  • 1. Data: 2006-01-20 11:29:32
    Temat: Czy umowa o dzielo dla magazyniera?
    Od: "Jarek" <b...@m...pl>

    Witam,

    Chcę zatrudnić emeryta na magazyniera. Mi i pracownikowi zależy na jak
    największym wynagrodzeniu a nie opłatach ZUS. Czy możliwe jest
    zatrudnienie magazyniera (stanowisko może się nazywać "pomocnik
    magazyniera" - obowiązki magazyniera może mieć w zakresie obowiązków np.
    kierownik firmy, a zatrudniona osoba będzie tylko pomagała) na podstawie
    umowy o dzieło? Na jaki okres zawrzeć taką umową? Jaką zrobić przerwę do
    czasu zawarcia kolejnej umowy? I znowu na jaki okres kolejna umowa? Czy
    tak można i jak długo tak można?

    Pozdrawiam, Jarek

  • 2. Data: 2006-01-20 12:22:34
    Temat: Re: Czy umowa o dzielo dla magazyniera?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jarek wrote:
> [...]
    > umowy o dzieło? Na jaki okres zawrzeć taką umową? Jaką zrobić przerwę do
    > czasu zawarcia kolejnej umowy? I znowu na jaki okres kolejna umowa? Czy

    Nie rozumiesz istoty umowy o dzieło.

    Umowa o dzieło dotyczy wykonania konkretnego zadania (np. przeniesienie
    100 paczek) a nie wykonywania czynności przez jakiś okres (przenoszenie
    paczek przez 8 godzin).

  • 3. Data: 2006-01-20 12:41:03
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości

    > Nie rozumiesz istoty umowy o dzieło.
    >
    > Umowa o dzieło dotyczy wykonania konkretnego zadania (np. przeniesienie
    > 100 paczek) a nie wykonywania czynności przez jakiś okres (przenoszenie
    > paczek przez 8 godzin).

    Podpisz umowę że przez 1 rok magazynier pisze skrypt - "Jak dobrze przenosić paczki".
    Przy pisaniu może do celów doświadczalnych
    przenosić te paczki i opisywac swoje wrażenia. Tak na wszelki wypadek jednak jakiś
    skrypt napiszcie.

    A.

  • 4. Data: 2006-01-20 13:03:55
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 20 sty o godzinie 13:41, na pl.soc.prawo, Arek Margraf napisał(a):

> [...]
    paczki". Przy pisaniu może do celów doświadczalnych
    > przenosić te paczki i opisywac swoje wrażenia. Tak na wszelki wypadek jednak jakiś

    Fajna wersja :)
    Spadłem z krzesła ;)

    BTW - jeszcze się na 50% KUP załapią ;)

    --
    Herbi
    20-01-2006 14:03:30

  • 5. Data: 2006-01-20 14:43:32
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 20 Jan 2006 12:29:32 +0100, Jarek napisał(a):

> [...]
    > umowy o dzieło? Na jaki okres zawrzeć taką umową? Jaką zrobić przerwę do
    > czasu zawarcia kolejnej umowy? I znowu na jaki okres kolejna umowa? Czy

    Nieco żartobliwie odpowiedź na Twoje pytanie została już ujęta w
    poprzednich postach. Oczywiście istota umowy o dzieło jest inna, ale zawsze
    możesz sformułować umowę tak, by wszystko było w porządku. W sprawie
    dokładnego sporządzenia postanowień umowy, nie jestem w stanie odpowiedzieć
    na to w tym miejscu. W razie pytań proszę o kontakt mailowy t...@w...pl

  • 6. Data: 2006-01-20 16:09:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Herbi [###z...@o...pl.###] napisał:
    > Fajna wersja :)
    > Spadłem z krzesła ;)
    > BTW - jeszcze się na 50% KUP załapią ;)

    Sprawę legalności skryptu to załątwi, ale z kolei praca wykonana przez
    magazyniera stanie się dochodem dla firmy, bo otrzyma ją zatem za
    darmo - płaci przecież za skrypt.

  • 7. Data: 2006-01-20 18:37:04
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Robert Tomasik [Fri, 20 Jan 2006 17:09:05 +0100]:

    > Sprawę legalności skryptu to załątwi, ale z kolei praca
    > wykonana przez magazyniera stanie się dochodem dla firmy,
    > bo otrzyma ją zatem za darmo - płaci przecież za skrypt.

    Niekoniecznie - jeśli sam Cię poprosił o udostępnienie tego
    magazynu w celach testowych, to nie jest to Twój dochód...
    Wręcz możesz sobie w koszta wrzucić, jako materiały dla
    wykonującego dzieło ;) bo przecież były mu niezbędne ;>>

    Kira

  • 8. Data: 2006-01-20 18:38:14
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Jarek [Fri, 20 Jan 2006 12:29:32 +0100]:

    > (stanowisko może się nazywać "pomocnik magazyniera"

    Stanowisko nie może się nazywać, bo stanowisko nie istnieje
    przy umowie o dzieło.

    > Na jaki okres zawrzeć taką umową? Jaką zrobić przerwę do
    > czasu zawarcia kolejnej umowy? I znowu na jaki okres kolejna
    > umowa? Czy tak można i jak długo tak można?

    A Ty tego nie mylisz z umową zlecenia przypadkiem?

    Kira

  • 9. Data: 2006-01-20 21:17:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Kira [###c...@e...wytnij.pl.###] napisał:

> [...]
    > Wręcz możesz sobie w koszta wrzucić, jako materiały dla
    > wykonującego dzieło ;) bo przecież były mu niezbędne ;>>

    Nie chodzi o to, co jest niezbędne naszemu autorowi skryptu. rzecz w
    tym, że przedsiębiorca uzyskuje za darmo pracę. Zresztą proponuję
    zapytać na pl.soc.prawo.podatki .