  • 1. Data: 2003-05-01 09:01:18
    Temat: zezwolenie na bron
    Od: "Russar" <j...@a...email.pl>

    Witam wszystkich grupowiczow!
    W najblizszym czasie zamierzam starac sie o wydanie pozwolenia na posiadanie
    broni krotkiej (ostrej).
    Prosilbym o informacje gdzie moge znalezc jakies dokladniejsze szczegoly na
    temat (jakie warunku nalezy spelnic, jakie dokumenty/zaswiadczenia sa
    potrzebne).
    Ewentualnie moze ktorys z Grupowiczow zna te informacje to bylbym wdzieczny
    za podanie ich.

    Russar

  • 2. Data: 2003-05-01 10:01:27
    Temat: Re: zezwolenie na bron
    Od: "Russar" <j...@a...email.pl>

    Moze to glupio odpowiadac na swoj post ale sytuacja poszla do przodu :)
    Znalazlem odpowiednia ustawe i po krotszej analizie niewiele zrozumialem - na
    poczatku jest wyraznie powiedziane za praktycznie kazdy ma prawo starac sie o
    zezwolenie (jezeli skonczyl 21 lat, nie byl karany, ma dobra opinie i wazne badania
    lekarskie i mnostwo innych rzeczy spelnionych) natomiast dalej jest wypisane ze
    prawo do posiadania broni palnej przysluguje m.in. pracownikom ochrony, zawodowym
    zolniezom, wlascicielow strzelnic itp. itd.
    Mam 29 lat, z zawodu jestem elektronikiem (niewiele to sie ma do ochroniarza).
    Ostatnio w moim rejonie zdarzylo sie wiele pobic i wlaman, kilkakrotnie zaczepiano
    mnie.
    Nie wiem czy podochodzi to pod informacje z ustawy ktora zezwala na posiadanie broni
    m.in. "ze wzgledu na miejsce zamieszkania osoby zainteresowanej" (co to znaczy?) -
    czy duza przestepczosc w moim rejonie wystarczy jako argument ?
    nie bylem karany, nie odbywalem sluzby wojskowej , nie przeprowadzalem jeszcze
    zadnych badan ale mysle ze ich wynik bedzie pozytywny (ogolnie wygladam na
    normalnego ;-) .

    Czy w takim wypadku mam jakies szanse na zdobycie zezwolenia ?

  • 3. Data: 2003-05-01 12:33:23
    Od: "Schedar" <g...@p...onet.pl>

    zoznierze itp. dostaja zezwolenie od reki

    jak chcesz nosic bron musisz podac dlaczego(np.byles swiadkiem strasznego wydarzenia
    i boisz sie) i po wielu badaniach i biurokracjach powinni ci dac

  • 4. Data: 2003-05-01 13:31:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Pierwsza decyzja z reguły odmowna. Należy się na nią zażalić, wówczas
    dopiero zaczynają sie zastanawiać. Jesli spełniasz warunki, to zasadniczo
    powinni Ci dać.

  • 5. Data: 2003-05-02 20:28:16
    Od: Bydlę <b...@m...pl>

    Dnia 5/1/03 12:01 PM, w liście b8qrac$ljo$...@a...news.tpi.pl, "Russar"
    <j...@a...email.pl> napisał(a)(o):

    > Moze to glupio odpowiadac na swoj post ale sytuacja poszla do przodu :)

    tak, masz racje, to glupie - najpierw pytac, a potem szukac samemu :-))

    > Znalazlem odpowiednia ustawe i po krotszej analizie niewiele zrozumialem

    to normalne - ustawy sa pisane tak, by niewiele z nich dalo sie zrozumiec
    :-)

    > - na
    > poczatku jest wyraznie powiedziane za praktycznie kazdy ma prawo starac sie o
    > zezwolenie

    tak, kazdy, ale...

    > Ostatnio w moim rejonie zdarzylo sie wiele pobic i wlaman,

    to nie upowaznia Cie do starania sie o bron palna bojowa do ochrony
    osobistej.

    > kilkakrotnie zaczepiano mnie.

    to tez nie.

    mnie na przyklad ostatnio zaczepilo kilka kobiet podejrzanej konduity, ale
    do glowy nie przyszloby mi by z tego powodu prosic komendanta wojewodzkiego
    o pozwolenie na bron.

    > Nie wiem czy podochodzi to pod informacje z ustawy ktora zezwala na posiadanie
    > broni m.in. "ze wzgledu na miejsce zamieszkania osoby zainteresowanej" (co to
    > znaczy?)

    to oznacza, ze bedac bogatym przedsiebiorca, politykiem, osoba majaca
    dojscia i koneksje, a zamieszkala w Warszawie jest ciut latwiej, niz biednym
    pracownikom najemnym mieszkajacym w Jasle czy Bydgoszczy.

    >- czy duza przestepczosc w moim rejonie wystarczy jako argument?

    nie, chyba, ze patrz wyzej.

    > nie bylem karany,

    to bardzo dobrze.

    > nie odbywalem sluzby wojskowej

    dlaczego?

    > , nie przeprowadzalem jeszcze
    > zadnych badan ale mysle ze ich wynik bedzie pozytywny (ogolnie wygladam na
    > normalnego ;-).

    przygotuj jakies 500 zl, zrob te badania i dopiero wtedy napisz, czy
    psycholog, psychiatra, okulista i internista mysla o Tobie tak samo :-))

    > Czy w takim wypadku mam jakies szanse na zdobycie zezwolenia?

    nie, nie masz.

    decyzja o wydaniu pozwolenia jest uznaniowa.
    to _ty_ musisz przekonac komendanta wojewódzkiego o tym, ze ta bron jest Ci
    niezbedna.

    byc moze mialbys szanse, na uzyskanie broni do obrony miru domowego (ust. 4,
    art. 10 ustawy o broni i amunicji), ale to i tak bardzo trudna droga...

    >(jakie warunku nalezy spelnic,

    a/ obiektywnie bron powinna byc Ci niezbedna/potrzebna
    b/ musisz spelniac warunki zdrowotne (psychofizyczne) podane w ustawie
    c/ musisz byc niekarany z tytulu popelnienia przestepstw podanych w art. 15
    ustawy o broni i amunicji

    >jakie dokumenty/zaswiadczenia sa
    >potrzebne).

    1/ podanie