  • 1. Data: 2004-09-06 17:43:30
    Temat: Dziedziczenie długów rodziców
    Od: "Andy" <a...@w...pl>

    Dzień dobry.
    Mam byc moze banalne pytanie jesli tak to przepraszam. Próbowałem szukać w
    sieci ale nie znalazłem odpowiedzi. Otóż usłyszałem że dzieci dziedziczą
    długi po swoich rodzicach. Moze to tylko plotka a ja naiwniak sie tym
    przejąłem :) Kompletnie nie wiem co mówi w tym wzgledzie prawo i jak ta
    sytuacja moglaby ewentualnie dotyczyc mnie.
    Otóż: w trzecim roku mojego życia moi rodzice rozwiedli się , od tego czasu
    wychowywała mnie mama, ojciec nie mieszkal z nami i widywywałem go jedynie
    przy okazji spraw alimentacyjnych. Czy w przypadku jego smierci, dziedzicze
    jego dług, o ile oczywiscie miałby ten dług ?
    Przepraszam, moze troche zagmatwałem. Mam nadzieje ze ktos mi jednak da
    odpowiedź.
    Z góry dziekuje.

    Andy.

  • 2. Data: 2004-09-06 17:51:32
    Temat: Re: Dziedziczenie długów rodziców
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    dziedzicze
    > jego dług, o ile oczywiscie miałby ten dług ?

    albo bierzesz w spadku wszystko (wraz z dlugiem) albo nic.

    Tak przynajmniej nizej mowili, ale nie wiem czy to dotyczy dzieci.

    P.

  • 3. Data: 2004-09-06 19:27:05
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Czy w przypadku jego smierci, dziedzicze
    > jego dług, o ile oczywiscie miałby ten dług ?

    Dziedziczysz długi tylko wówczas jeśli w ogóle dziedziczysz po ojcu (nie
    masz takiego obowiązku - dziedziczenie to prawo a nie przymus)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-09-07 14:26:11
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Przemek R. wrote:

    > albo bierzesz w spadku wszystko (wraz z dlugiem) albo nic.

    Albo przyjmujesz spadek z dobrodziejstwem inwentarza, czyli odpowiadasz za
    długi do wysokości spadku. Ale na ten manewr, jak rownież na odrzucenie
    spadku, masz tylko pół roku.

    --
    pozdrawiam
    krys

  • 5. Data: 2004-10-04 09:16:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Sep 2004, krys wrote:

> [...]
    >+
    >+ Albo przyjmujesz spadek z dobrodziejstwem inwentarza, czyli odpowiadasz za

    ...pamiętając że za "spis" komornik coś tam weźmie :)

    >+ Ale na ten manewr, jak rownież na odrzucenie
    >+ spadku, masz tylko pół roku.

    pozdrowienia, Gotfryd