  • 1. Data: 2011-06-08 15:54:04
    Temat: potwierdzenie za zgodnosc z oryginalem - przez kogo ?
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    Mam w umowie cywilno-prawnej taką klauzulę dotyczącą konieczności
    załączenia wpisu do EDG: "Dokumenty te powinny być przedłożone w
    oryginale lub w formie zrównanej z oryginałem, tj. kopii poświadczonej
    za zgodność z oryginałem przez upoważnione osoby".

    - kto w tym przypadku jest osobą upoważnioną, bo ktoś mi utrudnia życie
    i każe poświadczać przez notariusza albo radcę prawnego... więc jak to
    jest i na jakiej podstawie prawnej ?

    Z góry dzięki za info.

  • 2. Data: 2011-06-08 16:28:51
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 08-06-2011 17:54, news pisze:
> [...]
    >
    > - kto w tym przypadku jest osobą upoważnioną, bo ktoś mi utrudnia życie
    > i każe poświadczać przez notariusza albo radcę prawnego... więc jak to

    1) daj oryginał, tzn. złóż wniosek o wydanie odpisu z EDG i go złóż do
    umowy - pewnie będzie najmniej problemu

    2) "upoważnione osoby" to może znaczyć kogokolwiek tak naprawdę. Zapytaj
    czy druga strona umowy nie może poświadczyć za zgodność i finito. Jak
    nie, to notariusz zawsze może to zrobić. Radca prawny bodaj tylko w
    związku ze sprawą, w której jest pełnomocnikiem.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2011-06-08 18:38:02
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    > 1) daj oryginał, tzn. złóż wniosek o wydanie odpisu z EDG i go złóż do
    > umowy - pewnie będzie najmniej problemu

    Orginału z zasady się nie daje, tylko na wyraźne żądanie sądu.
    Zwykle pieczątkę z podpisem pszystawia, lub wydaje odpis, sekretariat
    instytucji ktura wydała dokument - orginał. Nie zawsze jest możliwe, czasem
    kosztuje pieniądze.

  • 4. Data: 2011-06-08 18:46:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    news wrote:
> [...]
    > życie i każe poświadczać przez notariusza albo radcę prawnego... więc
    > jak to jest i na jakiej podstawie prawnej ?

    Może wymogi z KPA Cię zadowolą- rozdział o dowodach art76.
    Tyle, ze to dotyczy relacji obywatel-urząd.
    Ale gdzieś kołacze mi się, że osoby zaufania publicznego moga poświadczyć
    czy też urzedy np poczta. (ale nie pamiętam gdzie są zdefiniowane
    osoby zaufania publicznego)

  • 5. Data: 2011-06-08 18:48:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > Może wymogi z KPA Cię zadowolą- rozdział o dowodach art76.
    > Tyle, ze to dotyczy relacji obywatel-urząd.

    Trzeba by przejrzeć KPC -coś tam pewnie jest

  • 6. Data: 2011-06-08 19:16:51
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2011-06-08 17:54, news pisze:
> [...]
    >
    > - kto w tym przypadku jest osobą upoważnioną, bo ktoś mi utrudnia życie
    > i każe poświadczać przez notariusza albo radcę prawnego... więc jak to

    Sytuacje zmieniła znacząco ta ustawa:

    http://lex.pl/serwis/du/2009/1676.htm

    wcześniej w zasadzie wszystko trzeba było u notariusza, teraz w zasadzie
    wszystko może także radca prawny/adwokat.

    natomiast jeśli chodzi o umowę, to jeśli bardzo nie chcesz takiego
    postanowienia, jak zacytowałeś, to o ile umowa nie została jeszcze
    podpisana, negocjuj zmianę, np. w ten sposób, że kopia wpisu do EDG
    stanowi załącznik do umowy, strony przy podpisywaniu okazały sobie
    oryginały, z których sporządzono kopie.

  • 7. Data: 2011-06-08 22:26:02
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 08-06-2011 20:38, Stokrotka pisze:
    > Orginału z zasady się nie daje, tylko na wyraźne żądanie sądu.

    Jeżeli mówimy o "jedynym oryginale". Z odpisami czy wypisami jest tak,
    że można ich pobrać 150 i każdy będzie "oryginalny".

    --
    .B:artek.

  • 8. Data: 2011-06-08 23:30:08
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    Roman Rumpel pisze:
> [...]
    > postanowienia, jak zacytowałeś, to o ile umowa nie została jeszcze
    > podpisana, negocjuj zmianę, np. w ten sposób, że kopia wpisu do EDG

    w moim przypadku meritum sprawy dotyczy tego, że dostarczyłem (kurierem)
    do kontrahenta (strona umowy) podpisana umowę wraz z załącznikami (EDG)
    poświadczonymi przeze mnie za zgodność (jako właściciel) - jest inny
    problem, taki mianowicie, że są inne wcześniejsze i nadrzędne
    uregulowania (ramowe) mówiące o tym, że rzeczona umowa powinna być
    podpisana/zawarta przez strony w terminie 7 dni od daty wpłynięcia
    dokumentów do kontrahenta - i tu pojawił się sęk, kontrahent nie
    dotrzymał powyższego terminu odsyłając mi pismo z argumentacją, że
    załączniki nie spełniają wymogu i nie są podpisane przez osobę
    upoważnioną. no i zaczęła się przepychanka, bo powyższe opóźnienie ma
    swoje skutki prawne.

    i kto ma rację ?

  • 9. Data: 2011-06-09 14:30:21
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2011-06-09 01:30, news pisze:

    > i kto ma rację ?

    A na to pytanie, to ja, bez szklanej kuli, albo przynajmniej znajomości
    tych wszystkich dokumentów, niestety nie odpowiem.