  • 1. Data: 2003-07-12 09:45:54
    Temat: zmiana nazwiska a dowod rejestracyjny pojazdu
    Od: "Ewusek" <e...@p...com>

    Witam !
    Za kilka dni bede sprzedawac motocykl, ktory jest zarejestrowany od 2001
    roku, we wrzesniu 2002 roku wyszlam za maz i przyjelam nazwisko meza. Mam
    nowy dowod osobisty (serie i numer) ale w dowodzie rejestracyjnym nie
    dokonywalam zadnych zmian - widnieje tam stare nazwisko.
    W zwiazku z tym mam pytanie: Jakiego nazwiska powinnam urzyc na umowie kupna
    sprzedazy, zeby kupujacy nie mial problemow ? Czy moge uzyc nowego nazwiska
    a w nawiasie np. wpisac nazwisko rodowe?

    Pozdrawiam,
    Ewa

  • 2. Data: 2003-07-12 14:22:52
    Od: "Vicky" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Ewusek" <e...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprzedazy, zeby kupujacy nie mial problemow ? Czy moge uzyc nowego
    nazwiska
    > a w nawiasie np. wpisac nazwisko rodowe?

    Musisz użyć nazwiska męża ponieważ w dniu sprzedaży motoru "jesteś" już
    mężatką :))

    Pozdrawiam
    Vicky

  • 3. Data: 2003-07-14 07:23:57
    Od: Kuba <j...@y...com>

    > nowy dowod osobisty (serie i numer) ale w dowodzie rejestracyjnym nie
    > dokonywalam zadnych zmian - widnieje tam stare nazwisko.

    Popatrz sobie na "Pouczenie" na 4 stronie dowodu rej:

    "Właściciel jest zobowiązany zgłosić w ciągu 30 dni organowi,
    który wydał dowód rejestracyjny, wszelkie zmiany danych
    zawartych w dowodzie rejestracyjnym pojazdu"

    Więc prędziutko do urzędu, zmianić dowód i dopiero sprzedawać.

    K.

  • 4. Data: 2003-07-14 10:33:38
    Od: "Ewusek" <e...@p...com>

    Przed chwila rozmawialam o tej sprawie z pracownikiem Urzedu i sa trzy
    warianty:
    1 - na Umowie K-S podpisuje sie starym nazwiskiem,
    2 - na Umowie K-S podpisuje sie nowym nazwiskiem + dolaczam xero aktu
    malzenstwa
    3 - ide do Urzedu i zmieniam dane w adnotacjach i na Umowie K-S podpisuje
    sie nowym nazwiskiem

    POzdrawiam,
    Ewa