    From: Bydlę <b...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zezwolenie na bron
    Date: Fri, 02 May 2003 22:28:16 +0200
    Sender: b...@p...onet.pl@py160.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dnia 5/1/03 12:01 PM, w liście b8qrac$ljo$...@a...news.tpi.pl, "Russar"
    <j...@a...email.pl> napisał(a)(o):

    > Moze to glupio odpowiadac na swoj post ale sytuacja poszla do przodu :)

    tak, masz racje, to glupie - najpierw pytac, a potem szukac samemu :-))

    > Znalazlem odpowiednia ustawe i po krotszej analizie niewiele zrozumialem

    to normalne - ustawy sa pisane tak, by niewiele z nich dalo sie zrozumiec
    :-)

    > - na
    > poczatku jest wyraznie powiedziane za praktycznie kazdy ma prawo starac sie o
    > zezwolenie

    tak, kazdy, ale...

    > Ostatnio w moim rejonie zdarzylo sie wiele pobic i wlaman,

    to nie upowaznia Cie do starania sie o bron palna bojowa do ochrony
    osobistej.

    > kilkakrotnie zaczepiano mnie.

    to tez nie.

    mnie na przyklad ostatnio zaczepilo kilka kobiet podejrzanej konduity, ale
    do glowy nie przyszloby mi by z tego powodu prosic komendanta wojewodzkiego
    o pozwolenie na bron.

    > Nie wiem czy podochodzi to pod informacje z ustawy ktora zezwala na posiadanie
    > broni m.in. "ze wzgledu na miejsce zamieszkania osoby zainteresowanej" (co to
    > znaczy?)

    to oznacza, ze bedac bogatym przedsiebiorca, politykiem, osoba majaca
    dojscia i koneksje, a zamieszkala w Warszawie jest ciut latwiej, niz biednym
    pracownikom najemnym mieszkajacym w Jasle czy Bydgoszczy.

    >- czy duza przestepczosc w moim rejonie wystarczy jako argument?

    nie, chyba, ze patrz wyzej.

    > nie bylem karany,

    to bardzo dobrze.

    > nie odbywalem sluzby wojskowej

    dlaczego?

    > , nie przeprowadzalem jeszcze
    > zadnych badan ale mysle ze ich wynik bedzie pozytywny (ogolnie wygladam na
    > normalnego ;-).

    przygotuj jakies 500 zl, zrob te badania i dopiero wtedy napisz, czy
    psycholog, psychiatra, okulista i internista mysla o Tobie tak samo :-))

    > Czy w takim wypadku mam jakies szanse na zdobycie zezwolenia?

    nie, nie masz.

    decyzja o wydaniu pozwolenia jest uznaniowa.
    to _ty_ musisz przekonac komendanta wojewódzkiego o tym, ze ta bron jest Ci
    niezbedna.

    byc moze mialbys szanse, na uzyskanie broni do obrony miru domowego (ust. 4,
    art. 10 ustawy o broni i amunicji), ale to i tak bardzo trudna droga...

    >(jakie warunku nalezy spelnic,

    a/ obiektywnie bron powinna byc Ci niezbedna/potrzebna
    b/ musisz spelniac warunki zdrowotne (psychofizyczne) podane w ustawie
    c/ musisz byc niekarany z tytulu popelnienia przestepstw podanych w art. 15
    ustawy o broni i amunicji

    >jakie dokumenty/zaswiadczenia sa
    >potrzebne).

    1/ podanie