  • 1. Data: 2003-07-12 10:09:04
    Temat: Kupiłem telefon komórkowy i nie działa. Pomocy
    Od: "Wojtek" <q...@p...onet.pl>

    Jak w temacie. Przytrafiło mi się to w Germanos w Bydgoszczy.
    Telefon kupiłem przedwczoraj i nie wykonałem z niego ani jednego połączenia.
    Dostałem 2 sms i
    przestał działać. Karta jest dobra, bo przekładałem do innego telefonu, ale
    aparat nie chce zalogować się
    do sieci Era.
    Czy mogę ubiegać się o wymianę aparatu "od ręki"? A jeśli tak, to na jakiej
    podstawie?
    Proszę o pomoc.
    Wojtek

  • 2. Data: 2003-07-12 11:07:15
    Temat: Re: Kupiłem telefon komórkowy i nie działa. Pomocy
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <beomoc$ee5$1@atlantis.news.tpi.pl>, Wojtek wrote:
> [...]
    > do sieci Era.
    > Czy mogę ubiegać się o wymianę aparatu "od ręki"? A jeśli tak, to na jakiej

    Nie, chyba że gwarancja stanowi inaczej.

    > Proszę o pomoc.

    Niestety, jesteś skazany na łaskę sprzedawcy. Co najwyżej, jeśli nie
    zechcą wymienić, będziesz się mógł domagać zwrotu części abonamentu.
    Powiedz im to, może zadziała.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2003-07-12 12:24:11
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości
    > Niestety, jesteś skazany na łaskę sprzedawcy. Co najwyżej, jeśli nie
    > zechcą wymienić, będziesz się mógł domagać zwrotu części abonamentu.
    > Powiedz im to, może zadziała.

    a dlaczego nie??

    pstatnio szperalem w przepisach w tej sprawie i wg mnie mozna sie ubiegac o
    taka wymiane

  • 4. Data: 2003-07-12 12:46:13
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <L5TPa.78281$1F6.1092883@news.chello.at>, SzerszeN wrote:

    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości
    >
    > a dlaczego nie??
    > pstatnio szperalem w przepisach w tej sprawie i wg mnie mozna sie ubiegac o
    > taka wymiane

    Na podstawie?
    (ubiegać się rzecz jasna zawsze można...)

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2003-07-12 13:28:04
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    > Na podstawie?
    > (ubiegać się rzecz jasna zawsze można...)

    na podstawie nowej ustawy obowiazujacej od 1 stycznia br. wprowadzajacej
    pojecie "niezgodnosc towaru konsumpcyjnego z umowa", ktora w tym momencie
    zachodzi, bo towar zgodnie z umowa powinien byc sprawny, a nie jest i mozna
    sie ubiegac o jego naprawe lub wymiane, i to klient decyduje o formie
    tu wiecej
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=News&file=article&s
    id=140

  • 6. Data: 2003-07-12 14:02:43
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <E1UPa.79769$1F6.1106997@news.chello.at>, SzerszeN wrote:
> [...]
    > zachodzi, bo towar zgodnie z umowa powinien byc sprawny, a nie jest i mozna
    > sie ubiegac o jego naprawe lub wymiane, i to klient decyduje o formie

    Niestety, ale z tej ustawy w rzeczonek sprawie to mało wynika. Za dużo tu
    ogólników. Wystarczy że sprzedający stwierdzi, że z wymianą na nowy
    ponosi zbyt duże koszty i co wtedy w tej konkretnej sytuacji? Będziesz się
    z nim procesował czy poczekasz np. 14 dni? A może sie okazać na końcu że
    ma jeszcze rację bo cholera wie jak ocenić nadmierne koszty wymiany...

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2003-07-12 16:46:20
    Od: "Wojtek" <q...@p...onet.pl>

    Wymienili mi na nowy, udawałem obeznanego w prawie konsumenta i pomogło
    znacznie.
    Wojtek