  • 1. Data: 2005-12-28 04:46:28
    Temat: "zmuszenie" do odebrania mieszkania
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Pytanie z gatunku teoretycznych. Czy Spoldzielnia Mieszkaniowa moze
    zmusic czlonka do odbioru mieszkania? "Czlonek" nabyl
    spoldzielcze-wlasnosciowe prawo do lokalu przed zakonczeniem inwestycji
    - na etapie dziury w ziemii. Zalozmy, ze nie odebral mieszkania (i
    kluczy) przez np. 5 lat, przez co spoldzielnia nie moze naliczyc czynszu
    za to mieszkanie, ba nie moze zadac doplaty do mieszkania - ostateczne
    rozliczenie mialo nastapic w 3 miesiace po zakonczeniu inwestycji.
    Pytanie, czy zobowiazanie to nie uleglo przedawnieniu? W mieszkaniu nikt
    nie mieszka.

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 2. Data: 2005-12-28 12:50:39
    Temat: Re: "zmuszenie" do odebrania mieszkania
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Jasek" <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > rozliczenie mialo nastapic w 3 miesiace po zakonczeniu inwestycji.
    > Pytanie, czy zobowiazanie to nie uleglo przedawnieniu? W mieszkaniu

    Ja bym tutaj zastosowal art. 467 pkt 4 kc i skoro wlasciciel
    mieszkania nie chce odebrac, to przekazal to mieszkanie do depozytu
    sadowego. Z chwila jego przekazania mozna zaczac naliczac w/w oplaty.

  • 3. Data: 2005-12-28 13:13:39
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dou1pk$90s$1@nemesis.news.tpi.pl>, Robert Tomasik wrote:

    > Ja bym tutaj zastosowal art. 467 pkt 4 kc i skoro wlasciciel
    > mieszkania nie chce odebrac, to przekazal to mieszkanie do depozytu
    > sadowego. Z chwila jego przekazania mozna zaczac naliczac w/w oplaty.

    A trzeba się w to bawić? Nie znam się na spółdzielniach, ale czy nie
    jest tak, że jeśli ktoś jest członkiem spółdzielni, to ponosi koszty
    jej działania, czy klucze wziął, czy ich nie wziął?

    Renata

  • 4. Data: 2005-12-29 13:09:05
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Renata Gołębiowska wrote:
    > A trzeba się w to bawić? Nie znam się na spółdzielniach, ale czy nie
    > jest tak, że jeśli ktoś jest członkiem spółdzielni, to ponosi koszty
    > jej działania, czy klucze wziął, czy ich nie wziął?
    Tak jest! Oczywiście w zakresie wynikającym z prawa do lokalu.
    Fonon

  • 5. Data: 2005-12-29 13:21:31
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Jasek wrote:
    > Pytanie z gatunku teoretycznych. Czy Spoldzielnia Mieszkaniowa moze
    > zmusic czlonka do odbioru mieszkania?
    Nie.
    > "Czlonek" nabyl
    > spoldzielcze-wlasnosciowe prawo do lokalu
    Właśnie - prawo do lokalu, a nie lokal.
    > przed zakonczeniem inwestycji
    > - na etapie dziury w ziemii. Zalozmy, ze nie odebral mieszkania (i
    > kluczy) przez np. 5 lat,
    A wniósł wkład budowlany?
    > przez co spoldzielnia nie moze naliczyc czynszu
    > za to mieszkanie,
    A dlaczego nie może? Budynek został oddany do użytku i ma pozwolenie na
    użytkowanie? To jest istotne.
    > ba nie moze zadac doplaty do mieszkania
    A dlaczego?
    > - ostateczne
    > rozliczenie mialo nastapic w 3 miesiace po zakonczeniu inwestycji.
    To tylko taka formuła, która nic nie znaczy.
    > Pytanie, czy zobowiazanie to nie uleglo przedawnieniu?
    Jakie zobowiązanie?
    Fonon