    From: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zmiana stanowiska na nizsze
    Date: Thu, 19 Oct 2006 17:37:25 +0200

    > Podpowiedzice mi prosze czy pracodawca ma prawo zmienic stanowisko na
    > nizsze (bez zmiany wynagrodzenia)? jesli tak to na jakiej podstawie i w
    > jakim trybie?

    Art. 42 par. 4 kodeksu pracy: Wypowiedzenie dotychczasowych warunków pracy
    lub płacy nie jest wymagane w razie powierzenia pracownikowi, w przypadkach
    uzasadnionych potrzebami pracodawcy, innej pracy niż określona w umowie o
    pracę na okres nie przekraczający 3 miesięcy w roku kalendarzowym, jeżeli
    nie powoduje to obniżenia wynagrodzenia i odpowiada kwalifikacjom
    pracownika.

    Powyżej 3 miesięcy - to już wymaga wypowiedzenia zmieniającego, które
    pracownik może przyjąć lub nie (wtedy stosunek pracy rozwiązuje się), albo
    zaskarżyć do sądu.

    Marcin.