  • 1. Data: 2006-10-19 08:34:29
    Temat: co mi grozi?
    Od: "Highlander" <m...@o...pl>

    Odszedłem z firmy w której kierownik pobrał dużą kasę od kasjerki i
    oczywiście nie oddał. Zarząd kasjekę i księgową zwolnił i zatrudnił nowe
    osoby. Ja dowiedziałem się o tym kilka miesięcy temu. Teraz będę świadkiem
    właśnie w tej sprawie. I tu właśnie pytania:
    1.Czy powinienem był zawiadomić prokuratora o zaistnieniu przestępstwa?
    2. Czy tylko zarząd i księgowa ponosi odpowiedzialność finansową?
    3.Czy grozi mi jakaś odpowiedzialność z tego powodu, że mając dowody na to
    że facet przekręcił kasę nie zawiadomiłem prokuratury czy policji?
    4. Czy dowody w formie nagrań rozmów na dyktafonie są brane pod uwagę?
    Ponieważ osoby te (zarząd) wiedzą, że będę zeznawał próbują mnie
    nastraszyć - nowa księgowa wyszukuje jakieś faktury podwójnie zapłacone - co
    jest podobno przeze mnie i chcą mnie obciążyć mimo, że ta sama księgowa
    zamknęła tamten rok i wszystko jej się zgadzało? -czy mogą mnie obciążyć?
    HL

  • 2. Data: 2006-10-19 09:58:07
    Temat: nie wie nik(t)
    Od: "Highlander" <m...@o...pl>

  • 3. Data: 2006-10-19 13:32:42
    Temat: Re: co mi grozi?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Highlander" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 1.Czy powinienem był zawiadomić prokuratora o zaistnieniu przestępstwa?

    Powinieneś, jeśli wiedziałeś. Tym nie mniej kradzież czy też oszustwo nie jest
    zaliczone do przestępstw, co do których niezawiadomienie organów ścigania
    skutkuje popełnieniem przestępstwa.

    > 2. Czy tylko zarząd i księgowa ponosi odpowiedzialność finansową?

    Dość szeroko zadane pytanie. Trzeba by było znać tutaj szczegóły. Generalnie w
    opisanym przez Ciebie wypadku odpowiedzialność materialną ponosi kierownik (bo
    wziął). Być może kasjerka - o ile wydałą mu pieniądze z naruszeniem prawa. Być
    może ksiegowa - o ile niedopełniła jakiś swoich obowiązkow. Zarząd, jak piszesz
    zadziałał, toteż na pierwszy rzut oka trudno, by ponosił konsekwencje finansowe
    głupoty kilku osób.

    > 3.Czy grozi mi jakaś odpowiedzialność z tego powodu, że mając dowody na to że
    > facet przekręcił kasę nie zawiadomiłem prokuratury czy policji?

    vide pkt 1

    > 4. Czy dowody w formie nagrań rozmów na dyktafonie są brane pod uwagę?

    Oczywiście, że tak. Dowodem może być wszystko, co tylko sąd dopuści. Tyle, ze
    jest to z reguły dowód, że Kowalski coś tam powiedział, a nie dowód tego, że tak
    było.

> [...]
    > przeze mnie i chcą mnie obciążyć mimo, że ta sama księgowa zamknęła tamten
    > rok i wszystko jej się zgadzało? -czy mogą mnie obciążyć?

    A były podwójnie zapłacone? Odpowiadałeś za to, by nie były? Napisz więcej, bo
    tak, to trudno cokolwiek napisać konstruktywnego. Generalnie, o ile nie zostanie
    Ci udowodnione celowe działanie (bo to już przestępstwo), to mogą Cię obciążyć
    do bodaj 3 pensji.

  • 4. Data: 2006-10-19 13:33:23
    Temat: Re: nie wie nik(t)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Highlander" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    Pewnie są tacy, co wiedzą, ale nie zdążyli jeszcze odpisać :-)