  • 1. Data: 2003-08-25 08:57:09
    Temat: zgoda na wykonanie kanalizacji.....
    Od: "jerry" <j...@p...com.pl>

    Czesc - mam problem - gmina planuje budowe kanalizacji i sąsiadka, do której
    z mojej działki idzie prąd gaz i woda nie chce zgodzić sie na przekopanie
    kanalu po naszej wspólnej drodze, tzn ona chyba ma 1/4 mój ojciec jest
    spadkobiercą 1/16 reszta właścicieli nie zyje - jest to nasz wspólna droga
    dojazdowa do domów. Macie na to jakiś sposób? czy według Was problem
    przyłącza domu do kanalizacji mozna określić jako cele publiczne?, bo jeżeli
    tak to może można będzie tu zastosować art 124 ustawy o gospodarce
    nieruchomościami., z którego wynika, że starosta może administracyjnie
    wyrazić taką zgode.
    I jeszcze jedno - co może zrobić mój ojciec jeżeli przeprowadzono gazociąg,
    który zaopatruje między innymi tą sąsiadke przez jego działke bez jego
    zgody - przynajmniej oficjalnie. Pewnym precensem jet tu fakt, że kobita
    wyraziła pisemną zgode żeby ten gazociąg szedł po jej działce, a jak
    przyszli robotnicy to sie rozmyśliła i gaz poszedł po mojej działce....

    Jareks
    SuchaB
    KMY K113 87' 125p L LPG +AB82KM
    KMY X959 90' 125p Milleniu Edition AB82KM LPG

  • 2. Data: 2003-08-25 09:06:35
    Temat: Re: zgoda na wykonanie kanalizacji.....
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "jerry" <j...@p...com.pl> napisał w wiadomości
    > Czesc - mam problem - gmina planuje budowe kanalizacji i sąsiadka, do
    której
    > z mojej działki idzie prąd gaz i woda nie chce zgodzić sie na przekopanie
    > kanalu po naszej wspólnej drodze

    No to rzeczywiscie jest problem.

    U mas gmina takiego prolemu ine przeskakuje....

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-08-25 09:54:10
    Od: "jerry" <j...@p...com.pl>

    > No to rzeczywiscie jest problem.
    >
    > U mas gmina takiego prolemu ine przeskakuje....
    >
    > Boguslaw

    Że gmina nie przeskakuje to wiem, bo niestety tu pracuje i już wiem, że
    załatwić coś można tylko jak się jest kupą chama, jak moja sąsiadka, ale
    jako ze tu pracuje nie moge takich metod stosować. Ale może starosta może to
    przeskoczyć w myśl tego 124 art. ustawy o gospodarce nieruchomościami ....

    --
    jerry

  • 4. Data: 2003-08-25 10:31:40
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > przeskoczyć w myśl tego 124 art. ustawy o gospodarce nieruchomościami ....

    tylko kto ma o to wystapic.....

    Inwestorem jest gmina...

    U nas "nie dalo sie" gmina nie zdecydowala sie wystapic o cokolwiem,
    wiec zdecydowali sie na przepompownie..

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-08-25 11:24:03
    Od: "jerry" <j...@p...com.pl>

    > U nas "nie dalo sie" gmina nie zdecydowala sie wystapic o cokolwiem,
    > wiec zdecydowali sie na przepompownie..
    >
    > Boguslaw

    U mnie sprawa gorsza bo chodzi tylko o mnie...... wiec gmina może mnie po
    prostu olać.....

    Z drugiej strony
    art 124 pkt 2 - "zezwolenie może być udzielone z urzędu lub na wniosek
    organu wykonawczego jednostki samorządu terytorialnego innej osoby lub
    jednostki oprganizacyjnej."

    Mam nadzieje, że w ostateczności uda mi się podciągnąć mnie pod "inną osobę"

    Ciekawe jakie szanse miałbym w sądzie - mój ojciec jest spadkobiercą udziału
    w tej p...nej drodze i własnie zamierzamy wystąpić do sądu o postępowanie
    spadkowe, tylko to potrwa. Ale z kodeksy cywilnego wynika, że do zarządzania
    współwłasnością konieczna jest zgoda większości współwłaścicieli, a w
    przypadku braku kazdy może wystąpić do sądu. Niestety z bieżących
    włascicieli żyje tylko ta upierdliwa baba co chyba ma 1/4 (sprawdzam w tej
    chewili w hipotece). Z kolei pisze też, że jeżeli wiekszość współwłaścicieli
    zamierza dokonać czynności rażąco sprzecznej z zzasadami prawidłowego
    zarządu rzeczą wspólną każdy z pozostałych ma prawo ....

    Czekaj - jest też fragment, że każdy może wystąpić do sądu jeżeli większości
    nie ma lub krzywdzi mniejszość.....

    Ciekawe tylko co na to sąd. Kurde szkoad mi kasy, ale jak sie nie
    podłączeteraz to co zrobie

    jerry