  • 1. Data: 2005-01-14 11:13:07
    Temat: złożenie oferty a zakup specyfikacji ? [przetargi publiczne]
    Od: "pablo" <a...@...sigu>

    Witam !

    Mam problem do rozwiązania:

    Czy można złożyć ofertę w przetargu publicznym nie wykupujac SIWZ ?
    Jakie "paragrafy" to regulują ?

    Paweł

  • 2. Data: 2005-01-14 11:41:18
    Od: a...@o...pl

    Na pewno nie, nie wiem jakie paragrafy (poczytaj Prawo Zamówień Publicznych,
    pewnie tam coś jest na ten temat napisane).
    Ale po kupieniu SIWZ jesteś uczestnikiem postępowania i otrzymujesz całą
    korespondencję np. zapytania, wyjaśnienia, protesty, uzupełnienia itp. Jeżeli
    nie wykupiłeś, zamawiający nie ma Twoich danych i nie może Ci ich przesyłać.
    Tak więc przygotowując ofertę nie masz pełnej informacji.
    Oczywiście może się zdarzyć, że niezbyt zorientowany inwestor przyjąłby Twoją
    ofertę, ale radziłabym nie ryzykować. Tak samo jest z odstępowaniem SIWZ innemu
    oferentowi.
    Natomiast często spotyka się przypadki łamania PZP przez inwestorów, np.
    przysyłanie odpowiedzi na zapytania oferentów bez podania treści zapytań,
    zdarzyło mi się zetknąć z przypadkiem gdy gmina ogłosiła przetarg a potem
    przesunęła termin na wcześniejszy nie zamieszczając sprostowania w BZP i
    powiadamiając tylko tych oferentów którzy kupili SIWZ. Niektórzy chcieli
    jeszcze wykupić specyfikację i dowiedzieli się że jest już po przetargu.
    Co śmieszniejsze, w archiwum BZP stan jest następujący : jest ogłoszenie o
    przetargu ze starym terminem i ogłoszenie o wyniku z datą wcześniejszą niż miał
    być pierwotnie przetarg, czyli tak jakby ktoś wygrał przetarg przed przetargiem.
    Myślę że osoby bardziej biegłe w aktach prawnych podadzą Ci stosowne paragrafy.
    Pozdrowienia

  • 3. Data: 2005-01-14 12:57:26
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Jan 2005 12:13:07 +0100, pablo napisał(a):

    > Czy można złożyć ofertę w przetargu publicznym nie wykupujac SIWZ ?
    > Jakie "paragrafy" to regulują ?

    Żaden przepis tego nie zabrania (a okoliczności takiej w szczególności nie
    wymieniają art. 24 i art. 88 ustawy). Ale takowy wykonawca, jeśli nawet
    zdobędzie SIWZ w jakiś inny sposób (bo nie mówię już o sytuacji, gdy w
    ogóle nie będzie znał specyfikacji) naraża się na ryzyko, że nie będzie
    znał wyjaśnień czy zmian do tej specyfikacji, które zamawiający jest
    zobowiązany wysyłać tylko do tych, którzy specyfikację pobrali. Jeśli zatem
    z tego powodu jego oferta zostanie odrzucona, winić będzie mógł tylko
    siebie.
    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/

  • 4. Data: 2005-01-14 16:01:31
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    pablo wrote:

    > Czy można złożyć ofertę w przetargu publicznym nie wykupujac SIWZ ?

    A dlaczego nie chcesz wykupić SIWZ? Koszt specyfikacji nie może w/g
    przepisów (bodajże ustawy o zamówieniach publicznych) przekroczyc
    kosztu wykonania kopii oryginału specyfikacji - w praktyce jest to
    zwykle koszt kserokopii. Pamiętam, że ktoś kiedyś próbował zarabiać
    na specyfikacjach i zostało to ukrócone. No chyba, że zmieniły się
    przepisy - ostatni raz miałem doczynienia z zp ze 4 lata temu.

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 5. Data: 2005-01-14 19:38:10
    Od: poreba <d...@p...com>

    Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> niebacznie popelnil

    > A dlaczego nie chcesz wykupić SIWZ?
    A czy on napisał, że nie chce?
    Ma rozwiniętą prekognicję albo dar nadwidzenie,
    albo jest zainteresowany teoretycznym aspektem pzp.

    > ostatni raz miałem doczynienia z zp ze 4 lata temu.
    Szczęśliwy Człowieku! -bez ;)
    A inet jak? Przez satelitę? A Piętaszek w porzo? -z ;) i to dużym

    --
    pozdro
    poreba

  • 6. Data: 2005-01-17 09:26:00
    Od: AdamS <a...@b...webpark.pl>

    > Witam !
    >
    > Mam problem do rozwiązania:
    >
    > Czy można złożyć ofertę w przetargu publicznym nie wykupujac SIWZ ?
    > Jakie "paragrafy" to regulują ?
    >
    > Paweł

    Można w trybie przetargu nieograniczonego - nie jest to zapisane w pzp
    wprost czyli nie jest zabronione, wiąże się to jednak z ryzykiem
    złożnie nieważnej oferty np. w związku z wprowadzonymi w trakcie
    postępowania zmianami, o których nie zostałeś poinformowany.
    W pozostałych trybach specyfikację otrzymuja już konkretni wykonawcy,
    którzy spełnili wcześniejsze wymogi lub zostali bezpośrednio
    zaproszeni, więc wtedy nie można.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 7. Data: 2005-01-17 09:52:34
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 17 Jan 2005 10:26:00 +0100, AdamS napisał(a):

> [...]
    > W pozostałych trybach specyfikację otrzymuja już konkretni wykonawcy,
    > którzy spełnili wcześniejsze wymogi lub zostali bezpośrednio

    No, skoro mowa o "wykupowaniu SIWZ", to może chodzić tylko o przetarg
    nieograniczony ;)
    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/

  • 8. Data: 2005-01-17 11:36:25
    Od: AdamS <a...@b...webpark.pl>

    > No, skoro mowa o "wykupowaniu SIWZ", to może chodzić tylko o przetarg
    > nieograniczony ;)

    Bez dwóch zdań ;)

    --
    Pozdrawiam AdamS