  • 1. Data: 2006-01-20 12:06:32
    Temat: Rygor natychmiastowej wykonalności
    Od: "marek" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Mój były pracodawca wystawiając mi świadectwo pracy zrobił kilka błędów.
    Ponieważ nie poprawił go, złożyłwm pozew do SP i wygrałem. W wyroku jest
    napisane że nadaje się mu rygor natychmiastowej wykonalności. Od wyroku upłynęło
    6 tygodni, a ja nie dostałem świadectwa pracy. Co teraz?

    Pozdrawiam wszystkich pomocnych
    Marek

  • 2. Data: 2006-01-27 08:09:21
    Temat: Re: Rygor natychmiastowej wykonalności
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    upłynęło
    > 6 tygodni, a ja nie dostałem świadectwa pracy. Co teraz?

    upłynął kolejny tydzień, a tu nic, nawet nie ma kogo zapytać...

  • 3. Data: 2006-01-27 09:58:07
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    > upłynął kolejny tydzień, a tu nic, nawet nie ma kogo zapytać...

    Jeśli wzywałeś go już na piśmie, to napisz do sekretariatu sądu i
    poinformuj o całej sprawie, pewnie mu jakąś grzywnę zasądzą. Poza tym
    uchylanie się od wyroków sądu to przestępstwo. Udaj się z wyrokiem do PIP,
    oni zapewne pomogą od pracodawcy wyegzekwować to świadectwo.

  • 4. Data: 2006-01-27 10:59:26
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > uchylanie się od wyroków sądu to przestępstwo. Udaj się z wyrokiem do PIP,
    > oni zapewne pomogą od pracodawcy wyegzekwować to świadectwo.

    dzięki, odpowiedź prosta, ale dla nie-prawników ciężka do samodzielnego
    wydedukowania

    pozdrawiam
    Marek

  • 5. Data: 2006-01-27 11:05:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    m...@p...onet.pl napisał(a):

    > dzięki, odpowiedź prosta, ale dla nie-prawników ciężka do samodzielnego
    > wydedukowania

    Odpowiedz prawidłowa jest inna.
    Uchylanie się od wykonania takiego wyroku to wykroczenie (282 kp), a
    taki wyrok egzekwuje się w trybie art. 1050 kpc, ale trzeba się ruszyć,
    a nie czekać nie wiadomo na co.
    A więc:
    1. wniosek egzekucyjny do właściwego sądu w trybie art. 1050 kpc i to
    jest tryb właściwy;
    2. można, ale nie trzeba zgłosić do PIP;

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."