eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozłożenie oferty a zakup specyfikacji ? [przetargi publiczne] › Re: złożenie oferty a zakup specyfikacji ? [przetargi publiczne]
    From: a...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: złożenie oferty a zakup specyfikacji ? [przetargi publiczne]
    Date: 14 Jan 2005 12:41:18 +0100

    Na pewno nie, nie wiem jakie paragrafy (poczytaj Prawo Zamówień Publicznych,
    pewnie tam coś jest na ten temat napisane).
    Ale po kupieniu SIWZ jesteś uczestnikiem postępowania i otrzymujesz całą
    korespondencję np. zapytania, wyjaśnienia, protesty, uzupełnienia itp. Jeżeli
    nie wykupiłeś, zamawiający nie ma Twoich danych i nie może Ci ich przesyłać.
    Tak więc przygotowując ofertę nie masz pełnej informacji.
    Oczywiście może się zdarzyć, że niezbyt zorientowany inwestor przyjąłby Twoją
    ofertę, ale radziłabym nie ryzykować. Tak samo jest z odstępowaniem SIWZ innemu
    oferentowi.
    Natomiast często spotyka się przypadki łamania PZP przez inwestorów, np.
    przysyłanie odpowiedzi na zapytania oferentów bez podania treści zapytań,
    zdarzyło mi się zetknąć z przypadkiem gdy gmina ogłosiła przetarg a potem
    przesunęła termin na wcześniejszy nie zamieszczając sprostowania w BZP i
    powiadamiając tylko tych oferentów którzy kupili SIWZ. Niektórzy chcieli
    jeszcze wykupić specyfikację i dowiedzieli się że jest już po przetargu.
    Co śmieszniejsze, w archiwum BZP stan jest następujący : jest ogłoszenie o
    przetargu ze starym terminem i ogłoszenie o wyniku z datą wcześniejszą niż miał
    być pierwotnie przetarg, czyli tak jakby ktoś wygrał przetarg przed przetargiem.
    Myślę że osoby bardziej biegłe w aktach prawnych podadzą Ci stosowne paragrafy.
    Pozdrowienia