  • 1. Data: 2006-10-19 11:56:19
    Temat: zmiana stanowiska na nizsze
    Od: "Ania" <a...@g...pl>

    Podpowiedzice mi prosze czy pracodawca ma prawo zmienic stanowisko na
    nizsze (bez zmiany wynagrodzenia)? jesli tak to na jakiej podstawie i w
    jakim trybie?

  • 2. Data: 2006-10-19 15:37:25
    Temat: Re: zmiana stanowiska na nizsze
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Podpowiedzice mi prosze czy pracodawca ma prawo zmienic stanowisko na
    > nizsze (bez zmiany wynagrodzenia)? jesli tak to na jakiej podstawie i w
    > jakim trybie?

    Art. 42 par. 4 kodeksu pracy: Wypowiedzenie dotychczasowych warunków pracy
    lub płacy nie jest wymagane w razie powierzenia pracownikowi, w przypadkach
    uzasadnionych potrzebami pracodawcy, innej pracy niż określona w umowie o
    pracę na okres nie przekraczający 3 miesięcy w roku kalendarzowym, jeżeli
    nie powoduje to obniżenia wynagrodzenia i odpowiada kwalifikacjom
    pracownika.

    Powyżej 3 miesięcy - to już wymaga wypowiedzenia zmieniającego, które
    pracownik może przyjąć lub nie (wtedy stosunek pracy rozwiązuje się), albo
    zaskarżyć do sądu.

    Marcin.