  • 1. Data: 2002-06-06 20:18:05
    Temat: zmiana nauczyciela
    Od: "Paveel" <c...@c...org>

    Witam

    Mam takie male pytanie. Czy dyrekcja szkoly moze zmienic nauczyciela na
    miesiac przed koncem roku ? (jesli cos wiecie to prosze o odzew , moze jakis
    paragraf czy cos )

    Krzysztof

  • 2. Data: 2002-06-06 20:32:30
    Temat: Re: zmiana nauczyciela
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Paveel" <c...@c...org> napisał w wiadomości

    > Mam takie male pytanie. Czy dyrekcja szkoly moze zmienic nauczyciela na
    > miesiac przed koncem roku ? (jesli cos wiecie to prosze o odzew , moze
    jakis
    > paragraf czy cos )

    Trochę malo precyzyjne. Co miales na mysli? Czy dyrekcja szkoly moze/ma
    prawo zmienic nauczyciela z ktorego uczniowie danej klasy/rodzice tych
    uczniow nie sa zadowoleni? Na wniosek rodziców jest mozliwa taka operacja
    ale nie sadzę zeby byla zasadna niecaly miesiac przed koncem roku. Jesli zas
    pytales czy dyrekcja moze zmienic/narzucic nauczyciela np z powodu
    uciazliwej nieobecnosci poprzedniego/jego smierci/porzucenia pracy itd to
    jest to rowniez mozliwe - moze po prostu zatrudnic kogos na jego miejsce

    HaNkA

  • 3. Data: 2002-06-07 09:45:52
    Od: "Paveel" <c...@c...org>

    Sytuacja jest taka. Na poczatku roku chodzily pogloski ze nauczycielem
    bedzie jakas pani Y . Okazalo sie ze bedzie nas uczyl pan X . (podobno pani
    Y byla w ciazy). Nagle na 1,5 miesiaca przed koncem roku zmieniono
    nauczyciela na pania Y. Pan X nadal uczy w tej szkole. (nikt sie nie skarzyl
    na tego pana)
    Czy taka sytuacja jest mozliwa z punktu prawnego ?

  • 4. Data: 2002-06-07 11:26:36
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

> [...]

    > Y byla w ciazy). Nagle na 1,5 miesiaca przed koncem roku zmieniono
    > nauczyciela na pania Y. Pan X nadal uczy w tej szkole. (nikt sie nie

    etat nauczyciela wynosi 18 godz /tydzien. Skoro miala uczyc pani Y to
    widocznie klasa byla jej przypisana - z powodu jej absencji zastepstwo za
    nia przejal pan X. Skoro jednak ona wrocila to silą rzeczy otrzymala nalezne
    jej klasy. Nalezaloby sprawdzic ile pan X mial godzin i czy zajecia z tą
    klasa byly ponad norme - nie zmieni to jednak faktu ze szkola miala prawo
    tak zrobic. Ewentualnie mozecie postulowac (rodzice) przywrocenie pana X na
    okres przynajmniej do konca roku ale jest to raczej malo prawdopodobne

    HaNkA

  • 5. Data: 2002-06-07 15:29:38
    Od: "Paveel" <c...@c...org>

    dziekuje za odpowiedz :)

  • 6. Data: 2002-06-07 20:18:17
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    >Mam takie male pytanie. Czy dyrekcja szkoly moze zmienic nauczyciela na
    >miesiac przed koncem roku ? (jesli cos wiecie to prosze o odzew , moze
    jakis
    >paragraf czy cos )

    Za mało szczegółów. Ważny jest status nauczyciela (stażysta, kontraktowy,
    mianowany, dyplomowany), rodzaj zatrudnienia (czas określony-nieokreślony,
    na etacie czy na godzinach). Czy zmiana pedagoga prowadzącego przedmiot
    związana jest z jego zwolnieniem ze szkoły, czy tylko z wewnętrznymi
    przesunięciami przydziałów?
    Sprawy te częściowo reguluje Karta Nauczyciela.
    Niemniej jednak obecne przepisy dają dyrektorowi bardzo duże prerogatywy
    (mam na myśli dyrektorów w szkołach państwowych lub publicznych). Ta
    sytuacja (przy bardzo niskiej zazwyczaj "klasie" ludzi pełniących stanowiska
    dyrektorskie) często prowadzi do nadużyć, kumoterstwa, tarć wewnętrznych.
    Polecam kontakt z wizytatorem, któremu podlega placówka i z komitetem
    rodzicielskim (lub radą rodziców).

    Jarek t...@t...pl