
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "KP" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Są przecież świadkowie, że ta Pani pracowała.

    jasne
    ale zus zalicza okresy pracy na podstawie zeznań świadków tylko w
    szczególnych przypadkach
    a nigdy nie zalicza wysokości zarobków na podstawie zeznań świadków
    jeśli człowiek wczyta się w przepisy o postępowaniu emerytalnym
    jest tam wyłożone w całości jakie dowody można dopuścić w postępowaniu przed
    organem rentowym
    dowód ze świadków występuje tam niezmiernie rzadko

    ale zawsze polecam to klientom
    odwołanie od decyzji zus
    i postępowanie przed sądem pracy
    wtedy można wszystko udowodnić choćby zeznaniami świadków