  • 1. Data: 2004-09-06 19:49:36
    Temat: zmiana nazwiska dziecka po rozwodzie
    Od: "Bogusław Gryszko" <k...@d...pl>

    hi!
    sytuacja jest nastepujaca: moje małuzenstwo zakonczylo sie rozwodem. nasze
    dziecko nosi moje nazwisko i mieszka u mojej byłej zony. niedługo po
    rozwodzie zona wrocila do panienskiego nazwiska.
    teraz chce zmienic nazwisko mojemu synowi na swoje. (bedzie to roznie
    motywowac na sprawie, ale chodzi tylko i wylacznie o zerwanie wiezi z
    ojcem). chcialbym do tego niedopuscic. czy jest jakas szansa, aby moj syn
    pozostal przy moim nazwisku?

    --
    pozdrawiam,
    Bogusław Gryszko

  • 2. Data: 2004-09-06 20:13:04
    Temat: Re: zmiana nazwiska dziecka po rozwodzie
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Bogusław Gryszko napisał(a) w wiadomości
> [...]
    > motywowac na sprawie, ale chodzi tylko i wylacznie o zerwanie witezi z
    > ojcem). chcialbym do tego niedopuscic. czy jest jakas szansa, aby moj syn

    Dość duże. Sam rozwód nie zmienia w żaden sposób nazwiska dziecka.
    Żona może co najwyżej próbować zmienić nazwisko dziecka w trybie zwykłym.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-09-07 07:50:03
    Od: Richat <r...@t...pl>

    Użytkownik Johnson napisał:

    > Dość duże. Sam rozwód nie zmienia w żaden sposób nazwiska dziecka.
    > Żona może co najwyżej próbować zmienić nazwisko dziecka w trybie zwykłym.

    za zgoda obu rodzicow tylko i wylacznie mozna zmienic mu nazwisko

    http://www.bip.olesnica.ig.pl/webcm/zmiana_imienia/n
    azwiska

    --
    Pozdr.Richat

  • 4. Data: 2004-09-07 08:03:59
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Dość duże. Sam rozwód nie zmienia w żaden sposób nazwiska dziecka.
    > Żona może co najwyżej próbować zmienić nazwisko dziecka w trybie zwykłym.

    i tak po prostu zona moze zmienic nazwisko syna (przy zalozeniu ze rozwod
    nie byl z powodu
    maltretowania gwalcenia itp.) ?
    Przecież to tez jego syn... bezsensu..

    P.

  • 5. Data: 2004-09-07 15:35:01
    Od: Richat <r...@t...pl>

    Użytkownik Przemek R. napisał:

    > i tak po prostu zona moze zmienic nazwisko syna (przy zalozeniu ze rozwod
    > nie byl z powodu
    > maltretowania gwalcenia itp.) ?
    > Przecież to tez jego syn... bezsensu..

    no wlasnie ze nie moze

    --
    Pozdr.Richat

  • 6. Data: 2004-09-07 19:34:00
    Od: "Bogusław Gryszko" <k...@d...pl>

    Użytkownik "Richat" <r...@t...pl> napisał w wiadomości

    > no wlasnie ze nie moze
    >
    > --
    > Pozdr.Richat

    a czy trzeba powołać sie na jakies powody, czyt. argumenty, żeby dziecko
    pozostało przy dotychczasowym nazwisku?

    pozdrawiam,
    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-09-08 05:49:55
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Bogusław Gryszko" <k...@d...pl> napisał w wiadomości

    > a czy trzeba powołać sie na jakies powody, czyt. argumenty, żeby dziecko
    > pozostało przy dotychczasowym nazwisku?

    Nie, trzeba podać powody, by zmienić nazwisko.
    Nazwisko nie jest zmieniane "z marszu", więc nie trzeba argumentować
    dlaczego, należy tego zaniechać, tylko trzeba przekonać, że są powody, by
    zmienić.
    I musi być zgoda obojga rodziców...

    pozdr

    Monika

  • 8. Data: 2004-09-08 14:33:29
    Od: Richat <r...@t...pl>

    Użytkownik Bogusław Gryszko napisał:

    > a czy trzeba powołać sie na jakies powody, czyt. argumenty, żeby dziecko
    > pozostało przy dotychczasowym nazwisku?

    jezeli sie nie zgodzsz zeby twoje dziecko nosilo inne nazwisko to nikt
    tego nie zmieni, no chyba ze dziecko jest pelnoletnie to wtedy decyzja
    nalezy do niego

    --
    Pozdr.Richat

  • 9. Data: 2004-09-08 22:12:22
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik idiom napisał(a) w wiadomości

    Zgoda jednego z rodziców w ostateczności może być zastąpiona orzeczeniem sądu
    rodzinnego - art. 97 krio.

    --
    JOHNSON :)

  • 10. Data: 2004-09-09 07:54:56
    Od: Richat <r...@t...pl>

    Użytkownik Johnson napisał:

    > Zgoda jednego z rodziców w ostateczności może być zastąpiona orzeczeniem sądu
    > rodzinnego - art. 97 krio.

    tak ale musza byc jakies konkretne pzeslanki, a nie tylko zmienic bo nie
    lubie meza i niechce go znac, to za malo, rozumiem jak ojciec porzucil
    dziecko i sie nie odzywa, nie interesuje, to wtedy tak, ale napewno nie
    w przypadkach normalnego rozwodu, gdy ojciec sobie tego nie zyczy, i na
    dodatek interesuje sie swoim potomkiem

    --
    Pozdr.Richat
    oklejona White Fela 1.3 Mpi + LPG