  • 1. Data: 2004-09-06 20:05:25
    Temat: abonament do trybunału
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 9 września 2004 roku Trybunał Konstytucyjny rozpozna wniosek Rzecznika
    Praw Obywatelskich w sprawie zgodności z Konstytucją niektórych przepisów
    ustawy o radiofonii i telewizji, dotyczących opłat abonamentowych za
    używanie odbiorników radiowych i telewizyjnych.

    Rzecznik Praw Obywatelskich w swoim wniosku poddał w wątpliwość
    konstytucyjność przepisów regulujących zasady ustalania i pobierania opłat
    za używanie odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych. Z zapisów ustway o
    radiofonii i telewizji wynika obowiązek uiszczania opłaty abonamentowej za
    używanie odbiorników. Domniemuje się przy tym, że posiadanie odbiornika
    jest równoznaczne z jego użytkowaniem. Inne zapisy kwestionowanej ustawy
    zawierają upoważnienie dla Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji do
    określenia w drodze rozporządzenia wysokości opłaty abonamentowej.

    Zdaniem Rzecznika opłata abonamentowa jest rodzajem daniny publicznej,
    charakteryzującej się cechami właściwymi dla podatków. Konstrukcja tej
    opłaty nie jest bowiem związana z jakimkolwiek świadczeniem wzajemnym ze
    strony państwa. Jednocześnie Rzecznik Praw Obywatelskich wskazał na
    domniemaną niekonstytucyjność przepisu ustawy zawierającego upoważnienie
    dla Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji do określenia w drodze
    rozporządzenia wysokości opłaty abonamentowej. W przypadku tym nie został
    bowiem dochowany wynikający z Konstytucji wymóg wyłączności ustawy w
    zakresie określania stawek podatkowych oraz zasad przyznawania ulg i
    umorzeń podatkowych.

    Rzecznik podkreśla także, iż zawarte w ustawie upoważnienie uprawnia KRRiT
    do samodzielnego uregulowania całego kompleksu zagadnień, co do których w
    tekście ustawy nie ma żadnych bezpośrednich unormowań czy wskazówek. Jest
    ono zatem niezgodne z Konstytucją.

    źródło: www.polska.pl

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 2. Data: 2004-09-06 21:00:26
    Temat: Re: abonament do trybunału
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    <ciach>
    To czekamy kiedy Rzecznik poda ZUS:-)

    Pozdrawiam
    (oczekujacy)
    LG

  • 3. Data: 2004-09-06 21:02:01
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > <ciach>
    > To czekamy kiedy Rzecznik poda ZUS:-)
    >
    > Pozdrawiam
    > (oczekujacy)
    > LG

    Oj tak, tak. Ja takze na to czekam :). Staram sie nawet w sztuczny sposob
    doprowadzic do niewygrania apelacji, abym mogl zlozyc kasacje i aby bylo z
    tego orzeczenie SN. :-) Zabawa trwa!

    marekz

  • 4. Data: 2004-09-06 21:10:32
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    sposob
    > doprowadzic do niewygrania apelacji, abym mogl zlozyc kasacje i

    Uważaj, bo jak przegrasz z powodu tych "sztucznych sposobów" to nie
    będziesz miał punktu zaczepienia do sformułowania skutecznej
    kasacji. Mam nadzieję że pamiętasz, że kasacja służy tylko wyjątkowo
    i trzeba ją dobrze uzasadnić by SN w ogóle ją przyjął do rozpoznania.

    Poza tym kasację musi napisac "zawodowiec". Po co Ci dodatkowe
    koszty i ryzyko że SN się na Ciebie wypnie w ogóle nie badając
    meritum kasacji - nie lepiej po prostu wygrać tę apelację? :)

    -> http://usenet.pomocprawna.info