  • 1. Data: 2007-01-21 21:23:59
    Temat: zmarł współwłasciciel ciagnika jak podzielić jego część udziału?
    Od: "Arturek" <a...@p...onet.pl>

    Witam i dziekuję wszystkim za pomoc w moim poprzednim poscie.
    Teraz rozgryzam kolejny problem w tej rodzinie - ciagnik rolniczy.
    Małżonka zmarłego niedawno sąsiada wzięła kredyt na ciagnik, kupiła go i
    zarejestrowała na siebie i na męża, mąż wtedy jeszcze żył. Kilka lat później Mąż
    umarł. Wdowa spłaciła ciągnik ale w dowodzie figuruje ona i jej zmarły mąż.
    Występuje w tej chwili z wnioskiem o spadek i jak postapić z tym ciagnikiem??
    Ma trójkę dzieci W chwili śmierci męża dzieci były niepełnoletnie obecnie dwoje
    z nich jest pełnoletni. Czy udział męża w tym ciagniku dzielimy też na 4 części
    (żona i trójka dzieci) ? Troche to dla mnie smieszne i nielogiczne bo potem jak
    sprzedać jak jest czworo właścicieli?? :) Najgorzej przekonać wszystkich że
    trzeba go sprzedac ;) Czy to (ciagnik) należy ujac we wniosku?? Jak to sie
    nazywa, ruchomość, czy po prostu ciągnik rolniczy??

  • 2. Data: 2007-01-22 05:29:49
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Arturek napisał(a):
> [...]
    > sprzedać jak jest czworo właścicieli?? :) Najgorzej przekonać wszystkich że
    > trzeba go sprzedac ;) Czy to (ciagnik) należy ujac we wniosku??

    jakim wniosku?
    każdy nabywa 1/4 udziału, a potem można sobie (przy dziale spadku)
    dzielić dowolnie
    przy braku zgody może zrobić to sąd

    KG

  • 3. Data: 2007-01-22 09:59:33
    Od: a...@p...onet.pl

    > jakim wniosku?
    wniosku do sądu o ustalenie spadku
    jak wpisac ten ciągnik?

  • 4. Data: 2007-01-23 04:57:52
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    a...@p...onet.pl napisał(a):
    > wniosku do sądu o ustalenie spadku
    > jak wpisac ten ciągnik?

    we wniosku o stwierdzenie nabycia spadku - w ogóle nie wpisywać, sądu
    skład spadku nie interesuje (poza tym czy jest gospodarstwo rolne)
    a we wniosku o dział spadku - normalnie, udział w wysokości 1/2 w
    ciągniku, jego opisanie nie jest chyba problemem?

    KG