  • 1. Data: 2003-05-01 05:28:08
    Temat: jak udowodnić, że się nie dostaje pieniędzy
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

    Pytanie trochę niesądowe, ale nie wiem jak poradzić dziewczynie.
    Sytuacja następująca: studentka dzienna stara się o stypendium socjalne.
    Całość dochodów to renta mamy (niecałe 700 zł) plus to co zarobi na
    promocjach, roznoszeniu ulotek, opiece nad dziećmi.
    Dostaje odmowę, w której argumentują, że nie może dostać, bo ojciec ma za
    dużo hektarów ziemi.

    Dziewczyna się odwołuje, bo:
    1. ojciec nie ma dochodów, jakie wynikałyby z tzw. hektara przeliczeniowego.
    2. jest alkoholikiem z wyrokiem za znęcanie się nad rodziną (tu nie wiem
    dlaczego prokurator tak poprowadził sprawę, dla mnie było to ewidentne
    zaplanowane usiłowanie zabójstwa).
    3. od wielu lat ojciec nie dokładał się do prowadzenia domu, nie mówiąc o
    takim drobiazgu jak utrzymywanie dzieci.

    Pisze dziewczyna w podaniu jak jest. Kolejny raz odmowa.
    Teraz ma udowodnić, że ojciec rzeczywiście nie płaci. I jak to zrobić? Odpis
    wyroku? Że przelewów na konto żadnych nie ma?
    Sprawy alimentacyjnej nie bardzo chce zakładać.
    (Dziewczyna ma 20 lat).

    Asmira